Gå til innhold

Er det noen drevne ebaydamer her? ;)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man betaler med paypal, og ordre under 200 kr er det ikke moms og toll på. Men det skal sies at jeg har kjøpt alt fra brudekjole, og myyye greier til bryllupet til laaangt over 200 og jeg har ALDRI betalt verken moms eller toll. Men det er en sjanse å ta da.

Trykker bare buy it now og følger det som kommer opp etterhvert. HAr alltid fått det jeg har bestillt også =)

All betaling går via paypal, så skaff deg en paypalkonto for betaling. Du legger kredittkortopplysninger hos paypal, ikke til selger. Frakt står som regel sammen med varen eller kontakt selger. 25% moms på varer over 200 kr. Noen har toll i tillegg. Over 200 kr skal det også betales moms av frakt. Veldig ofte setter selger lav verdi på varen i tolldeklarasjonen og/eller krysser av for at det er en gave, da slipper du moms/toll. Noen ganger må du betale moms selv om selger har krysset av for at det er en gave. Posten skal ha 117 kr for tollbehandlingen i tillegg til moms og toll.

Det er veldig enkelt!

Du byr på varer du ønsker, og kan velge den summen du høst vil betale for varen, da vil nettsiden automatisk by for deg dersom noen byr over, til den makssummen du selv har satt. I noen tilfeller kan man også kjøpe varen for en satt pris, og da er det ingen budrunder inkludert, da vil det stå; "buy now" ved siden av varen.

Man betaler gjennom Paypal for det meste (også opplevd Google checkout, men det er vel ikke helt ønsket av Ebay) - Paypal brukes for det meste - (som er eid av Ebay). Du må da ha en Paypal-konto hvor du legger inn kortinformasjonen din, og når du da betaler for en vare, trykker du bare betal, og alt skjer gjennom Visa-kontoen din. Veldig enkelt, nesten litt for farlig enkelt. ;)

Frakt avhenger veldig av hva du kjøper og hvem du kjøper fra. I noen tilfeller kan du finne informasjon om fraktkostnader under seksjonen som heter "shipping", som står på auksjonssiden til den varen du ønsker å kjøpe, men det er ofte denne informasjonen ikke står. Noen sender heller ikke til utlandet, men da skal du egentlig ikke kunne by på varen. Frakt pleier ikke å være så ille, pleier å bestille mye fra USA og England, blant annet, og har derfor god greie på fraktpriser, så dersom jeg snakker med selger, for å bli enige om fraktkostnader, og synes det er i overkant dyrt, sier jeg bare ifra. De fleste er da villige til å gjøre noe med det. Men det er bare fordi jeg vet hvor mye det koster å sende bestemte varer (selv bodd mange år i USA blant annet). Noen ganger er det bare fordi selger selv ikke er så kjent med å sende til utlandet, og kanskje får informasjon om den dyreste shippingprisen. De har også en kalkulator inne på Ebay som kan beregne frakt for dem.

Toll er på alt over 200 kroner, men stort sett ber jeg selger om å skrive at varen er en gave, da slipper jeg det. De fleste er veldig ålreite sånn sett.

Kos deg, du blir fort avhengig!

Den kan du få billiger.(Angelsounds)

Dersom du er over 200 kr så spør selger om han kan skrive 30$ i verdi.

Dersom du ikkje har mottat varen innen 4 uker kontakter du paypal og registerer at du ikkje har motteke varen. Dersom det oppstår noko tull så kan du få refunder pengene.

Annonse

Se heller på denne, HI;

http://www.ebay.com/itm/Angelsounds-Baby-Heartbeat-Fetal-Doppler-Baby-Monitor-/350444569680?pt=LH_DefaultDomain_2&hash=item51981fc450

Den andre har $30 i shipping ved siden av pris, den andre har $6 (sendes fra Hong Kong da, vel å merke).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...