Gå til innhold

Minni75... har du født?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Minni75

Jeg var en av de som var med i debatten om KS etter totalruptur på KS forumet. Lurte bare på om du hadde født enda?

Jeg skal ha KS om 4 uker og gruer meg veldig, men tror nok det er det beste. Håper du får en god fødselsopplevelse, og gleder meg til å høre om det, hvis du har lyst til å dele den her :) Hvor skal du føde igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :)

Jeg hadde ks på på Riksen på mandag, og kom hjem fra sykehuset i dag (eller på torsdag, altså i går, siden det er natt nå:)). :) Jeg grudde meg også til KS, det er jo skummelt med en operasjon, men det gikk kjempebra! Det som var litt "uffent", og som er greit å være obs på, er at selv om du har spinalbedøvelse, så kjenner du at de holder på i magen din. Man har ingen smerter overhodet, men du kjenner liksom at de røsker til her og der, og når de skal få babyen ut, så trykker de hardt på magen (legger seg nærmest oppå og presser, tror jeg), og det var en litt merkelig følelse. Ellers var det tydelig at dette var en ren rutineoperasjon for dem, alt gikk på skinner, og jeg ble godt ivaretatt. Pappaen satt ved hodet mitt og holdt jenta på brystet mitt mens de sydde igjen såret (hun ble tatt ut raskt for de vanlige sjekkene og for å suge ut fostervann fra lungene, deretter kom hun tilbake til meg)

Det første døgnet var det ganske vondt i sår og livmor (etterriene er sterkere etter ks siden man får noe medisin for at den skal trekke seg sammen fort), men man får masse piller, så det går greit. Men å hoste, le høyt og forsøke å reise seg er ganske vondt. Dag 2 måtte jeg stå opp, og kateteret ble tatt ut, og det var også nokså tøft, men fra da av gikk det veldig fort mye bedre. Jeg er egentlig ganske forbauset over hvor oppegående jeg føler meg nå. :) Det er litt vondt i såret, og å hoste og å bøye magen gjør fortsatt litt vondt, men ikke på langt nær så ille som jeg ville trodd. Jeg går fortsatt på litt smertestillende, da, men jeg skal regulere litt nå som jeg har kommet hjem og se etter hvert hvor mye jeg trenger.

Lykke til til deg, det går nok kjempebra, og det er ingenting å være redd for! :) Hvilket sykehus var det du skulle føde på? Hvis du har noen spørsmål rundt hvordan KS-et var, er det bare å spørre. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...