Gå til innhold

hvor vanlig er det egentlig å ha murringer i nederst i magen?

Anbefalte innlegg

Er dette helt normalt? Eller kan det være tegn på at fødsel nærmer seg?

Jeg er i uke 29, og har mye murringer nederst i magen, noen ganger i forbindelse med kynnere og andre ganger ikke, men de er der mange ganger daglig. Har hatt dette siden tidlig svangerskap, men merker at det er mer og mer av dem nå. Kjenner også innimellom litt press eller smerter i underlivet, varer ikke mer enn noen minutter også er det helt borte.

Jeg spør fordi jeg er en smule hysterisk, og føler meg høygravid (selv om jeg ikke er det). Alt er liksom så mye tyngre denne gangen i forhold til forrige graviditet, har mer smerter/ubehag og kynnere. Føler meg veldig" fødeklar" selv om det selvfølgelig (og forhåpentligvis) er alt for tidlig...

Fortsetter under...

Hei anna_lou!

Jeg er i uke 23 og har hatt disse murringene noen uker selv. Akkurat som mens-smerter. Ble også litt nervøs siden jeg ikke hadde det slik i forrige svangerskap, men har blitt forsikret om at det er vanlig og at det er livmoren som strekker seg.

Merker du likevel at murringene blir veldig intense, og det presser nedover, har jeg fått råd om å ringe fødestedet som du hører til. Da kan det være at de tar deg inn til en sjekk for å se at alt er bra. Ingen som vil si at du er hysterisk for å passe på babyen din i magen!!

Lykke til!

Jeg har også hatt mensmurringer, massevis og siden begynnelsen, nedpress mot rompe og lår, og har fortsatt litt murringer! Ikke mye nå lengre, men det er så jeg kjenner det litt hver dag. Det var verst mellom uke 8-12. Det var så intenst noen ganger at jeg lå i fosterstilling, vridde meg og kaldsvettet, ikke fått sove, tatt både paracet og postafen i samarbeid med fastlege, osv... Men kommet til ul og fått sett ett bankende hjerte hver gang, og etterhvert en sprellende baby (4 ul pga ekstra oppføging).

Jeg har fått beskjed om at mye av mine smerter og murringer kan være psykisk betinget, da jeg har mistet så mange ganger tidligere... Er hvertfall ikke bekymret lengre; da både fastlege, jordmor og gyn på sykehuset sier at det ikke er farlig - men at jeg må komme på ny ul igjen om det blir like intens og smertefullt som tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...