Gå til innhold

Hvilket regntøy anbefaler dere til 1-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er med tungt hjerte vi sender jenta vår i bhg når hun blir ett år i november... skulle så gjerne vært hjemme til neste høst, MEN vet at de små har det så bra i barnehagen.. jobber selv i barnehage og er litt lei for at der ikke var ledig plass hos oss. det hadde faktisk vært lettere!

MEN uansett, hvilket regntøy anbefaler dere til disse små?

Har sett litt på regndress på barnas hus, refleks og synes dette er igrunn det beste valget når hun er så liten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er så altfor, altfor små, så jeg forstår følelsen din. Jeg har selv gått lengre hjemme av samme grunn.

Når det gjelder regntøy, så liker jeg godt reflex. Det er kanskje litt stivt for de aller minste, men det holder regnet ute. Hun kommer antakelig til å krabbe mye rundt, så du må ha noe slitesterkt. Regndress er fint når hun er så liten, ja. Det er jeg enig i:-)

Skrevet

Sukk ja, en ting er å arbeide med andre sine barn som kommer tassende når de er 10-12mnd, MEN helst ville jeg ha vært hjemme til neste høst..

MEN hvordan klarer folk seg økonomisk??

Vi klarer oss ikke på en lønning dessverre.... Har ti uker ulønnet perm nå, slik at vi har en rolig tilvenning når pappen er i perm med henne, Blir to dager i uken i bhg da, slik at når vi begge er i full jobb fra januar så blir ikke dagene fullt så tøffe som om hun skulle ha startet i bhg da.

Skrevet

Vi har klart det med de to eldste, og gjør det samme nå. Vi tar avdragsfrihet på samtlige lån, jeg jobber litt netter/ en helg i ny og ne. Og så hjelper jo kontantstøtten litt:-)

Det som er så vanskelig er jo at man ikke helt vet på forhånd hvordan barnet takler å plutselig skulle være en i mengden. Noen barn synes dette er helt greit, men så har du de som ikke synes det er så lett. Denne siste gruppen bør man bli mer obs på, mener jeg. Det kreves noe annet av barnehagepersonalet i dagens barnehager, enn for tjue år siden. Nå er de fleste veldig små når de begynner, og de trenger noe helt annet enn feks en treåring.

Men den diskusjonen skal jeg ikke ta nå;-)

Lykke til. Man gjør så godt man kan. Det må du tenke på:-)

Skrevet

Men vet du hvilken str bør vi kjøpe i en sånn dress?

str 80 eller 86??

Tusen takk for mange lykkeønskinger :) det går nok veldig bra!

Har vært på besøk i min bhg hvor jeg jobber, og hun glir rett inn og tar seg til rette. Så deette går nok veldig fint, men så er jo jeg veldig trygg på personalet der og :) er jo min avd hun skulle beg på, men vi står på venteliste så krysser fingrene! JEg bytter selvsagt avd nå når jeg beg i jobb:)

Skrevet

Beklager at jeg forstyrrer innlegget ditt mariabee, men jeg må bare kommentere dette...

Jeg jobber i barnehage selv, og ja, jeg kan være LITT enig i at de er for små når de er 10-12mnd, og gruer meg selv til tassen begynner.

Men kom ikke her og sammenlign dagens barnehager med de for 20år siden!!!

Grøss!

Skrevet

Hei anonym

Jeg sammenligner ikke. Tvert om. Jeg mener at man ikke kan sammenligne barnehagebarn for tjue år siden, og dagens barnehagebarn. Det er ingen tvil om at kvaliteten og kvalitetssikringen på den barnehagen vi har i dag, er mye bedre enn for to tiår siden. Samtidig er barn yngre og yngre, og man må tenke helt nytt! Spesielt gjelder dette tilvenningen for de aller minste. De fleste barnehager opererer med tre dager. Er du heldig ser barnehagen verdien av å ha en fast tilknytningsperson, er du uheldig mener de at barnet skal venne seg til flere voksne fra første dag.

Jeg er også kritisk til den kulturen som har rådet de senere årene, om at barnehage er bra. Punktum. For slik er det jo ikke. Nå er den trenden heldigvis på gyngende grunn, og foreldre har blitt for det første mer trygg på seg selv som omsorgsgiver, samtidig som man ser stresstegn hos mange små barn. Barnehage er ikke bra for alle små. Jeg har hatt min tid i barnehage, samtidig som jeg nå er veileder for flere barnehager. Jeg mener at spørsmålet ikke handler om barnehage eller ikke barnehage, men at hvert barn må vurderes individuelt ift når og hvordan oppstarten skal være. Det synes jeg vi skylder våre små.

Skrevet

Jeg har kjøpt reflex todelt regnsett til min ettåring i str. 86, den passa fint :-), hun er vel ca. 80 cm lang..

Jenta mi begynte i bhg i forrige uke, og vi er så heldige at bhg har skjønt at disse små trenger små forhold og mindre barnegrupper enn de store barna.

Så jenta vår går på samme gruppe som 8 andre småbarn fra 1-2 år, og de er 3 voksne damer som har masse omsorg og nærhet å gi ei lita tulle i bhg.

Heldigvis er det noe heeeeeelt annet å gå i barnehage idag, enn for 20 år siden, det vet jeg litt om, siden jeg selv begynte i bhg for 20 år siden, og kan ikke si jeg hadde noen god opplevelse...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...