Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg pleier å stå i dusjen og tisse i glasset, så får jeg spylt/dusjet meg selv etterpå. Kommer det søl utenpå glasset er det vel bare å ha på lokket og skylle under vann og tørke av. Er umulig å ikke søle spør du meg :) Eller holder jeg glasset under strålen i do, men da blir det mere søl syns jeg. Lykke til :)

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

Tiss i engangskopp av plast og hell over :) Slipper sølet da :) Og for renest mulig test, så tørker du over med klut og lunket vann "der nede" før du tisser på koppen, da fjerner du utvendig utflod som kan sette spor på urinen :)

Annonse

Vi kaller det pre-ammetåke! Selv er jeg hardt rammet av dette fenomenet, så du trenger ikke unnskylde deg :)

Forresten! Jeg lurer på en ting. Jeg har enda ikke vært hos jordmor, men skal dit nå om et par uker (da er jeg i uke 28). Er det slik at man skal ha med urinprøve til jordmor også?

Jeg gjør det samme. I tillegg til å vaske før jeg tar prøven, tisser jeg litt i do, før jeg tisser i koppen og deretter lar resten gå i do (midtstråleurin). Og jeg bruker hånda til å holde kjønnsleppene fra hverandre, så ikke urinen renner over dem på vei ned i koppen. Slik er man mest mulig sikker på å ikke få forurensning i prøven.

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

Ja, jordmor skal også ha urinprøve, alle kontroller skal det bringes med en prøve, kun UL man ikke skal det. Om man ringer inn til føden pga beskymringer av noe slag, og får beskjed om å komme inn, så ta med en prøve da også, de vil be dere ta en urinprøve så fort dere stikker snuta innenfor døra ;) Da er det lettere å ha med på forhånd ;)

Morgenurin er vanligvis den som har stått lengst i blæra, og dermed best til urinprøve. I mitt tilfelle, med tissing på natta like ofte som på dagen, ser jeg ikke poenget hvis det er mer praktisk senere på dagen. Morgenurinen er dog også mer konsentrert, så den er å foretrekke. Prøv i alle fall å la det gå 3 timer siden sist du tisset når du tar prøven.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...