Gå til innhold

Noen gravid i uke 30 her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i uke 30, og er akkurat blitt sykemeldt 100% pga rygg og bekkensmerter.. Har så og si kontroll på hva jeg har igjen fra førstemann, men fremdeles en del ting jeg vil ha på stell..

Hvordan ligger dere an?? Samboer spør om jeg er utålmodig, men storien er at alt ligger på loftet, og han jeg bor med skal gjøre ting i SITT tempo.. Og vi har en etasje som skal være ferdig til babyen kommer..

Er det da urimelig at jeg vil ha ting ned fra loftet så jeg får kontroll??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Jeg er 30+3 i dag.

Jeg har det meste på stell her. Hadde en del klær fra nr 1, siden jeg venter jente denne gangen også. Var bare noen få klesplagg jeg trengte å kjøpe inn. da er både fødsel og jul tatt med i betraktning siden hun sikkert får mye da :)

Jeg hadde det meste av store ting, og de tingene jeg har fått lånt, har jeg endelig fått i hus. alt av møbler er montert og klær/sengklær er vasket/brettet/lagt i skuffer og skap.

Ja, jeg vil vell egentlig si at jeg stortsett er ferdig med forberedelsene :)

Jeg har ei på 3 1/2 fra før som jeg har bestemt meg for å bare nyte den siste tiden sammen med, siden jeg er alenemor :)

Så mitt svar på spørsmålet ditt; Nei, det er overhodet ikke urimelig :) gi han et lite spark bak å si at nå som du er 100% sykemeldt, vil du benytte anledningen til å ordne til lille kommer :)

Ikke vet du hvordan formen din vil være fremover heller!

Skrevet

Hei hei, er også 30+3. Har en gutt fra før, så har det meste innen klær og utstyr klart. Nå driver vi og pusser opp huset, så har akkurat fått storebror inn på sitt nye soverom. Men etterhvert som ting kommer på plass, kommer nok klær og annet utstyr til å komme ned fra loftet. Grindsengen som storebror nettopp flyttet ut av skal inn på soverommet og vaskes og gjøres klar til lillebror.

Er nok mer en mental greie nå for å gjøre plass til forståelsen av at det nå faktisk kommer en ny liten baby i huset vårt! Men husoppussing har tatt litt lenger tid enn vi hadde tenkt, så føler vi trenger å komme igang snart med å gjøre klart. Litt shopping har det jo blitt, men gleder meg til å gjøre tingene klar!

Men har nå gode 10 uker igjen da, så veldig kjempetravelt har vi det vel ikke. Men bare spark litt i gubben du, han trenger sikkert også å forberede seg på den nye babyen som skal komme! :-)

Skrevet

Jeg har en gutt på 5 år fra før, så han krever jo sitt også... Har de største tingene.. Sengen på loftet, vognene ikke pakket ut fra eskene når vi kjøpte den i tyskland.. Jobber med å tømme skuffer på badet til babyen sine klær.. Har litt klær, men må kjøpe varmere klær siden førstemann ble født i mars.. Har gitt klar beskjed at alt SKAL være klart senest når jeg går ut i perm...

Skrevet

Jeg er 29+4, så snart uke30;) Vi venter en gutt til, så alt utstyret er i hus minus seng og søskenvogn. Jeg må få somlet meg til å gå igjennom litt klær og se hva mini trenger, storebror ble født i mars-10 så da må jeg vel kjøpe inn mer ull nå. Jeg har vært i så dårlig form i svangerskapet, så har ikke forbredt noe selv om jeg går hjemme om dagen. Bør vel få ut finger'n jeg også siden formen neppe blir bedre og 10 uker går fort. Skal begynne med litt oppussing her i heimen også, pluss at jeg vil ta litt rundvask. Shit, begynner å få dårlig tid jeg:-Z

Skrevet

Jeg er i uke 30 om 3 minutter :) Hehe...

Alt er ikke ferdig her. Vogna er bestillt, den henter vi i slutten av denne mnd, førsten av neste.

Seng og kurv/krybbem vippestol, vogndyne, ullvognpose, og en voksipose er på plass.. Bilstolen får vi snart. H Har egentlig nok klær da vi har arvet masse nydelig klær. Men kjøper nok litt til;) Har vært så heldige å arvet/lånt masse utstyr:)

Gjenstår å kjøpe madrass, dyne, stellekommoden, og kleskapet.

Å sikkert noe mer småting.. Men er faktisk ikke stressa ennå... Har jo enda litt tid :)

Jobben har jeg planer om å mestre frem til uke 37, men etter idag er jeg litt skeptisk til målet jeg har satt meg ;/ Men prøver enda litt til:)

Skrevet

Nesten uke 30 her, og har ikke kontroll på en ting... trodde ikke jeg trengte å ordne så mye heller siden vi ventet nr. 2 av samme kjønn, og rominnredning og utstyr venter vi uansett med fordi vi skal bygge ut en etasje i løpet av høsten, men nå har vi plutselig fått kontrabeskjed om kjønnet og jeg føler meg helt lost, hehe. Jeg er dessuten i full jobb, så har ikke tid og energi til å gå igjennom ting ennå, så det får bare vente, men hadde jeg vært hjemme hadde jeg nok begynt å pusle litt mer med forberedelser nå, ja...

Skrevet

Jeg er også sykemeldt, i uke 30 og driver redebygging for harde livet. Er fortsatt mye som gjenstår. Har arvet masse klær (håper nå for guds skyld at det kommer en jente som ventet, ellers blir det en INNMARI rosa gutt) som skal vaskes og pakkes ut. I tillegg må det kjøpes inn noe nytt, særlig ull. Vogna har vi fra forrige mann og vugge har vi, men må ha ny sprinkelseng med madrass. Ellers har jeg handlet endel småtterier som gulpekluter, ammeinnlegg, sengetøy etc. mest for å tilfredstille mine egne redebyggingsinstinkter, hehe.

Vet akkurat hvordan du har det som helst vil ha full kontroll :-) Ikke urimelig, derimot en helt naturlig del av graviditeten :-)

Skrevet

10 uker går jo fort.. Og fra permisjon vil jeg ha alt på stell.. Helst før så jeg kan bruke siste mnd til å slappe av.. Også har jeg jo en 5 åring som ikke skal glemmes oppi alt dette...

Alle klærene, pledd, dyner, sengesett og grindseng beskyttelsen og alt skal jo vaskes også.. Kjøpte noen kluter og det i dag.. Men skal dra med meg naboen på ikea i neste uke...

Og mitt oppi det hele så skal jo alt husarbeidet hjemme gjøres, så jeg føler ikke at jeg har kjempe god tid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...