Ennai Skrevet 30. august 2011 #1 Skrevet 30. august 2011 Er det flere her inne som har barn med navlebrokk? På 1 års kontrollen i dag sa legen at gutten min har det.. Når ble det oppdaget til ditt barn? Legen sa det ikke var noe å bekymre seg for, men om det ikke gikk tilbake av seg selv, må det oppereres!? Jeg ble litt bekymra når jeg fikk den beskjeden og ble "kastet" ut av kontoret... Håper det er noen som kan berolige meg litt :S
sykt stolt Skrevet 30. august 2011 #2 Skrevet 30. august 2011 Gutten min har også et lite navlebrokk, jeg spurte selv på 1 årskontrollen om det var det det var (Ingen hadde nevnt noe tidligere). Legen bekreftet dette, og sa at på hans fartstid som lege (i 25 år) hadde det kun vært nødvendig med operasjon på 1 barn, og det navlebrokket hadde vært så stor som en mandarin. Han sa at det kom til å gå over av seg selv, og at det er veldig vanlig. :-)
Ennai Skrevet 30. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2011 Så bra Godt å vite at det sjelden trengs å opereres. Tusen takk for svar!
*LillaMeg* Skrevet 30. august 2011 #4 Skrevet 30. august 2011 Min lille har ikke navlebrokk, men jeg hadde det når jeg var liten. Det gikk tilbake av seg selv når jeg var rundt 1år. Har ikke merket noe til det etterpå. Tror det er få som operes for det. De fleste går tilbake av seg selv. En barnelege på sykehuset sa til meg at navlebrokk kommer av slappe magemuskler eller noe, og at det da går tilbake når ungene blir mer aktive. Elns, var midt i ammetåken når han sa dette..
Ennai Skrevet 31. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2011 Legen ahr ikke nevnt noe om dette til meg tidligere, før i går, på 1 års kontrollen.. Gutten har krabbet i flere mnd, og går nå.. Rart at helsestasjonlegen ikke har nevnt dette til meg tidligere, for han har trykt fingeren sin i navlen på gutten hver gang vi har møtt han :S jaja.. får håpe det går over snart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå