Gå til innhold

Har en del spørsmål ang. fettforkle!!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en ung kvinne på 23 år som fikk verdens nydeligste jente for 5 mnd siden. Under svangerskapet utviklet jeg lavt stoffskifte, noe som gjorde at jeg la på meg en del kilo. Heldigvis har stoffskiftet normalisert seg litt etter litt, men nå sitter jeg her med et lite kledelig fettforkle. La på meg ca 30 kg da jeg gikk gravid og har tatt av ca 20 til nå. Jeg har trent endel kondisjon, men har vært dårlig på å trene styrke. Når jeg ser ned på magen min mister jeg hele motet. Den er svær, kvapsete og henger... Jeg føler jeg går rundt med en deig klistret på min egentlige mage. SÅ:

- Går det an å trene bort denne på noen måte?

- Hvis det ikke skulle gå å trene den vekk, hva skal til for å få en slik

operasjon dekket?

- Noen som har hatt en slik operasjon og vil fortelle hvordan de gjør for å fjerne den, hvordan smertene er og hvordan resultatet ble?

Setter stooor pris på svar :-)

Fortsetter under...

1.Går sikkert an å trene bort en del av den, men alt det spørs på innsatsen.

2. Håper virkelig ikke du får dekket dette. Se for deg alle som er misfornøyd med kroppen etter fødsel, skal alle få fikse kroppen sin??

Da sparer du heller opp og tar det når du har råd.

Koster ca 15000 kr i Tallinn.

3. Jeg har operert i tallinn. Strålende fornøyd. Mye smalere. Har du heng må du nok fjerne hud også.

Annonse

Takk for svar :-)

Ja, jeg vet at det er litt tidlig ennå, men jeg er bare så nyskjerrig :P

Jeg vet ikke om jeg kunne fått det dekket, men er flere som har sagt til meg at jeg har god mulighet for å få det dekket siden jeg er så ung og jeg ikke har spist på meg disse kiloene..:-)

HI

Først må det gå lengre tid før du ser det endelige resultatet, dernest bør du være ferdig med å få barn. Så kan legen og du vurdere hvor stor plage dette forklet er for deg. Ikke umulig at du får dekket operasjon.

Det blir jo endel skinn som blir fjernet/flyttet, kanskje må du få ny navle? En av de jeg kjenner som har fått denne operasjonen opplevde at følelsen i huden forsvant. Hun er likevel fornøyd, selv om det er rart å ikke kjenne noe på magen.

Du kan jo bestille time/dobbelttime hos fastlegen og snakke om dette slik at du får gode svar på alle spørsmålene dine?

Eneste måten å få dekket dette på i Norge sånn som reglene har blitt er at det er plagsomt fysisk å ha den ekstra huden der. Du får det ikke dekket fordi det er svangerskapet som er årsaken, eller at det gjør det misfornøyd med kroppen.

Men har du et overheng på mange cm, så huden under henget blir svett og klamt, du får eksem, kløe, soppinfeksjoner osv kan du få det dekket. Du må selvfølgelig vente til du er ferdig å få barn.

Anbefaler denne nettsiden, der finner du svar på alle spørsmål, kan se på før og etterbilder osv.

http://www.bukplastikk.com/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...