Gå til innhold

Trenger litt hjelp her- gutten min må ha penicillin og han nekter!!!

Anbefalte innlegg

Prøver med sprøyte, men han klarer å spytte det ut igjen...er ikke en liten mengde heller 15 ml nå til kvelden. Han blånekter. Noen ide til hva jeg skal si/lokke med/ jeg klarer ikke mentalt å tvinge dette i han. Han skal ha dette i en uke....

Fortsetter under...

Hmmm.. Hvordan syk er han og hvor gammel? Har samme problemet her,men gikk over til tabletter og da gikk det lett som bare det.

Ellers så pleide jeg og la barna mine drikke fra flaske(om de er små) og sprøyte inn medisin i munnviken mens de drakk. Funket det også:)

Ikke lett å få i de medisin,den smaker jo ikke akkurat godt:(

Lykke til!:)

Er det Weifapenin? Du kan blande den i alt du vil. Vi blandet den i yoghurt til tvillingene. Til størstejenta sa vi bare at hun måtte ha medisin fordi hun var syk og hvis hun ikke tok den måtte hun på sykehuset. Da tok hun den frivillig.

Annonse

Om du kan blande det ut kan du jo blande det i noe.

Jeg er rimelig bestemt når det gjelder å få i barna mine medisin. Derfor de eldste tar det fort og greit.

Høres kanskje grusomt ut; man setter barnet på fanget, spruter medisinen i munnen og holder for nesen. Da må de svelge. Er gjort på 5 sekund og man slipper kjefting og mas. Så har man noe godt å skylle munnen med, eller en liten oppmerksomhet.

Tror jeg gjorde det slik 1 gang med vesla på snart 3 år sist hun var syk. Siden tok hun medisinen uten protester.

Det finnes flere varianter av flytende penicillin, ulike miksturer de kan blande med. Kanskje denne smaker grusomt? Spør apoteket!

Det gjelder å holde dere harde, f.eks ta medisinen før barnetv, ikke noe barnetv før medisinen er svelget. Ville ikke brukt fysisk makt og trykket det ned.. ;)

Her fikk lillegutt på 1år penicillin blanda i sjokolade melk, da ble smaken helt borte, smakte på det selv så... Ikke ideelt kanskje men eneste måten å få i han det på, da slukte han det=) Var heller ikke noe problem å "avvende" han senere, når koppen nesten var tom så fylte jeg opp med mer melk så ble mer å mer utblanda hvergang han fikk. Fikk dette rådet av kusina mi som gjorde samme på sin 4åring=)

Lykke til!=)

Be om dette i tablettform. Den kan knuses og gis på en skje med yoghurt. Mye enklere og mye "mindre" å få i barnet.

Jeg har så dårlig erfaring med flytende pencilin at her er det kun tabletter som svelges/ knuses:)

Lokk med godteri! Funket her. Jeg forklarte at hver gang han tok medisin så skulle han få en vingummi. Og når hele flaska var tom, så skulle han få velge en leke i butikken. Jeg er egentlig mot belønning, men akkurat den pinicillinkuren var så viktig at jeg måtte gi meg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...