Gå til innhold

Feil kjønn på UL...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har i snart 3 måneder trodd at vi venter en jente, men nå har vi plutselig fått vite at vi venter en gutt (på 3D-ultralyd). Pappaen er bare glad, men selv trenger jeg litt mer tilvenning, og synes dette føles helt feil.

Alt det praktiske som jeg har tatt så lett på må plutselig prioriteres... jeg har heldigvis mye nøytralt etter storesøster, men mye er fryktelig jentete også, så jeg må snart i gang med forberedelser. Jeg er jo glad for at vi oppdaget det nå (det hadde vært et større sjokk ved fødsel, hehe), men samtidig føles det bare sååå upraktisk! Alt det fine som ikke kan brukes etter storesøster, de få tingene vi faktisk har kjøpt denne gangen som vi må prøve å få byttet eller gi bort i gaver... og ikke minst navn, for jeg og mannen er enda mer uenige på guttenavn enn vi er på jentenavn, som har vært vanskelig nok foreløpig... I tillegg vil de kanskje ønske seg eget rom mye raskere enn vi hadde tenkt oss, så da må vi tenke på planløsningen for kjelleren nå siden vi likevel skal bygge ut i høst.

Det blir sikkert kjempestas med en av hver når jeg bare får vent meg til tanken, men jeg måtte bare få tankene mine ut et sted... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj! Skjønner at det kom som sjokk! Det er min store skrekk. Har holdt kjønn hemmelig for familien fordi jeg er så redd for at det skal skje. Vi har fått vite jente 4 ganger nå, uke 16,17,18 og 24. Og allikevel tør jeg ikke tro det før hun kommer ut. Har kjøpt masse rosa. Vi skal bare ha to barn og har en gutt fra før, så jente var veldig stas for oss begge. Jeg vet virkelig ikke hvor bra jeg blir å takle det hvis det kommer ut en gutt. Jaja vet kjønn er irrelevant og vet hvor stas det er med gutt, har jo en fantastisk en allerede. Men man forbereder seg mentalt på noe, lager drømmer og planer knyttet til den i magen. Klart det krever omstilling. Bra du fikk vite det nå da og ikke under fødsel tenker jeg. Selv om når gutten kommer ut forsvinner all tvil, det var akkurat denne babyen dere skulle få.

Skrevet

Skjønner at det var en overraskelse ja!

Og som du sier det tar tid å innstille hjernen. Jeg har hele tiden hatt guttefølelse, og ikke fått vite kjønn før i uke 32. Der var det visst ei lita jente til. Jeg har de siste to ukene klart å innstille meg på at det blir ei jente, men navn er fortsatt ikke klart. Vi har en av hver fra før og som du sier;kjønn spiller ingen rolle. Men denne sterke følelsen har fortsatt ikke gitt seg hos meg. Vi har heldigvis nøytralt utstyr og klær fra før og slipper å bytte noe.

Jeg sier hele tiden at jeg blir ikke overrasket om det kommer en liten gutt ut:-)

Lykke til med navnvalg og omstilling:-)

Skrevet

Takk! :)

Vi har fått vite jente 3 ganger, selv om to av dem sa de var usikre fordi minien ikke lå rolig, men en mente å se kjønnlepper og var sikker i sin sak (det skjedde med forrigemann, som faktisk ble jente). Før ordinær UL hadde jeg nok tippet på gutt selv, men man blir liksom innstilt på noe annet når "bevisbyrden" er så stor... ;)

Navn hadde ikke vært klart til jenta heller, men nå må vi liksom begynne helt på nytt med alt, inkludert diskusjonene. Det er så jeg helst ikke skulle ha visst kjønn i det hele tatt, for da hadde jeg i hvert fall vært forberedt på en overraskelse!

Skrevet

hmm, jeg har fått se kjønnslepper og klitoris blåst opp på storskjerm. Av spesialist som jobber med fostermedisin. Men er fortsatt ikke overbevist. Er jeg paranoid?

Skrevet

Huff er så redd det samme skal skje her! Jeg har to gutter fra tidligere og elsker dem overalt på jord så når jeg ble gravid igjen så har alt vært så annerledes, da vi var på ul i uke 17 så han det så veldig femenint ut og han var ganske sikker på at det var jente noe jeg hadde følelsen av selv også, jeg syntes er kjempe stas og har da selvfølgelig kjøpt endel rosa :) Var på ul igjen i uke 28 å da var det en annen som tok undersøkelsen så han sa bare det så sånn ut ( at det er jente) Skal på Ul igjen i morgen og er jo sååå spent på om det fortsatt er ei prinsesse der! en gutt er like mye ønsket men det er som dere sier at en må liksom omstille seg på nytt for enn har jo vendt seg t tanken på at det er jente :) Spennende :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...