Gå til innhold

I begravelse til eksen?

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at du gjerne vil reise. Men hvorfor? Om det er for å ta et siste farvel, så kan du kanskje gjøre det på andre måter som ikke innebærer lang reise og overnatting og at mannen din må avlyse ting. ( Om dette hadde vært en nær venninne eller slektning så hadde ting vært litt annerledes) Siden du og eksen ikke var veldig nære mot slutten, så blir det litt rart.

Jeg ville heller ha valgt å sende blomster og kondolanser til familien, og når begravelsen er så går du til nærmeste kirke eller et annet sted hvor du får ro ( ut i skogen?), tenner lys og har en stille stund for deg selv. Da får du en slags markering av det som skjer, og som, av erfaring, kan oppleves mye nærere og mer personlig enn å sitte i en kirke langt vekk hvor halvparten kaster blikk mot deg og lurer på hvorfor du har reist land og strand for å komme, og den andre halvparten ikke aner hvem du er.

Fortsetter under...

Ja det synes jeg du er. Selvsagt er det trist at xn dør. Men når det er sånn at å reise i begravelsen skaper problemer for mannen din så synes jeg du er urimelig.

Hadde det drimot vært sånn at du hadde barn med xn din eller at xn og mannen din var venner så hadde det vært noe annet.

Selv hadde jeg ikke reist i begravelsen til noen av xn'ene mine som bor et annet sted i landet. Men dersom det hadde vært xn som er far til ene barnet mitt hadde jeg gått.

Jeg har vært i dine sko, bortsett fra at jeg bodde i samme by som begravelsen fant sted. Jeg var gravid med ny mann da min eks døde, men valgte å gå i begravelsen. Jeg tok med meg to venninner som også hadde et godt forhold til han. Etter jordpåkastelsen gikk jeg fram til familien hans, ga dem en klem og noen ord. Fikk vite av dem etterpå at de hadde satt veldig stor pris på at jeg kom, og flere av de litt mer perifere familiemedlemmene har sagt det samme. Jeg var den eneste han rakk å være sammen med, og vi hadde et veldig spesielt forhold. Jeg tror det varmet at jeg dukket opp, siden jeg en periode var veldig mye sammen med dem alle.

Poenget mitt er nok at hvis du tror det betyr noe for de etterlatte at du kommer, så syns jeg du skal det. Selvfølgelig også hvis du føler du trenger å være der, og at du kan komme til å angre hvis du ikke drar. eksen din valgte å oppsøke deg før han døde, det betyr sannsynligvis at du betydde noe for ham. En siste respekt syns jeg man kan vise da.

Jeg syns mannen din kunne lagt litt til rette for deg akkurat nå. Mannen min syns det var vanskelig at jeg var så lei meg når min eks døde, men han sa også at han selvfølgelig skjønte det. Hvis den eneste grunnen han har er at han må være aleine med ungene, ja da syns jeg han er egoistisk.

Finn en løsning på jobbproblemene hvis du vil dra. Du får ikke sjansen tilbake.

Huff, så trist å høre HI. Jeg skjønner godt at du vil reise. Dette er en avgjørelse du må ta alene, mener jeg. Det er du som har mistet en person som en gang stod deg nær. Jeg syns heller det er mannen din som er en smule urimelig dersom han mener han har mest å si i denne situasjonen.

Kan noen gi meg link til den andre tråden (eller trådene?) ?. Jeg har ikke fått med meg dette...

Klemmer til deg HI - håper du finner en løsning som blir god for deg.

Vet du, her er det ikke noen fasit! Du må nesten gjøre det du føler blir riktig, selv om det innebærer at gubben blir irritert.

En x er en som har betydd mye for deg og da burde han respektere det og heller støtte deg, jeg regner med du ville gjort det samme?

Personlig ville nok jeg dratt, hvis forholdet mellom dere var seriøst. En begravelse er et siste farvel og det er bare en' begravelse.

Ønsker du veldig å dra syns jeg du burde gjøre det. Jeg ville iallefall angret veldig i ettertid hvis jeg ikke dro og kanskje vært litt bitter på gubben fordi han "nekta" meg.

Du finner sikkert ut av det :)

Annonse

10:12, jeg signerer deg!

Dette er snakk om en hun engang elsket. Og det å gå i begravelsen hans er å vise ham en siste respekt. Mannen din ser sikkert ikke hvorfor du har behov for å dra, han er jo "fortid", men dette er noe du må føle på selv.

Syns det blir for dumt å nekte noen å dra i begravelsen til eksen (om det var et seriøst forhold). Det er snakk om en BEGRAVELSE, denne personen er borte for alltid, og jeg ser faktisk ikke problemet til mannen din, hi.. (altså, jeg skjønner at det blir vanskelig ang jobb, men hadde det vært et familiemedlem av deg så hadde han nok klart å ordne seg).

Trist å høre om eksen din, HI!

Jeg hadde iallefall reist om det skulle skje at den ene eksen min, han første jeg var sammen med, døde. Han bor på hjemstedet mitt, 30 mil unna, og jeg vokste opp med ham og brødrene hans. Det er 15 år siden vi var sammen, men har enda sporadisk kontakt, og jeg hadde møtt opp i en evt begravelse, ikke minst i respekt for familien hans, som jeg også kjenner godt.

Min mann hadde heldigvis hatt forståelse for dette.

Andre ekser hadde jeg ikke brydd meg så mye om, siden jeg ikke har kontakt med dem lenger.

Reis, det hadde jeg gjort. Om han ville treffe deg personlig fordi han ville fortelle deg at han var så syk,så betydde du nok mye for han. Han betydde nok mye for deg og? Reis å si til mannen din kan klare å ordne opp med unga i 2 dager.

Bedre det enn å angre på at du ikke dro.

Reis! At han er en x, betyr kanskje også at han var en venn.. du ville vel dratt i en venn sin begravelse? Han er jo en del av din fortid, og hvis du føler behov for det, gjør det. Du kommer ikke til å angre på at du gjorde det, men kan komme til å angre på at du ikke gjorde det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...