Gå til innhold

Dere som er flink med mote/flink å kle dere - bryn dere på meg (hjelp, vær så snill) hehe ;)

Anbefalte innlegg

Beskrivelse av min kropp:

168cm høy

Tror jeg har kraftig beinbygning

Er dessverre ganske overvektig.

Har SMÅ pupper, og mye fett under puppene (oppå ribbeina), som faktisk er mitt største kompleks!

Ellers har jeg en kul på magen (fett) og store lår, men jeg har slank midje. Tror jeg har timeglassfigur??

Mitt aller største problem er altså at jeg har fett under puppene, og nesten ikke pupper. Vanskelig å forklare :( Pleier å bruke et magebelte på ribbeina der det er fett, for å holde inne fettet og fremheve puppene, men er så LEI av å gå med det samme.

Jeg bruker for det meste str L.

Legg gjerne ved bilder, for jeg har null peiling på hvordan jeg skal kle meg fint. Blir ofte tights, singlet og college-genser. Skjuler godt.

Fortsetter under...

Hvis du har slank midje er det jo kjempe fint og fremheve den med belte som du bruker. Ellers er jo omslagstunika er kjempe fint til å fremheve midjen. Det fungerer jo med et par mørke jeans som har en slankene effekt og kankje noen ankel støvletter med litt hel. Korte blazere er jo også fint :-D (Som rekker til midjen) Utenpå:-)

Oh, som om jeg selv skulle skrevet innlegget!

Jeg har ganske stor overkropp, med brede skulder, tykke armer (som en mann), og små pupper. Har også bra med midje og hofter og lår. Så er ikke epleformet. Bikker nok mer mot timeglass pga. midjen og formfull rumpe og lår, hadde det bare ikke vært for de små brystene.. Er også overvektig, men merkelig nok så synes midjen godt likevel..

Har brukt mye av denne typen overdeler i det siste, men vet egentlig lite om mote og stil.. Har bare følt meg så vel i slike skjorter og jeans.

http://www.ellos.no/dv/20-Overdeler-Skjorter-bluser-Bluser/Taillissime/_/N-fh6Z1z13yz4Z1z141xe?Nr=289866

Har noen med 3/4 ermer. De synes jeg dekker litt, men tror det gjør overkroppen til å se større ut, noe jeg ikke trenger.

Lykke til håpløse medsøster;-) Vet hvordan du har det!

IKKE bruk magebelte! VÆÆÆR så snill. Det gjør deg 20 kg tyngre, jeg lover! Bruk heller Trange topper, med en litt videre utenpå.Den trange kan gjerne stikke litt nedenfor, slik at du får litt forskjellige farger:) Kjempefint med jakker som henger litt utenpå.

Push up er tingen. It wil make the differnese.

det hørtes litt slitsomt ut det der med fett under puppene. har du prøvd en slik bh med halvveis korsett? om du skjønner? aner ikke hva det heter. det er ihvertfall slik at det stoffstykket under cupene er ganske bredt. 10cm eller noe.

ting som skjuler godt gjør som oftest bare slik at man ser strørre ut.

det er viktig å finne noe som fremhever det som er bra og skjuler det som er dårlig. og det betyr at collegegenser er fyfy.

tykke lår kan gjøres mindre og penere med riktige bukser. bootcut eller helt rette ben. tykt stoff er penere enn tynt stoff på litt større mennesker. et høyt liv er også bra. bruker du tights så er det fint om det er en capritights. det er best om buksene er i mørke farger.

litt vanskelig å si noe om overdeler da jeg ikke vet om du er kort eller lang i overkroppen. men dersom du bruker bukser med helt rette ben så er det penest med en overdel som ikke rekker lenger ned enn midt på rumpa. overdelene må du bare prøve deg frem på. figurformede skjorter, romslige topper med strikk i bunn(igjen, ikke for lange) av utringninger er det best som du selv ser hvilken du kler best.

til bootcutbukser og tights så er det fint med litt lengre overdeler. her finnes det masse å velge mellom. skjorter, bluser, kjoler, you name it!

velg overdeler som fremhever midjen. innsvingede jakker er bra!

det er også veldig fint med høye hæler dersom man er litt bred i fasongen.(funker for alle men for store mennesker så får man flere "bivirkninger" av heler) men ikke småsko! det ser dumt ut! det må være litt kraftige sko/pumps/støveletter. store smykker er også med på å ta fokuset bort fra problemområdene. og dersom du bruker veske.... sørg for at den er stor!! små vesker på store jenter får dem til å se enda større ut!

HI her, tusen takk for mange gode råd :) har hvertfall lært noe nytt, selv om jeg fortsatt synes dette er vanskelig..

Skal ta meg en runde i butikken idag. Er det dumt å spørre butikkansatte om de kan hjelpe meg? Eller har de kanskje ikke peiling?

Annonse

Tror det kommer an på hvor du går. Med fare for å tråkke noen på tærne, er mitt inntrykk at på kjeder som f.eks. H&M har du flaks hvis du finner noen ansatte som har peiling på andre klær enn det som kler dem selv, evt det som er in i øyeblikket.

Med utgangspunkt i denne fordomsfulle holdningen blir mitt generelle tips til deg å gå til "spesialbutikker", dvs gå til en buksebutikk for å kjøpe bukse, undertøysbutikk for å kjøpe BH, etc. Change er et supert sted for undertøysshopping, det kan hende de ansatte popper innom prøverommet og tar deg på puppene (det er vel heller regelen enn unntaket), men da får du undertøy som passer perfekt.

Synes forøvrig tipset om "korsett-BH" (jeg vet heller ikke hva det heter) virket lurt!

ikke dumt å spørre butikkbetjeningen:-) Det er det som er jobben de skal gjøre:-D Det er det som er litt gøy med å jobbe i butikk også, når kundene spørr om hjelp. Men se selv også da, har sett de som har sagt at damene ser kjempe fine ut bare for å få solgt :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...