Gå til innhold

I begravelse til eksen?

Anbefalte innlegg

For en stund siden skrev jeg et innlegg her om min eks som ville treffe meg for å fortelle meg noe, og når jeg traff ham viste det seg at han var dødssyk.

Dessverre gikk det veldig fort feil vei og han måtte gi tapt for noen dager siden :(

Jeg er utrolig lei meg. Fordi familien hans bor på andre siden av landet skal han begraves 60 mil herfra.

Jeg har sagt til min mann at jeg ønsker å reise for å delta, men det er ikke så populært. Det innebærer at mannen min må avlyse en del arrangementer i jobben sin hvis han skal være alene med barna 2 dager.

Han synes derfor det er tåpelig og unødvendig.

Er jeg urimelig om jeg reiser allikevel?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143526969-i-begravelse-til-eksen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det vært i nærheten, så ville jeg ha dratt. Men det er litt langt unna, og det kan sende feile signaler til mannen din. Huff, det gikk jo utrolig fort! Tror nok han vet du ville vært der. Send blomster, og besøk grava når du er i nærheten.

Men dette er jo bare hva jeg ville ha gjort:)

Annonse

Jeg synes det er spesielt å reise 60 mil for å delta i en eks sin begravelse, så sant dere ikke har felles barn. enda mer spesielt blir det når det krever overnatting.

Hadde det vært en noen timer unnamed bil hadde det vært en helt annen sak. Her må jeg faktisk si at jeg skjønner mannen din., Hvorfor i all verden skal han avlyse JOBBrelaterte ting fordi du skal i en eks sin begravelse?

Annonse

Feile signaler i forhold til hva? er jo ikke akkurat som at hun kan bli sammen med x'en igjen. Jeg ville reist, selvom det her er en x, så har han jo betydd enormt mye for henne når de var sammen, og hvis det føles rett for henne så synes jeg hun skal dra. Jeg hadde iallefall blitt ganske irritert om kjæresten min hadde nektet meg å ta et siste farvell med noen som betyr noe for meg, x, eller ikke x. Jeg hadde iallefall ikke nektet han å dra!

Virker litt desperat... Familien hans blir nok overraska når eksen hans reiser 60 mil for å være tilstede i begravelsen. Det koster da også penger å reise så langt.

Men hvis du absolutt ikke klarer å komme deg videre i livet uten denne begravelsen, får du nok bare reise.

Like greit at mannfolka ikke er som oss kvinnfolk da. Analyserer alt opp i mente, mistenker det verste ved hver anledning.

Gubben er bare irritert fordi han synes det er stress at han må ta av seg ungene et par dager, og at det går utover jobben hans. Regner ikke med at H.I er den typen som stikker av i hytt og pine og lar mannen sitte alene med barna.

Problemet hadde selvfølgelig vært like stort om det var omvendt og mannen ville i en begravelse og damen hadde jobb. En ting er aty de fleste arbeidsgivere gir folk fri for å gå i en begravelse, noe annet er å forvente å få fri fordi partneren din skal i begravelse.

Kan ikke ungene være med eller bli passet av noen andre noen timer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...