Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsta på 4 mnd er så fryktelig urolig om natta fra rundt to-halv tre. Da er det kaving og styring fram til hun vil opp. Jeg er oppe 100 ganger for å gi smokk og pakke rundt henne dyna som hun har sparket av seg. Og gir jeg ikke henne denne servicen blir hun jo lys våken!

I natt skal hun inn på eget rom, men er redd det ender opp med at jeg må løpe fram og tilbake :( Eller så ender det vel opp med en unge som blir lys våken og klar for dagen kl. 3-4...

Noen tips? Føler meg en smule negativ nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm. Jeg tenker at eget rom gjør søvnen enda verre for deg. Hvorfor eget rom allerede nå, hun er jo så liten enda? Vi har gjort motsatt. Skaffet en (husker ikke navnet) sånn liten seng som vi har hektet fast til vår dobbeltseng. Altså en forlengelse av vår seng, enkelt og greit. Samme madrasshøyde som meg, og ikke noe vegg mellom meg og baby. Det gjør at jeg kan løfte ham over til meg uten selv og våkne, og uten at han må våkne så mye at han begynner å gråte for mat (noe som gjør at han roer seg lettere etter pupp). dette funker supert. Nattammingen foregår nærmest i søvne for oss begge. Og smokkedytting skjer også nærmest i søvne=)

Gjest Madolyn
Skrevet

Når legger dere henne på kvelden? Slik var min gutt også; flere oppvåkninger på fornatta + bare rot fra ca kl 03-04. Dette skjedde når vi la ham kl 19.

Men etter tips her inne, så legger vi ham nå legger vi ham kl 21, og han sover MYE roligere frem til det er morgen kl 0630-0700, og våkner kun 1-2 ggr ila natta!

I dag måtte jeg ta ham over til meg og puppe ham i søvn kl 06 da; han vred seg og og tygget infernalsk på fingrene men han var tydelig trøtt og gjepende; vondt å få tenner altå :(

Har du prøvd teppepose/sovepose, så slipper du å legge på dyna hele tida? Her sparker også gutten delvis av seg dyna, men jeg begynte å legge over ham 2 stk tynne, strikkede ulltepper i stedet for dyna, og da gikk det mye bedre :D Han våkner hvertfall ikke av de tynne teppene, slik som han gjorde av å kave med dyna (ble bare sint i teppeposen her, men vet det funker for mange andre).

Skrevet

Hørtes slitsomt ut, og jeg ville nok ventet med eget rom hvis det fører til at du ikke har overskudd og mini likevel sover like dårlig.

Jeg pakker junior stramt inn i et pledd så han ikke kan kave seg selv opp og våkne fordi han skvetter og vifter med armer og bein. Det er jo en trygghet i det å bli pakket skikkelig inn:)

Har du eventuelt en annen soveplass (bag/vogge) hun kan bruke på soverommet deres og som funker bedre? Hvertfall i en overgangsperiode til hun finner natteroen og er innstilt på at natt er natt og da skal de søte små sove?:P

Good luck:)

Skrevet

Grunnen til eget rom er fordi jeg våkner av alle lydene hennes, og hun av våre. Teppepose skal jeg prøve.

Jeg gir flaske, så får ikke ammet i søvn...

Skrevet

Noe sånt holdt jeg også på med i flere måneder, pakket rundt, ammet, ga tutt, bar rundt på gulvet, la over i vår seng osv osv...

Flyttet derfor mini, selv om jeg var skeptisk til dette pga diverse, på eget rom. Tøyset litt en times tid første natta, etter det har han sovet gjennom med unntak av ett nattmåltid (men sovner igjen!) Endelig har jeg litt overskudd til å klare dagene igjen. Har to barn til så var helt desperat når det gjaldt søvnbehov etterhvert!

Han var forresten rett over 5 mnd da vi flyttet han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...