Gå til innhold

vi vaksinerer ikke...

Anbefalte innlegg

.....fordi vi er overbevist om at naturlig immunisering er det beste forsvaret mot det vi vaksineres mot, mot andre typer bakterier, virus og øvrige sykdommer. Et dyktig immunforsvar skapes allerede i magen, så videre til spedbarnstiden, da først og fremst ved fullamming/amming så lenge som mulig.

Vi har vært svært bevisste på riktig kosthold og streng begrensning av medikamentbruk både under graviditet og amming. Når guttene våre begynte med fast føde, var det viktig at også deres kosthold var bevisst. Deres immunforsvar ble jevnt og trutt styrket etter hvert som fast føde ble introdusert, fordi vi sørget for god, næringsrik og variert kost, tilnærmet fritt for kunstige tilsetninger som farge, aroma, konserveringsmiddel o.l. Rikelig med frukt og grønt, minimalt med hvetemel(spelt i stedet), minimalt med sukker og rødt kjøtt. Vann til alle måltider og som tørstedrikk. Omkring ved ettårsalderen løsnet vi litt på kravene, og de fikk noen utvalgte søtsaker (ren sjokolade i porsjoner, tørket frukt, nøtter og potetsnacks). Vann er og blir familiens hovedtørstedrikk. All brus, spesialt alt aspartam – og andre kunstige sukkertilsetninger, og godterier som ikke er sjokolade – unngår vi helt. (Helsemyndighetene fraråder også å gi barn under tre år kunstige søtningsstoffer.)

Kunstige stoffer som vi kan komme i kontakt med, og som kan påvirke oss via hud og munnen/mage/fordøyelse, holder vi oss unna. Huden er vårt største sanseorgan og alt som kommer på huden – absorberes inn i vevet og til blodbanen, så vi prøver å være bevisste på hva vi tilfører huden. Vi har også nulltoleranse for hormonforstyrrende tilsetningsstoffer som parabener (konserveringsmiddel), kunstige fargestoffer og parfyme. Alle klær, fra innerst til ytterst – blir vasket minimum én gang før bruk. Det hormonforstyrrende/kreftfremkallende middelet bisfelon A (BPA), unngår vi også. Det er dessverre ikke alle produsenter som opplyser om innhold i alle plastprodukter, så full kontroll er vanskelig.

Middelet Ftalat (DEHP) er vi også svært skeptiske til, det kan ødelegge evnen til å få barn og være årsak til astma/allergi. DEHP er forbudt i leker i Norge, men finnes i mange lekematter, på lekeplasser o.l.

Vi mener alternative behandlingsformer er mer helsebringende enn det den offentlige helsesektoren kan tilby av kunstig fremstilte midler/medisiner. Alternative utøvere ser helheten, sammenhengen og samspillet mellom kropp, sinn og sjel, noe vi selv har en overbevisning om at innvirker på hverandre. Vi vil benytte, og benytter, naturlige preparater og alternative behandlingsformer, så sant det ikke omtrent står om liv og død.

Summarum; Kunstige tilsetninger i kosthold, legemidler skapt i et laboratorium, stoffer med tilsatte kjemiske midler, dårlig hygiene og sanitære forhold, negative tanker og urolige omgivelser – bryter NED og svekker immunforsvaret. Vi tror at det motsatte; sunt kosthold, naturlige midler fra naturens eget apotek, god hygiene og sanitære forhold, tillit til at kroppen restituerer seg selv, gode ord, handlinger og tanker, ubegrenset med erkjennelse, kjærlighet og hengivenhet fra oss foreldre – bygger OPP og skaper en sterk immunitet mot sykdom, både på det fysiske plan - så vel som det mentale.

Vaksiner inneholder skadelige stoffer, som bryter ned kroppen. Det er kvikksølv et godt eksempel på; før var det én av innholdsstoffene, så ble faren oppdaget og dermed ble kvikksølv forbudt. Hva skade kan kanskje de nåværende innholdsstoffene gjøre, som forskningen ikke har kommet frem til ennå…? Kanskje formaldehyd som er kjent for å være kreftfremkallende og allergifremkallende (innhold i Vaksine mot difteri, tetanus, kikhoste og poliomyelitt), blir den neste på lista som forbys?

Legemiddelindustrien – dessverre – er en mektig og kynisk operatør. Alt som kommer herfra må sees i det lys at de vil tjene penger og øke globale og lokale markedsandeler.

Vi har liten til legevitenskapen som suverenitet! Vår erfaring, kunnskap og innsikt tilsier det motsatte. Det finnes gode alternativer til skolemedisinen. Vi her i Vesten har dessverre blitt oppdratt til å tro at denne er uiversalløsningen på helse.

Ellers anbefaler vi 100% daglige doser med naturlig D-vitamin - sollys/dagslys og frisk luft. VOILA - friske sunne barn og voksne.

100% vaksinefritt :-D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143526196-vi-vaksinerer-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flott, et helt innlegg fullt av nydelige adjektiver og helt blottet for substans. Alle dine påstander gjemt midt inne i blomstrende/dystre beskrivelser er igrunn ganske talende for din mangel på innsikt.

Jeg synes det er artig at du viser til at legemiddelindustrien tjener penger, men ikke ofrer et blikk på eksempelvis homeopatisk industri. Jeg har en rekke ganger refererert til den homeopatiske "legemiddelprodusenten" Boirons regnskap, som på alle måter viser at også alternativ medisin er belemret med en inntjeningsside. Eksempelvis hadde Boiron en omsetning på 128,944,000 EURO i første kvartal i år. http://www.boiron.com/en/Shareholders-and-investors-area/Financial-information/Financial-communication-timetable

Men av en eller annen grunn er det altså ingen grunn til å være kritisk til den alternative medisinen.

"Det mest interessant utsagnet ditt, er imidlertid følgende: Vi vil benytte, og benytter, naturlige preparater og alternative behandlingsformer, så sant det ikke omtrent står om liv og død. "

Sier ikke dette igrunn alt? Du stoler på alternativ medisin for ufarlige tilstander, men dersom det er liv om å gjøre, tyr du til den forhatte "skolemedisinen"? Hvorfor det, egentlig? Kan du ikke bare forsyne deg litt av "naturens medisinskap"?

Jeg syntes det er et annet utsagn som er enda mer oppsiktsvekkende:

"Huden er vårt største sanseorgan og alt som kommer på huden – absorberes inn i vevet og til blodbanen, så vi prøver å være bevisste på hva vi tilfører huden"

Jeg må bare få gjenta utsagnet: "alt som kommer på huden – absorberes inn i vevet og til blodbanen"

Nei, nei og atter nei. Det er så feil som det kan få blitt. Hudens primære oppgave er jo faktisk å stoppe stoffer fra utsiden å nå inn til vevet og blodbanen.

Skal man følge mx3's konklusjon så blir kroppen altså helt full av vann hvis man dusjer eller bader?

Ja, huden holder stand, stort sett. Du måtte sette det hele på spissen av mangel på argumenter? Hvis du følger litt med rundt deg er det likevel grenser hva vi ukritisk bør smøre på oss. Det er parabener/ hormonhermere, allergifremmede stoffer, kjemikalier etc vel vert å se nærmere på. Dette er et tema I seg selv.. Legger ved link så kan du lese deg opp på stoffer vi ALLE bør være obs på. Huden er ikke et panser vi ukritisk kan utsette for hva som helst.. Det undrer meg at man kan være så naiv at man tror nettopp det.

Sjekk her:

http://www.gronnhverdag.no/nor/Bakgrunn/Sminke-og-hudpleie/Helse-og-miljoebelastende-stoffer-i-hudpleie-og-kosmetikk

hm... lenge siden jeg har tittet innom denne siden og jaggu...nesten same old, same old.

Når det gjelder å bruke huden som opptager av stoffer har vi p-plaster og nikotinplaset som gode ekspempler, og ja, det du legger på huden går i blodbanene.

Det enkle er ofte det beste, jeg gjør det samme som deg mamma-x-3 uten dobbelsidig dobbeltstudert dokument i skuffen, tok logikk tidlig i bruk til irritasjon for mange, ikke minst en fryktbasert helsesøster, samt litt diverse familiemedlemmer.

Jeg får smette fort ut herfra, med fare for å bli hengende i myra her inne, men det var godt å se noen nye nick;)

Annonse

Du kan godt si jeg begynner å gå tom for argumenter, for det er grenser hvor mange ganger jeg skal gjenta meg selv når du poster det samme om og om og om igjen. Same shit, same wrapping. Intet nytt under solen.

Jeg kunne ta for meg dine absurde påstander om at legemiddelindustrien er notorisk ute etter å forgifte deg, at alternativ medisin liksom er stueren og idealistisk osv osv, men du leser jo ikke annet enn dine håndplukkede udokumenterte kilder som kun støtter ditt eget snevre uskolerte syn på verden så det er poengløst.

Det var da dette med huden, da. Hvor i all verden har du det fra at hud er som et ugjennomtrengelig panser? At vi ville bli fylt opp av vann derso huden ikke holdt stand? Du lirer jammen ikke lite fra deg :-D

Ellers kommer jeg med mine tanker og holdninger 100% uavhengig hvordan du måtte takle det. Ja, vi lytter til ulikt hold. Og jeg er i overkant skeptisk til allmennmedisinens statiske, medisinske løsninger til normalt friske mennesker.

For å ta det ene mht huden, så sier altså du: "alt som kommer på huden – absorberes inn i vevet og til blodbanen".

Nei, alt som kommer på huden absorberes ikke inn i vevet og til blodbanen. Enkelte stoffer gjør selvsagt det, men du skriver "alt". Du overgeneraliserer og skaper et forvridd bilde av virkeligheten som passer inn i ditt syn på verden. Et syn som ikke harmonerer med logikk, forskning og dokumentert fakta. Og dette er bare ett -1- eksempel.

Dersom du må ha dette spesifikt:

Inntil nylig har man trodd at huden var en effektiv barriere som motvirket eksterne substanser i å trenge inn i kroppen. Dette stemmer ikke. Teorien ble utfordret på 1960-tallet ved utviklingen av medikamentet DMSO, som viste seg å transportere andre substanser gjennom hudbarrieren og inn til blodbanen.

Evnen mange kjemikalier har til å absorberes gjennom huden er i dag allment akseptert og i noen tilfeller brukes det som metode i medisinering. Stoffer som nikotin og kvinnelige hormoner er rutinemessig administrert i form av et hudplaster. Disse absorberes lett av kroppen. Studier har vist at de aller fleste stoffer absorberes gjennom huden.

Huden absorberer opp til 60 prosent av det du smører på den. Dette inkluderer de kunstige stoffene og konserveringsmidlene som tilsettes i kremer. Ved å bruke naturlige og økologiske hudpleieprodukter, unngår du å tilføre kunstige stoffer i kroppen din.

Huden består av flere lipid-holdige lag. Som med alle lipid membraner kan også huden lett gjennomsyres av lipid-løselig materiale. Når en kjemikalie får tilgang til dermis, er vanligvis rask og fullstendig absorpsjon til blodet sikret.

Rundt 75 000 ulike kjemikalier kan komme i kontakt med huden. Forskjeller i hudens struktur og tilstand påvirker i hvilken grad kjemikalier klarer å trenge gjennom. Når huden er skadet på grunn av slitasje eller kjemisk irritasjon, øker gjennomtrengning av kjemikalier ytterligere. Bruk av kjemisk baserte hudpleieprodukter legger seg til byrden av giftstoffer som kroppen må håndtere. Ved å bruke trygge, økologiske hudpleieprodukter kan man bidra til å redusere den giftige belastningen på kroppen og ikke minst på miljøet.

Det er mye interessant å lese om dette emnet. Det ser ut som du kunne trenge det, slik du skriver... :-D

Tips:

http://www.amazon.com/Organic-Body-Care-Recipes-Formulas/dp/1580176763/ref=pd_sim_b_2

Jeg vet utmerket godt hvordan huden fungerer, derfor reagerer jeg på en påstand som sier at "alt som kommer på huden – absorberes inn i vevet og til blodbanen", for det er regelrett vranglære. Hvis det hadde stemt slik du opprinnelig la det frem så hadde man nemlig kunne ta opp vann i kroppen ved å bade/dusje, hvilket selvfølgelig er bare tøv.

Så min påstand om at ditt opprinnelig innlegg inneholder svada står ved like. Det var dessuten bare ett eksempel.

Ikke har det noe som helst med vaksiner å gjøre heller, så hvorfor du skriver nok et "min livsstil er perfekt"-innlegg i dette forumet forekommer meg noe merkelig.

En annen ting. Selv om noe er økologisk fremstilt så er det ingen garanti for at det ikke er skadelig. Det er heller ingen automatikk i at et kunstig fremstilt stoff er giftig. Produsenter av hudpleieprodukter, uavhengig av om de er økologiske eller ei, er i alle fall en kynisk industri som kun er ute etter penger. Ikke er det kontrollmekanismer som luker ut useriøse aktører sånn uten videre heller.

100% vaksinefrie kropper + fokus på en god, sunn livsstil ville spart oss for mye unødig bekymring, unødige helseplager og ikke minst unødige besøk til fastlegekontoret... For ikke å snakke om unødige kostnader for samfunnet generelt og privat spesielt. :-D

Annonse

Jeg er fullvaksinert og ikke engang del av fastlegeordningen da jeg ikke ser poenget, jeg er aldri sjuk.

Hvordan forklarer du min helsetilstand?

mx3: "fokus på en god, sunn livsstil ville spart oss for mye unødig bekymring, unødige helseplager og ikke minst unødige besøk til fastlegekontoret."

Generelt sett helt enig, men dette har ingenting med smittevern og vaksinering å gjøre. Det klarer du ikke å få inn i knotten. Kostnadene for et uvaksinert samfunn er ekstremt mye høyere enn et vaksinert. Dette er ikke vanskelig å skjønne HVIS man forholder seg til forskning og fagmiljøer som faktisk har greie på det, hvilket du ikke gjør.

Det er beviselig feil. Dersom man ikke hadde vaksinert, hadde sykdommer vi i dag ikke ser i særlig grad spredd seg og medført til dels store andeler med komplikasjoner.

Ingen betviler at det er fordelaktig å spise sunt og mosjenere, men fem om dagen hindrer ikke smitte.

Er du virkelig for dum for å forstå dette?

Verden ser så liketil ut på sort/hvittskjermen deres, men virkeligheten er ikke slik, dessverre. Den er langt mer nyansert og uklar. Hva vi bytter til oss ved å vaksinere er ikke pen lesning.

Vaksineskadde vil kunne gi oss et heller grimt bilde av denne byttehandelen. Autismebølgen likedan. Allergier og astma florerer. Vi vet ikke nok om langtidsvirkningene ved vaksiner. Og vi klarer oss så utrolig bra uten - dersom vi fokuserer på en sunn og liktig livsstil. DET er min appell her inne.

Bullshit fra ende til annen. Som vanlig. Komplikasjonsraten av barnevaksinene er så liten er det slett ikke er snakk om en "byttehandel". Og jo, man vet utmerket godt langtidsvirkningene til vaksiner. Man har da hatt dem lenge nok til å vite at de er trygge.

Ingen taler en sunn livsstil imot, bortsett fra deg som fraråder noe av det beste medisinen har frembrakt for menneskeheten - vaksinene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...