Gå til innhold

Litt skremt etter 3d ul i dag:P

Anbefalte innlegg

har endelig vært på 3d i dag, å alt så bra ut og gutten år var super søt<3 men på slutten sa han som undersøkte at han komtil og veie rundt 4 kg ved fødsel:( ble suuuper redd for fødslen nå:( har ei på 3 hun var 3605 nær hun ble født. Noen andre som er i samme situasjon?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143525829-litt-skremt-etter-3d-ul-i-dagp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke i samme situasjon, men på siste kontrollen med forrige fikk jeg høre at han lå over kurven og at han var stor. :) Det var på siste kontroll før fødselen.

...og ettersom både jeg og pappan var såpass store ved fødselen, 4,5kg og 4,6kg, kom vår mest sannsynlig til å bli like stor.. men neida :) Gutten vår veide 3530 :)

okay , slapp heeeelt av;) jeg var 22 år da jeg fikk førstemann, han kom ut sunn og frisk ca 1 uke over tiden, og veide 4260. fullstendig uproblematisk fødsel, han var 53 cm lang og ingen bolle av den grunn. men stor gutt, ja :) no problemo! ;-)

Annonse

Gjest Kira 1+1 underveis ♥

Ikke ta sorgene på forskudd;)

Jeg personlig tror ikke helt på det vektestimatet som blir gitt. Fikk beskjed om at min datter kom til å veie omkring 3,6 ved termin. Hun kom seks dager før, og veide bare 2,9. Så det er ikke alltid det stemmer!

En venninde av meg fødte en gutt med et veldig stort hodet og veide 4.5kg og revnet ikke noe. Mens hennes venninde igjen fødte en jente på 2,8 kg og revnet alt. Så ikke bekymre deg =) Er ikke vekten som har så mye å si. Kommer ann på hodet og på deg =)

Jeg fikk førstemann for nesten 5,5år siden, og han var 4100gr og 52 cm.. Syns ikke det var noe problem.. Var selv på 3d for 2 uker siden, og hun sa gutten i magen kom til å bli 4,5 til 5 kg... småredd!!! t.o.m legen min sa i går at han var stor... men jeg trøster meg med at de pleier å estimere feil.. Håper i i hvertfall det..

Da jeg var på 3D UL med eldste i uke 24 fikk jeg beskjed om at om han fortsatte å vokse som han gjorde kom han til å veie 5 kg ved fødsel.

Da fikk jeg panikk. Bestilte en vanlig UL i uke 30 og fikk da ny beskjed: ca 4 kg. Gutten veide 3950 6 dager før termin.

4 kg er da helt normalt...og bare 400g mer enn jenta di. Husk også at gutter som regele er litt større enn jentene. Og barn nr 2 som regel er større enn barn nr 1. Ser ikke grunn til å være veldig stresset over dette for å være helt ærlig.

Annonse

Har født to store barn. En på 4280 og en på 4690. D gikk kjempe fint:) raske og ukompliserte fødsler. Ingen rifter eller noe. Men var plaget litt lengere å mer med bekkenløsning med siste graviditet. Ble stor belastning på bekkenet når hun var så stor. Så denne gangen er det null sjokolade å sukker;) ønsker ikke føde så store barn. Har hørt at det kan gå ganske så galt. Kjenner ei som ikke kan gå på do selv i dag pga å ha født stort barn

IKKE tro på dette med estimert vekt!! Jeg fikk beskjed med førstemann at hun kom til å veie hvertfall 4.5 og hun veide 3695,- Andremann kom også til å veie noe rundt 4,5 men veide 2825, greit 5 uker for tidlig men likevel. Så ikke tro på denne estimerte vekten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...