dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 30. august 2011 #1 Skrevet 30. august 2011 Våknet onsdag 10. august, var på do og oppdaget at jeg blødde. Ringte føden og de sa det var helt greit. Var nok starten på fødsel ( hurra). Da dette ikke gav seg etter flere timer ringte jeg igjen og fikk komme innpå sjekk. CTG var fin og jeg hadde 2 cm åpning, men fortsatt umoden. Hadde selvfølgelig sluttet å blø så ble sendt hjem igjen. Jeg blødde litt hele dagen, men da vannet gikk blødde jeg i enorme mengder. Det bare fosset blod. Ikke utvannet blod, men frisk rødt blod. Æsj. Jeg sto i gangen og snakket med føden i tlf og oppdaget at jeg sto i en dam av blod da jeg la på... De skjønte ikke helt hva dette var, men fant ikke noe unormalt selv med både utvendig og innvendig ul. CTG var fin etter noen glass saft. Ca 21.30 begynte riene. Vi fikk ikke rom før kl 00.30.... men da var det godt å komme over i en seng. Fikk ab iv pga streptokokk infeksjonen jeg hadde og hadde planer om å få meg litt søvn. Rundt kl 2-2.30 begynte riene å bli ordentlig vonde. Jeg ba jm sjekke meg kl 3.15, men det ville hun ikke. Kl 5.15 var riene så sabla vonde og jeg ble nå sjekket. Hadde 5 cm åpning og vi kunne bevege oss over til fødestuen. Riene kom i ETT. Det var knapt opphold mellom og de var så sinnsykt lange og intense. Jeg ba om epidural og jm ringte etter anestesi som kom ganske kjapt. Det som var kjipt var at da han var ferdig å sette inn epiduralkateteret så kom babyen.... Jeg sto ved siden av sengen og kunne kjenne hodet på vei ut. Jm var ute akkurat da, så mannen ble relativt stressa....hehe, stakkars. Men hun var straks tilbake og vi fikk meg opp i sengen. Hun bekreftet full åpning og det var bare å presse. Husker fra sist at det var vannvittig vondt, så var ganske så irritert over at jeg ikke fikk noe bedøvelse. Men denne gangen gikk det mye lettere. Han var ute på 2 pressrier:-) Fra jm sjekket meg for 5 cm til han var ute tok det i underkant av 35 min. Så det gikk unna på slutten;-) Men ut kom en frisk liten GUTT. Kl 05.47 torsdag 11. august. Vi viste ikke kjønn men trodde egentlig det var en jente til. Lykke til med fødsler til dere!!!
Tuddeli Skrevet 30. august 2011 #2 Skrevet 30. august 2011 Endelig en fødselshistorie! Synes det har vært alt for lite av det her inne i det siste... man blir jo helt hekta når det nærmer seg :-) Takk for at du delte med oss, og gratulerer så mye med den lille prinsen! Ha en strålende barseltid!
Pogoled Skrevet 30. august 2011 #3 Skrevet 30. august 2011 Oj, dette var tøft, dollypopp, men jeg er sikker på at gullet er verdt det!!! Send gjerne over litt fødestøv, jeg sitter da fortsatt her og venter...
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 30. august 2011 #4 Skrevet 30. august 2011 Åh så stas! Men det med blodet tycker jag låter väldigt skummelt... Jag hade freaka ut helt totalt tror jag om det varit mig som stått i blodpöl.. är det vanligt? För mig hade jag tagit tecken om att något hade varit fryktligt galen Så bra att allt var bra, men vad sa de om det? Kos dig massor!!
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 30. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 30. august 2011 Sender over masse, masse fødestøv!!! Er virkelig ingen som fortjenter å gå en eneste dag over termin...! Jeg holdt på å fly på veggen her 1 uke over termin. Og prinsen er absolutt verd det! Koser meg gløgg ihjel her og er ganske sikker på at hvis vi får det til skal jeg gjøre dette igjen.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 30. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 30. august 2011 Det var jo litt ekkelt ja. De fant aldri ut hva det var. Morkaken lå der den skulle og alt så normalt ut. Så fikk aldri noe svar på det. Det er ikke vanlig og det var en del folk innom som så ut som store spørsmålstegn...
Pogoled Skrevet 30. august 2011 #7 Skrevet 30. august 2011 Ja, det er forferdelig å gå over termin.. jeg er nå på dag 6 over termin, men skal på overtidskontroll i morgen, så håper de setter meg i gang fortest mulig! Kos deg videre med prinsen:) Har dere funnet noe navn ennå da? ... takk for fødestøvet...
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 30. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 30. august 2011 Det skulle ikke vært lov!! Har sendt deg pm Pogoled.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 30. august 2011 #10 Skrevet 30. august 2011 Gratulerer så mye Så heldig du er som er ferdig! Skummelt med alt det blodet da, og jeg synes det var merkelig at jm ikke ville sjekke åpning da du ba om det... Kos deg masse med lillegutt! Klemmer!
Gloria ** Skrevet 30. august 2011 #11 Skrevet 30. august 2011 Gratulerer med GUTTEN og med vel overstått fødsel! Takk som deler fødselen din med oss Merkelig med alt blodet, men det er jo godt å vite at dette også kan skje uten at det er noe å bekymre seg for. Kos deg og lykke til med barselet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå