ToneC Skrevet 30. august 2011 #1 Skrevet 30. august 2011 Har prøvd de fra natusan og et libero, men ikke så fornøyd. I tillegg har jeg brukt Avent sine. I dag har jeg kjøpt Medela sine. Har veldig såre brystvorter, og har nå tenkt at det kanskje er innleggene sin skyld... Hva slags erfaringer har dere? "lekker" egentlig svært lite på dagen, så kanskje jeg ikke trenger...?
men men Skrevet 30. august 2011 #2 Skrevet 30. august 2011 Chico Veldig fornøyd, men har aldri hatt noe problem med såre brystvorter så kan ikke si hvordan de er i forhold til det...
ToneC Skrevet 30. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2011 Chico har jeg aldri hørt om..Hvor får du kjøpt dem?
Valiana Skrevet 30. august 2011 #4 Skrevet 30. august 2011 Bruker Thermobaby som jeg kjøper på Barnas Hus. Jeg har har hatt myyye lekkasje, så libero-innleggene ble for "pinglete" og ble veldig fuktige fort. Godt fornøyd med Thermobaby som ikke loer, og som "innkapsler" fuktigheten mye bedre, og kan ta veldig mye større mengder. Hvis du lekker svært lite, så kanskje du bare skulle prøve å bruke ullinnlegg, med engangsinnlegg bak? Da slipper du at innlegget fester seg til puppen, hvis det er et problem.
ToneC Skrevet 30. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 30. august 2011 Synes bare de er sinnsykt dyre....!! I hvertfall de på apoteket. Har byttet ganske ofte nå for har hatt sopp. (da skal jeg heller ikke bruke de av ull). Thermobaby har jeg heller ikke hørt om,men verdt et forsøk:-)
men men Skrevet 30. august 2011 #6 Skrevet 30. august 2011 Du får kjøpt de på barnas hus iallefall, og hvis du liker de kan du gjøre som jeg - bestille en "haug" på www.kidsandcare.no til en litt rimeligere penge. Husker forresten at jeg prøvde Natusan sine i starten, og de satt fast i puppen og var vonde å "løsne" etter litt lekasje... Lykke til
Valiana Skrevet 30. august 2011 #7 Skrevet 30. august 2011 Thermobaby er ganske så dyre de også, men for meg er det verdt det (alternativet er klissklass tøy og nattøy...:-( ) Tror de koster 109 kr for en pakke med 70 innlegg om jeg ikke husker feil.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2011 #8 Skrevet 30. august 2011 jeg bruker änglamark fra coop. veldig fornøyd. jeg bruker kun innlegg ved amming på motsatt pupp.
Valiana Skrevet 31. august 2011 #9 Skrevet 31. august 2011 Änglamark var virkelig helt udugelig for meg, men det funker sikkert greit hvis man bare bruker det akkurat under amming. Men til dere som lekker en del jevnt over - Styr unna :-) (det er iallefall min erfaring) Hadde omtrent ikke oppsugingsevne...
mastermind Skrevet 31. august 2011 #10 Skrevet 31. august 2011 Jeg lekket hele tiden og synes änglamark til coop var fantastiske! libero og natusan var grusomme, avent gode. Har ikke prøvd de dyre.
helene0: jan09+jun11 Skrevet 31. august 2011 #11 Skrevet 31. august 2011 Jeg bruker også änglamark fra coop. over disse har jeg hjemmestrikkede ammeinnlegg av lanolinbehandlet ull. lekker veldig skjeldent gjennom de innerste slik at jeg slipper å bytte de i ull hele tiden. Det høres kanskje litt mye ut nå på sommern, men er helt avhengig av å være skikkelig god og varm på puppene..
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 31. august 2011 #12 Skrevet 31. august 2011 Jeg vil også anbefale chicco og thermoettellerannet som du kjøper på barnas hus. Helt avhengig! Sist jeg ammet sluttet de å selge disse på apotekene, jeg kjørte rundt til apoteker og kjøpte opp beholdningen deres... Mye bedre mot såre brystvorter. Det er heller ikke bra for sårene at brystet er fuktig, så du må skifte innlegg ofte. Jeg synes de andre innleggene blir fortere våte og kjennes mer fuktige mot huden, så hold deg unna dem hvis det er sånn for deg.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 31. august 2011 #13 Skrevet 31. august 2011 Anbefaler Chicco fra Kidsandcare (nettbutikk). Overlegne! (og ikke noe dyrere heller.) Fastnrr ikke og føles helt tørre selv om de har sugd opp masse.
lillenims Skrevet 31. august 2011 #14 Skrevet 31. august 2011 Det går fint å bruke ull selv om du har sopp, men de må kokes daglig. Ull kan kokes, det er friksjon (bevegelse) som tover den. Legg innleggene i kaldt vann, kok opp uten å røre, kok i 5 minutter, avkjøl i gryta, klem ut så mye vann du kan og tørk dem. Da trenger du 3 sett for å være sikker på at du har tørre og rene hver dag. Det står en artikkel om dette på ammehjelpen.no Om du ikke lekker særlig mye kan du klippe opp gamle t-skjorter, laken, flanellskjorter etc i passe store biter og kaste etter bruk.
ToneC Skrevet 31. august 2011 Forfatter #15 Skrevet 31. august 2011 Jeg lekker nesten ingenting, så mest pga beskytte brystvortene. LIllenims: mente jeg hadde lest at man ikke skulle bruke ullinnlegg ved sopp, skjønner du.
Valiana Skrevet 31. august 2011 #16 Skrevet 31. august 2011 Grunnen til det rådet mot å ikke bruke ullinnlegg ved sopp, skyldes at man tenker at ullen ikke kan vaskes høyere enn 30-40 grader, og da dør jo ikke soppsporene. Men når du koker, slik lillenims beskriver, så tar du knekken på det som måtte være. Jeg har kokt innlegg etter den metoden selv, og det gikk helt fint, de krympet ikke :-)
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 31. august 2011 #17 Skrevet 31. august 2011 Medela er desidert best. Bedre en Chicco sine. Dyre, men gir mindre såre brystvorter og holder både brystene og bh'en tørr :-) De beste billige er etter mitt syn Coop Änglamark sine. Men altså ikke på langt nær så gode som Medela sine. Hvis du ikke lekker, trenger du kanskje ikke, men de fleste lekker jo bittelitt fra det andre brystet når de ammer..? Evt kan du jo prøve av ull hvis du bare lekker bittelitt?
Maia&Mathias <3 Skrevet 31. august 2011 #18 Skrevet 31. august 2011 Jeg bruker Libero sine, er veldig fornøyde med de! Angelmark har jeg prøvd nå i tre dager og d har bare gått 10 MINUTTER før de har vært gjennomvåte!! Helt sprøtt. Natusan sine går også fort lekk. Bare Libero som klarer å holde på melka mi...
ToneC Skrevet 31. august 2011 Forfatter #19 Skrevet 31. august 2011 Når jeg ammer kan jeg lekke litt, men ikke utenom. Evt litt om natten. Har Medela sine nå, men synes de er litt "papiraktige". Men ikke så sår heldigvis:-).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå