Gå til innhold

Mumidalen i Finland

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen erfaringer med tur til mumidalen i finland ? Vi lurer på å ta turen til neste år med campingvogn. Hvilken alder vil dere si at mumidalen passer for . . . .

Gjest Filifjonka
Skrevet

Det er mange år siden vi var der, så det er mulig ting har forandret seg. Mummidalen passer for barn som liker Mummitrollet, helt enkelt. :-)

Det er jo en forholdsvis lang reise, vi brukte fly, så de bør vel være så store at de takler reisen, og også har glede av parken. Har de blitt så store at de syns Mummitrollet er kjedelig har de vokst fra parken.

Det var mye folk da vi var der, men parken var stor og det virket ikke overfylt. Vi bodde på hotell i Åbo, og brukte buss til og fra. Det gikk egne Mummidal-busser, husker jeg, med bilder av Mummifamilien på utsiden og musikken spilte nonstop. På kafeer og restauranter hadde de Mummi-mat, som Mummimammas kjøttboller og hattifnattspaghetti. Morsomt.

Jeg anbefaler Mummidalen.

Skrevet

Vet ikke bor dere bor, men synes ikke det var verd den lange reisen. Mye morsommere i kardemommeby, namskogan og tivoli, københavn

Skrevet

Vi var i Mumidalen og storkosa oss hele gjengen, 2 voksne og 4 barn, barna var 3,3,6 og 6 og likte seg godt :) Mye å se på men samtidig ikke for stort. Vi kjørte og lå på hotell, men vil anbefale å ta fly eller campingvogn som dere ja.

Skrevet

Tusen takk for svar:) Vi bor helt på sørlandet. Så har vel regnet ut at det blir 12 timer med kjøring og 8 timer med båt.

Barna våre er nå 3 år, 1,5 år og 4,5 mnd. Men til neste år er de jo 4, 2,5 og 1,5 år. Blir de for små enda da? Det er jo på grunn av at eldste elsker mumidalen at vi kom på ideen. (Jeg liker jo også godt mumitrollet:))

Men tror dere vi burde vente enda et år til kanskje? Blir det lang reise og så får de ikke noe ut av det?

HI

Skrevet

Å fytti rakker'n, det blir langt!

Bruk fly!

Ellers tror jeg Mummidalen kan være et flott feriemål, noen vi kjenner var der i fjor og var strålende fornøyde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...