Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #1 Skrevet 30. august 2011 Hva er viktig når man skal kjøpe seg vaskemaskin? Vi er to store og en liten i familien.. Men blir vel flere med tiden;)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #2 Skrevet 30. august 2011 Stor trommel, gjerne 7 kg. Ikke kjøpt kombinert vaskemaskin og tørketrommel. Sentrifugekraften. Jeg savner et kortprogram, det skal min neste maskin ha.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #3 Skrevet 30. august 2011 Vi har foreløpig bare ett lite frø i magen, men vi kjøpte ny vaskemaskin for 1 1/2 år siden og tenkte på framtida. Vi har toppmodellen til Samsung, 9 kg kapasitet, den veier tøyet slik at det slettes ikke er krise å sette på når den er halvfull. Den bråker overhode ikke, og tøyet blir skikkelig rent. Får vaska dyner og puter inni uten problemer, og den har mange nyttige program. Jeg er kjempefornøyd med ullprogrammet og treningstøyprogrammet. I tillegg har den et "oppfriskningsprogram" som tromler yttertøy med bitte litt damp, supert når man tar fram igjen yttertøy som har vært lagret i påvente av sesongen. Har bare positivt å si om den. Ville prioritert kapasitet, sentrifugehastighet og nyttige programmer.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #4 Skrevet 30. august 2011 Stor nok til at du kan vaske dyne i den. Det kan ikke jeg, og det ergrer meg utrolig mye.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #5 Skrevet 30. august 2011 Visste ikke at det finnes trommel på 9 kg, men det er sikkert bra:) Miele er et bra merke, bra og dyrt...
Turtelduen Skrevet 30. august 2011 #6 Skrevet 30. august 2011 Nå har vi 2 voksne og 5 små. Vasker 2 vasker pr dag og ønsker meg større trommel enn 5 kg ;-) Vil ha 8 kg. Men for en vanlig familie holder det med 5-6 kg. Er kjedelig å måtte vaske halvfulle maskiner. MEN det finnes maskiner bla LG sin som vasker i forhold til hvor full maskina er, dermed ville jeg kanskje valgt en slik en og som da har stor nok trommel til evnt flere i familien... Neste maskin min skal ha 8 kg, ikke tørketrommel i, 1600 omdreininger, ull program, kort program. Mer krav har ikke jeg ;-)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #7 Skrevet 30. august 2011 Miele er oppskrytt. Dyrt og ikke noe bedre enn andre merker. Har en på vaskerommet. Kjøp billig, men med nok omdreininger på sentrifugen.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #8 Skrevet 30. august 2011 I følge "vår vaskemaskinrepratør" (føltes som det etter x-antall besøk) så anbefalte han å styre unna for høy sentrifugering og for mange kg vaskekapasitet. Han sa det sleit unødvendig mye på maskinen. Vi hadde en dyr modell med stor kapasitet og han mente det var den type maskiner med flest feil rett og slett fordi det ble for tungt for maskinen. Bl.a så går børstene. Han sa også at folk tror vaskemaskiner varer evig slik som de gjorde før i tiden, uten å tenke på at man vasker enormt mye mer klær nå enn for kun få år tilbake. Sist vi kjøpte ny maskin gikk vi for en børsteløs etter hans anbefalinger. Og ikke en fullt så dyr en. Den har nå holdt i 4 år - så nå bare venter vi på de første feilene.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2011 #9 Skrevet 31. august 2011 Tusen takk alle sammen! Nå har jeg mer peiling;) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå