Billie Jean Skrevet 30. august 2011 #1 Skrevet 30. august 2011 Er litt nysgjerrig på hvordan dere har det på søvnfronten med deres babyer. Skriver mine svar under. 1. Hvor gammel er babyen? 2. Hvor ofte sovner babyen din av seg selv på dagtid ? 3. Sovner babyen av seg selv når den skal ta kveld? 4. Sovner babyen av seg selv når den har fått mat på natta? 5. Er den avhengig av stillhet rundt seg for å klare å sovne på dagen? 6. Hvordan i huleste skal man få en sovende baby til å rape om natta? 1. 4 uker 2. 1-2 blunder om dagen kan han sovne av seg selv. 2-3 blunder må jeg bysse/vippe eller han sovner når jeg er ute på tur med bilen eller vogna. 3. Hvis han ikke puppes og sovner av seg selv skjer det så og si aldri. 4. Han sovner som oftest av seg selv etter amming. Eller: han sover seg jo halvveis gjennom ammingen nattestid. 5. Det må ikke være stille, men det kan ikke være brå/skarpe lyder, spesielt ikke det øyeblikket han holder på å sovne. 6. Ja, det lurer jeg jo på Prøver å stryke oppover ryggen/banke lett nederst på ryggen/gå litt "hardt" over gulvet, men det er sjelden jeg får høre den heeerrrrlige babyrapen (høres jo ut som en godt voksen kar med stor ølvom. Kjempefint hvis dere vil dele erfaringene deres!
Skoobidoo Skrevet 30. august 2011 #2 Skrevet 30. august 2011 1. Hvor gammel er babyen? 3 uker 2. Hvor ofte sovner babyen din av seg selv på dagtid ? Sover stortsett på dagtid når det ikke er "puppings". Sover mellom 1,5 - 3,5 t av gangen på dagen. Er ute å går tur hver dag, Er mer våken/urolig på kvelden. 3. Sovner babyen av seg selv når den skal ta kveld? Nei, må ha pupp og litt stryking osv 4. Sovner babyen av seg selv når den har fått mat på natta? Av og til, men småklager ofte en stund før han faller i søvn. 5. Er den avhengig av stillhet rundt seg for å klare å sovne på dagen? Nei absolutt ikke 6. Hvordan i huleste skal man få en sovende baby til å rape om natta? Har ikke peiling!! Lurer fælt på dette selv.. Hmm.
Ellois Skrevet 30. august 2011 #3 Skrevet 30. august 2011 1. Hvor gammel er babyen? Ca. 4 uker. 2. Hvor ofte sovner babyen din av seg selv på dagtid ? Igrunn hver gang, bare vi er litt tålmodige. Han er et lite murmeldyr... ;-) 3. Sovner babyen av seg selv når den skal ta kveld? Ja. Et siste måltid og så rett i seng. Bruker litt tid på å sovne, av og til. Ligger for seg selv og puster, hveser, harker og smatter. Men sovner til slutt. 4. Sovner babyen av seg selv når den har fått mat på natta? Ja. Lettere og kjappere å få han til å sovne etter nattmåltidet (vi har bare 1) enn kveldsmåltidet, faktisk. 5. Er den avhengig av stillhet rundt seg for å klare å sovne på dagen? Overhodet ikke! Kan skramle med kjeler eller spille Led Zeppelin på full guffe, men er han trøtt nok, sover han. 6. Hvordan i huleste skal man få en sovende baby til å rape om natta? Vår er alltid våken under nattmåltidet (og de fleste måltider), så har i grunn ikke det problemet. Men tenker at det er samme prinsipp som når de er våkne....? Uansett, lykke til med å finn en løsning! :-)
lillenims Skrevet 30. august 2011 #4 Skrevet 30. august 2011 6. Det er ikke nødvendig å rape babyen etter måltider i det hele tatt, med mindre den får ubehagelig mye luft i magen. I mange kulturer er raping etter amming helt ukjent, i vår kom det sannsynligvis med flaskemating. Her må jeg legge til at i mange kulturer uten raping så bæres (i bæretøy) nok barna mye mer enn her (oftest i ganske oppreist stilling, på ryggen eller magen til mor), og da kommer lufta opp både pga stillingen og pga vugginga. Men heller ikke på natta er det vanlig å rape barna, ei heller bære dem. Så med andre ord er det ikke nødvendig å rape barnet dersom det ikke plages av luft i magen.
Billie Jean Skrevet 31. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2011 Lillegutt plages endel med luftsmerter, så rapingen er viktig. Det har imidlertid blitt bedre etter at jeg begynte med fennikel-te, så rapingen er ikke like viktig:) (Her kommer melka så fort at junior svelger masse luft under måltidene)
Maia&Mathias <3 Skrevet 31. august 2011 #6 Skrevet 31. august 2011 1. Hvor gammel er babyen? 5 uker imorra. 2. Hvor ofte sovner babyen din av seg selv på dagtid ? Ho liker veldig godt å sovne på brystet eller under amming. Ellers så sovner hun når vi er i bilen og går tur med vogna. 3. Sovner babyen av seg selv når den skal ta kveld? Ja. Vi samsover fremdeles og ofte sovner hun med puppen i munnen når vi ligger i senga. 4. Sovner babyen av seg selv når den har fått mat på natta? Ja, men kan ta litt tid. Kan ofte bale litt men da er d som regel bare å sette ho opp i sittende stilling. Da kommer den deilige babyrapen og vips så er hun klar for å sovne igjen! 5. Er den avhengig av stillhet rundt seg for å klare å sovne på dagen? Nei, heldigvis ikke! Ho har en storebror på 2,5 år som er ganske bråkete så hun sover best når d er litt lyd rundt henne! 6. Hvordan i huleste skal man få en sovende baby til å rape om natta? Jeg pleier å sette hun opp på puta (mens jeg holder henne selvfølgelig) og stryke henne over ryggen. Dette pleier som regel å virke. Hvis hun ikke baler så gidder jeg ikke rape henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå