Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er 2 mnd og jeg lurer på hva andre gjør på dagene? hvordan sover de/leker?/spiser osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drikker kaffe. Mye kaffe. Snoker i skapene etter godis.....

Forsøker å gjøre mest husarbeid når minsten er våken. Da er han med rundt omkring. Når han sover forsøker jeg å slappe av. Da jeg gikk hjemme med de to eldste sparte jeg som regel husarbeidet til de skulle sove. Det gjør jeg ikke nå. Nå passer jeg på at jeg også får hvile i løpet av dagen:-) Kjenner at jeg trenger den tiden.

Minsten sover 3 - 4 ganger hver dag. Alt avhenger av hvor lenge han sover av gangen. Nå har han hatt en grei rutine en stund: En halv time om morgenen, 2,5 time midt på dagen og en halv time på ettermiddagen. Legger seg ca kl 19.

Jeg gjør egentlig veldig lite, når jeg sammenligner denne permisjonen med de to første. Da var jeg mye mer på farten. Nå puster jeg bare litt ut, om du skjønner;-) Det er så hektisk her på ettermiddagene og kveldene, at jeg ikke trenger å gjøre så mye på dagen. I tillegg merker jeg at minsten fort blir sliten dersom vi gjør mye. Her er det som sagt mye ståk og leven på ettermiddagene når alle kommer hjem, så han trenger ro han også:-)

Når det gjelder mat, så fullammer jeg. Han spiser ca hver tredje time. Jeg spiser oftere;-)

Skrevet

Min baby er litt over 3 uker og jeg gjør ikke så mye, hehe, synes dagene går sykt fort..er liksom soving, mating, raping, skifte bleie, skifte klær pga gulping og slik går dagene ;p

får gått en og annen tur med vogn innimellom også :-D

Lurer på når det blir mer "normale tilstander" igjen, men noe sier meg at det egentlig bare kommer til å bli mer og mer krevende :) Kanskje vil det hjelpe når snuppa begynner å sove mer på natten og jeg slipper å ta igjen søvn på dagtid.

Skrevet

Her er minstejenta snart 5 mnd og våre dager ser slik ut;

Kl.6 våkner hun, så jeg ammer og prøver å få henne til å sove bittelitt til (uten hell)

Kl.7 - alle må opp. Vi kler på oss og mann+de eldste barna spiser frokost. Vi pakker sekker osv. Minstejenta leker stort sett fornøyd på gulvet.

Kl.8 - Mann og de to eldste drar. Minsta får pupp og skal sove litt.. Mens hun sover spiser jeg frokost, rydder litt rundt, vaske klær, surfer litt og trener en liten økt.

Etter dette går dagene litt om hverandre, hun sover gjerne et par timer, så er det opp, kose, leke, evt ut på shopping, barseltreff osv. Noen dager gjør vi ikke annet enn å sitte i sofaen..:P

Kl.14- Begynne på middagen, ordne på kjøkkene, litt husarbeid. Minsta sover stort sett da.

Kl.16 - Mann og de to store kommer hjem, minstejenta våkner...

...og så er det full rulle med lek, krangling, kveldsmat osv frem til alle sover godt, ca. kl 19.30 :)

Da er det ofte sofatjeneste, snakke litt med min mann, se litt tv ol.

Dagene går ganske fort, men vi koser oss og jeg stresser ikke om ikke alt er gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...