Solskinn81 Skrevet 30. august 2011 #1 Skrevet 30. august 2011 Jeg har en gutt på 5 mnd. Har en følelse av at min sønn spiser for mye. Så vil gjerne høre hva dere andre synes. Begynnte med fast føde ei uke før han vart 4 mnd. Etter de første smaksprøvene ville han ha mer og mer. Dette spiser han iløpet av en dag: Frukost: 1/2 porsjon grøt, 2 ts sviskemos og 180 ml mme Lunsj: 3/4 beger med fruktmos og 180 mme Middag: 1 glass grønnsakspure, 2 ts sviskemos og 120 ml mme Kvelds: 1 porsjon grøt og 150 ml mme Ikke alltid han drikker opp all melka, spesielt til frukost og kvelds. Er dette for mye? burde jeg kutte ned på noe? virker som han slutter å spise når han er mett, så vil jo ikke kutte ned på noe særlig egentlig. Men hører gjerne deres meiniger:)
Bad habits har tre små Skrevet 30. august 2011 #2 Skrevet 30. august 2011 Jeg har nok ikke gitt mine like mye fast føde, så for meg høres det kanskje litt mye ut;-) Men du gir mme før grøt/purè etc, eller? Melk er fortsatt en viktig næringskilde.
Bad habits har tre små Skrevet 30. august 2011 #3 Skrevet 30. august 2011 Jeg har gitt barna mine fast føde, altså... men ikke så mye, så tidlig;-)
Solskinn81 Skrevet 30. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 30. august 2011 ja jeg vet det er mye, derfor jeg er bekymret, men vanskelig å la vær å gi han mindre. har økt maten gradvis men nå tørr jeg ikke øke mer. får får i seg ca 600 ml mme pr dag. Nå får han kvelds ca kl 7, legger han kl 8 og da sover han til 8 neste dag. burde vel ringe hs å høre hva jeg skal gjøre.
Bad habits har tre små Skrevet 30. august 2011 #5 Skrevet 30. august 2011 Han virker jo til å være fornøyd, og hvis du bare passer på at han ikke spiser seg altfor mett på den faste føden før han får melk, så er det sikkert helt greit. Noen er jo bare veldig glad i mat:-)
Gjest Madolyn Skrevet 30. august 2011 #6 Skrevet 30. august 2011 Melk skal være den viktigste/største ernæringskilden frem til 8 mnd trur jeg det er. 4 måltider med fast føde til en gutt på 5 mnd høres i overkant ut, spesielt da han kun får i seg 700 ml mme. Hadde droppa et måltid med fast føde og heller gitt mer mme. Men herregud SÅ deilig med 12 timers natt!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå