Gå til innhold

Hva gjør man? Er leivdagpenger og vikarjobbing!!

badeand84

Anbefalte innlegg

Det er nesten umulig å fa seg fast jobb hvis man bare har videregående almennfag. Søker alt av butikkjobber- og jeg har erfarig fra butikk, detaljsalg. + 4 år ca i helsevesenet som vikar, med en liten stilling på kanskje 15 %, men har jobbet 80% til tider. Jeg mener søknaden min og cvn min er myyyye bedre enn alle andres, og har en genial måte å skrive søknader på, virkelig kreativ. Men jeg kommer jo ikke på intervju en gang. Jeg ringer å spør om de har sett søknaden, hva mine sjanser til å få et intervju er, hvor mange søkere det er på stillingen. Men ingenting. Har sikkert skrivd 500 søknader, jeg begynner å bli fortvilet når jeg ikke kan få meg en 50% på Rena en gang..... What to do??

Fortsetter under...

Det er ikke lett å si hva du skal gjøre. Få hjelp av andre til å vurdere søknaden din. Er den kortfattet og lett å forstå for andre? Kommer dine nøkkelkvalifikasjoner godt nok frem? Kommer det frem hvorfor du er den rette for akkurat den jobben? Hva kan akkurat du bidra med?

Noen setter pris på at man kommer innom personlig for å levere søknad eller forhøre seg om jobb. Da er det førsteinntrykket som gjelder. Hvordan du hilser og hva du utstråler.

Vanskelig! Ikke gi opp i hvert fall! Selv om det kanskje ikke er greit når du har skrevet så mange søknader.. Syns det høres ut som om du i hvert fall er en motivert arbeidstaker, så håper jeg det ordner seg for deg!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...