Gå til innhold

Har dere noen gang hørt at en mann "nektet" sin fødende kjæreste smertelindring?

Anbefalte innlegg

Det har skjedd med ei jeg kjenner (ingen nær venninne, men en bekjent). Hun har en mann som mener at all smertelindring under fødselen er skadelig, at alt bør skje naturlig, og at man ikke skal skrike under en fødsel siden det kan påvirke barnet i magen, og nettopp fordi det er "positiv" smerte. Hun har hørt så mye av det i det siste, at hun vurderer faktisk å slå opp med mannen og føde alene.

Noen flere som har vært borti lignende? hun har ca 5 uker igjen til termin, og er helt fortvilet.

Fortsetter under...

Er han scientolog? Høres nesten sånn ut..Men her hadde nok jeg satt foten ned og gitt beskjed om at enten får han tåle at hun får smertelindring, og føder på sin måte, ellers får han vente på gangen til ungen var ute..

Det finnes aparater som kan settes på far for å illudere smertene ved en fødsel. Kan hun ikke forsøke å få til det slik at han får kjenne hva det dreier seg om. Sett av et døgn og la ham få føle hvordan det er fra starten når han tror det er lett å takle til han ligger og er utslitt og merker at smertene fortsatt øker.

Ta ham med til jordmor. Det er mulig det kan ordnes.

Jeg må nesten le og skulle gjerne vært flue på veggen under den fødselen. Tror den mannen vil kunne få seg et brutalt møte med virkeligheten.

Akkurat den varianten har jeg ikke hørt før, men jeg har hørt endel historier om menn som har noen klare meninger om hvordan en fødsel er eller skal være - akkurat som en god del gravide ønsker og tror de kan planlegge sin egen fødsel i detalj. Det går som kjent ikke, med mindre man planlegger KS og selv da kan uforusette ting skje.

Hun får gi mannen klar beskjed om at han må gjerne planlegge og bestemme over sine egne fødsler, men så lenge den foregår i hennes kropp er det hun som bestemmer ;-)

Annonse

det holder ikke..han bør også da tvinges til å ligge med bena i benholdere, men s det står en hel gruppe med mennesker rundt og ser inn i han. da kanksje han får kjenne på følelsen

Han har jo rett i at all medisinsk smertelindring ikke er bra for barnet, men uansett hva han sier er det den fødende og personalet på sykehuset som bestemmer.

He he he skulle likt å sett han i den maskinen et døgn, men jeg tror jeg må si meg enig med flere her om at det beste kanskje er å dumpe han å føde alene. Det som skremmer meg er at om hun sier mot han nå så vet vi jo ikke mye om hva en slik person kan finne på. Låse henne inne? Nekte henne å dra på sykehuset? Hva slags empati finnes i denne mannen som har slike meninger?

Jeg har en mann som er svært så stolt av at jeg har født 2 barn uten smertestillende. "Kona mi bruker ikke sånn epidural hun", blæh...hadde jeg rukket det så hadde jeg nok benyttet meg av det. Pipa fikk dog en annen lyd da en venn som er anestesilege forklarte han nivået på smerten ved en fødsel. Han sa det var som å få revet av en kroppsdel uten bedøvelse, denne gangen tror jeg han klokelig holder kjeft mens jeg gjør jobben.

Annonse

hehe, 11:00, nå måtte jeg le ;)

Til hi;

Hjelpe meg, for en mann.. Hva vet vel han om å føde barn....

Han har to valg;

-enten støtte opp om henne og holde kjeft, eller

-sitte på venteværelset til fødselen er over

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...