Gå til innhold

Skal snart ha praksis på rehab.avd på sykehjem.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært på en slik avdeling selv, men vi var 15 stk fordelt ut på forskjellige avdelinger på et sykehjem på 1-året på sykepleien. En av oss var da på rehabiliteringavdelingen. Men han var på en korttidsavdelingen da og synes det var litt ugunstig for pasientene dro etter noen dager. Så det var nye pasienter hele tiden. Det de gjorde der var mye stell og hjelp til mating osv av de pasientene som ikke klarte det selv. Det var også mye opptrening sammen med fysioterapaut.

Det er godt mulig du kommer til å trives mer siden du er 3.års student og sikkert mer trygg på deg selv. Min klassekamerat synes det var litt dumt å komme på en slik avdeling som første praksis, siden han ikke rakk å bli kjent med pasientene før de reiste. Men dette blir man jo mer drillet på etterhvert :) Mange er jo litt usikre i første praksis å da er det jo en fordel å ha de samme pasientene over tid.

Men som sagt, jeg var ikke på en slik avdeling selv så har ikke så mange erfaringer. Håper du kommer til å trives :)

Annonse

Sykehjemspraksis 1 året

Kirurisk, medisinsk og psykiatrisk praksis 2 året

Kommunehelsetjenesten med sykehjem og hjemmesykepleie + en valgfri praksis 3 året.

Skjønner ikke helt hva som var så morsomt med det (ref til fjerne anonym oppi her...)?

Annonse

Ja, det var jo mange hjelpsomme svar du fikk her...

Regner med det er 'fordypningspraksis' du skal i?

Jeg har jobbet ved en rehabiliteringsavdeling.

Det er veldig spennende. Kommer sikkert litt an på avd og klientellet, men vi hadde unge og gamle pasienter.

Folk med slag, bruddskader, ulike nevrologiske lidelser.

Er endel planlegging og møter ved en slik avdelign. Kanskje også hjemmebesøk for tilrettelegging av bolig sammen med ergoterapeut.

Tror det er en fin praksis å ha på slutten av studiet:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...