Gå til innhold

Regnestykket kcal inn og kcal ut går ikke opp! :(

Anbefalte innlegg

Jeg gikk ned en del (15 kg) for 1 år siden ved å bruke vektklubben.no + å trimme litt.

Nå vil jeg ned de siste 3-4 kiloene, men de sitter som støpt :( Nå har jeg i over en måned brukt vektklubben.no igjen, og trener i tillegg en del. Har veid alt, og ligger i snitt på 1550 kcal pr dag. Med min vekt og høyde skal jeg egentlig ligge på ca 1900 kcal pr dag dersom jeg ikke trener. Men jeg trener altså 4-5 dager i uken. Hvor mye kcal som forbrennes varier for hvor mye tid jeg har til å trene, men det er alt fra 300- 1000, i snitt ca 500 kcal 4,5 dag i uken. Har trent regelmessig i 7-8 mnd nå, og veksler mellom jogging, svømming og styrketrening.

Mine tall er da altså at jeg på en hel uke spiser ca 10 850 kcal, og at jeg forbrenner ca 15 550, noe som tilsier at jeg skal forbrenne 4 700 kcal mer pr uke enn jeg inntar. Jeg har lest et sted at 7000 kcal tilsvarer 1 kg, så da skulle jeg jo gå ned over 0,5 kg i uken slik jeg spiser og trener, og altså ca 2,5 kg til nå, men vekten står altså bom fast. Hva gjør jeg galt?

Kan legge til at jeg spiser både regelmessig og jevnt over sunt. Har en dag i uken hvor jeg spiser litt usunt og ekstra med mat, men spiser da til gjengjeld litt mindre de andre dagene. Kan kroppen stagnere på en vekt og nekte å gå ned mer?

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...