Gå til innhold

Hva synes dere om at jeg ikke henter barna rett etter jobb alltid....

Anbefalte innlegg

Altså jeg jobber stortsett fra 8-15....må levere seneste halv 8.

Jeg kunne ha hentet dem 15.15...slutter 15.00 og det tar 15min til barnehagen..men ofte drar jeg hjem først, vi bor ca 5 min fra barnehagen...hjemme tar jeg ut matvarer hvis jeg har handlet på veien, kan sette på en maskin med klær osv....

Dette skjer ca 2 ganger per uke...jobber 4 dager i uken...de 2 andre dagene henter jeg 15.15...

Har 1 barn med adhd som har veldig mye energi, barnet er IKKE sliten etter 8-9 timers barnehagedag...ikke den eldste heller selv om han ikke har adhd....

får litt dårlig samvittighet at jeg velger å hente dem 45 min senere noen dager...men de elsker jo barnehagen og trenger virkelig å få ut energien..iallefall eldste..

Fortsetter under...

Altså jeg henter dem 16.00...bhg er åpen til 17.00....men henter aldri senere enn 16.00.

Ellers har barna en god del fri, faren reiser med jobben så de kan fint få 1 uke i syden etc når faren har fri.! HI

Hvorfor er du så ute etter hva andre mener og hva vi syns om deg? Regner med du håper vi skal si du er en god mamma, at du skal gjøre dette med god samvittighet og at barna har det topp i bhg. JEG hadde ikke gjort dette så jeg er ikke tenkt å si noe av det jeg nevnte.ø Jeg henter når jeg er ferdig på jobb, selv om barnet har det bra i bhg.

Bare lurte hva andre gjør..

Men du har bare 1 barn, og sikkert ikke et barn med adhd 2022?!

Når det er sagt så vet jeg at jeg er en god mor..men får alikevel litt dårlig samvitighet siden jeg faktisk drar hjem å rydder litt først....

HI

godt å høre...at bare en gjør det samme viser at jeg kanskje ikke trenger å tenke så mye på det!

barna mine har det faktisk bedre i bhg enn å være med meg å rydde også da...og så rydder jeg slik at jeg kan bruke tid på dem når jeg faktisk henter dem:)

HI

Annonse

her er det pappaensom henter, og han er ferdig på jobb kl 13. Henter likevel ikke ungen før kl 14, siden de sover fra 12-14, og denne ekstra timen bruker han til ting som uansett er kjedelig for ungen, som støvsuging, handling og middagsklargjøring.

Så har han tid å bruke på kun henne fra han henter henne og til jeg kommer hjem, da koser de seg masse!:)

Så jeg har ikke lov ha en mening siden jeg ikke har barn med adhd? Ja, jeg er jo 100% alene da siden det er om å trekke frem ting som kan gjøre hverdagen "vanskeligere". I tillegg jobber jeg fulltid. Vaske/rydde gjør jeg bestandig etter leggetid så bruker ikke tid på ettermiddagen til det.

Du jobber jo 4 dager i uken, kan du ikke rydde/vaske da pluss på kvelden? Siden du har dårlig samvittighet må du jo være intr finne løsninger eller er du kun ute etter etter svar om at du bør fortsette som du gjør?

Huff, det er vel bare her inne på dib alle er så innmari opphengt i når folk henter barna sine i barnehagen? Har aldri opplevd sånn mas om det IRL.

Mannen henter hos oss, og han er alltid hjemom først. Rett og slett fordi han parkerer bilen hjemme, skifter (bruker dress på jobben), og så går til bhg for å hente (2 min å gå).

Av og til fikser han da også et par småting når han er hjemom.

Og hva andre dib-damer mener om det er meg totalt likegyldig. Har aldri regnet ut hvor mange minutter han kunne spart på å kjøre direkte. Skjønner ikke at du gidder å bry deg om det egentlig?

nei jeg burde ikke bry meg, jeg vet..og det er såå utrolig tåpelig av meg å poste ett slikt innlegg.og helt ærlig så bryr jeg meg ikke hva de sure og frekke damene her inne sier, jeg vet jo hvordan det er her..kjenner stedet etter 4 år:P

Men jeg er vel redd for å ikke være god nok..handler vel om selvtilliten min...dessverre:(

HI

Jeg som har svart deg lenger opp og jeg vil langt fra si jeg har svart deg frekt. Du spør et spm og da må en få lov å svare. Har ingenting med å gjøre at en frekk, jeg er bare ikke enig med deg!

Hvilket sted hadde dette vært om alle skulle være enig?

Jeg syns du gjør det på den måten som passer DEG best:) Og det er vel det som teller?! Så lenge du og ungene har det bra, så er vel alt topp? :)

Jeg er en av de som går hjemme, men har unger i bhg! (værste sort ifølge dib) De er i bhg fra 9.30 - 15. Den tiden de er i bhg bruker jeg til å gjøre alt som må gjøres i huset, oppussing, vasking og alt annet. Handler, og lager middagen klar, så de får mat med en gang pappan kommer hjem fra jobb.

Når vi er ferdig å spise 15.30, er alt gjort, så vi har resten av dagen fri til å gjøre akkurat det VI vil:) Men dette er slik VI vil ha det, og andre synes kanskje det er hårreisende at jeg ikke har ungene hjemme.

(jeg er frivillig husmor altså, ikke noe annen grunn til at jeg er hjemme)

Ungene koser seg i bhg, lærer masse og er sosial. Og når de er hjemme kan vi kose oss og gjøre alt annet enn huslige ting. Passer oss utmerket, og det er jo det viktigste:) eller?!

Jeg synes at du får avgjøre og kjenne på dette selv.

Dersom du blir sliten og en grinete mamma av å hente de rett etter jobb hver dag, er det såklart bedre at du tar deg en pust i bakken og gjør unna litt hjemme. Bedre med en opplagt mamma i 4 timer før leggetid, enn en grinete mamma i 5 timer.

Selv jobber jeg netter og har derfor en del fri. Jeg henter alltid tidlig, leverer sent, og har barnet mitt mye hjemme fra barnehagen.

Han er hjemme om jeg vasker eller skal pusse vinduer også, det er jo ting å finne på hjemme...Han liker helst å være hjemme også, selv om han trives i bhg. Han vil heller være hjemme på min vaskedag enn i bhg. Da vasker jeg i ca. 3 timer etter frokost, og han hjelper til eller er ute eller inne og leker.

For meg er bhg et sted barnet er når jeg er på jobb, eller i mitt tilfelle, sover ut etter nattejobb.

Annonse

Tja har litt dårlig samvitighet , men det er fordi alle forventer at man skal gjør ditt og datt på den måten...

Men jeg kommer nok ikke til å gjøre ting annerledes, for hva får barna ut av dagen om jeg henter dem 45 min senere?? si meg det du...

tiden går uansett til handling eller middagslaging..ikke det kjekkeste barn vet....

HI

Drit i hva andre mener:)

Jeg er hjemme hele dager 3 ganger i uken og henter ungen i bhg 1515 hver dag uavhengig av når jeg er hjemme. Hvorfor jeg gjør det sånn er det ingen som har noe med.

Twintipp...

Vel hadde jeg hatt et barn som var flink til å leke hadde jeg nok gjort ting annerledes...

Du skriver at barnet ditt liker godt å være hjemme og du får faktisk vaske huset mens barnet ditt er hjemme??

Det er ikke i min verden.

Mitt barn rasererer huset hvis jeg ikke passer på¨det i 5min....må aktiviserer konstant, og roer seg KUN ute med andre barn..så egentlig har jeg ingen valg enn å ha barnet lengst mulig barnehagen..trist å si det..men om jeg ikke hadde jobbet, så hadde barnet sikkert hatt nesten like dager alikevel...

Barnet mitt kan heller ikke være ute å leke, liker det ikke..må ha folk rundt seg..så jeg får aldri gjort noe i huset med barnet tilstede!

HI

Hva får du ut av dagen med å gå 45 min tidligere fra jobb en dag?

Jeg syns det er herlig de dagene en kan slutte tidligere og det syns barna mine også, selv om de stortrives i bhg;)

Ingen barn har ondt av å se at det må vaskes i hus eller hjelpe til med middagen. Hva er det du skjermer barna mot?

Ja det er ikke så lett alltid...ikke redd for å fortelle sannheten jeg, er ialelfall en ærlig person.

Må heller være MER slitsomt å dømme andre! De som dømmer har ofte det verre med seg selv. HI

Vel jeg vil at de skal være såpass utslitt at de ikke river ned huset når de kommer hjem siden de har så mye energi.

Så hvorfor tror du mitt barn har det bedre hjemme kl 15.15 enn 16.00 når barnet elsker å være ute med andre barn og ikke roer seg hjemme??

HI

Jeg har alldeles ikke vært dømmende. har ikke sagt noe nedsettende om deg i det hele tatt. Du spør hva en syns, jeg har sagt hva jeg gjør og ikke gjør og gitt deg tips. At de ikke falt i smak er vel ikke min feil?

Jo jeg har 2stk. Glemt? Jeg må jo hente dem samtidig.

Joda, de har sett mor vaske huset...jeg er opptatt av at vi alltid rydder etter oss, og barna er veldig flinke til å rydde selv..

Men nytter ikke å ta barna med sammen for å hjelpe meg..de krangler da..er jeg alene med ett av barna så er det mer stas å hjelpe.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...