Gå til innhold

*insp* Kjenner du noen lystløgnere som har fortalt ville historier? fortell..

Anbefalte innlegg

Dette er ikke for å gjøre narr av eller tulle om mennesker med slik "sykdom".. Men er jo ofte mye morsomt de kan finne på å si. Noen som har noe fine historier å komme med ?

Har en venn som har gjort alt fra å drikke 50 brett med øl alene på en helg, kidnappet felles veninne av oss i ninjadrakt, tjent 50 tusen i måneden (han har ALDRI gjort det) , vært sammen med glamour modeller, osvosvosv..

Fortsetter under...

Tror vi kjenner samme person ? Har nemlig også en venn som kommer med slike historier som er helt like. Denne gutten jeg kjenner sier foresten at han også har hard trenet styrke i 4 år 4 timer hver dag, og har tatt bole piller og slikt, men han er syltynn og liten og ingen av vennene hans fatter hvordan han kan ha fått tid til det ettersom han henger med vennene sine hele tiden og ingen har noen sinne sett han på ett treningsstudio.

Var en som fortalte meg at han hadde en stor hytte med luksus-møbler og alt det går an å tenke seg der inne. Spurte han om han ikke var redd for å bli ranet når han så sjeldent var på den hytta si. Da sa han at han hadde sånn knapp han kunne trykke på så forsvant alle møbler og ting ned i et hemmelig rom under gulvet i hytta. Så når det kom tyver så så det ut som hytta var helt tom.

Han har også en ny dame hver helg, gigantiske luksusbåter osv. Han er ikke heeelt klar i toppen da, men alle kaller han bare lyge-"navnet"

Ja, han er beryktet her.

Ja, kjenner to. De fleste historiene har falt ut, synd, hadde jo vært morsomt å huske. Men der og da er det så latterlig at det går rett ut det andre øret etter jeg har himlet litt med øynene. Har ikke kontakt med disse personene i dag. Nettopp på grunn av disse løgnene osv..

Hun ene gikk jeg i klasse med. Hun fortalte alt fra at hun har hatt spiseforstyrrelset og vørt så tynn at hun nesten døde (noe hun aldri har vært) til at hun fikk kaffekopper i ekte gull fra jobben, de skulle sende de ned til det der luksushotellet i Dubai men så hadde hun bare fått noen?? Bare tull, ingen har noen gang sett noe til de koppene :P

Når hun trengte ekstra oppmerksomhet, sa hun at hun var gravid. Ååå jeg har ikke tall på hvor mange ganger hun har vært gravid....! Og hver dag ble det sendt ut lapper i klasserommet der hun fortalte at "du er den eneste vennen jeg har, som jeg kan stole på, og xxx sier ditt og datt om deg, og yyy sier ditt og datt... ikke si at jeg har sagt det" dette sendte hun rundt til alle, om forskjellige personer, i håp om at alle skulle hate hverandre bortsett fra hun, alle skulle være venn med hu. Ble selvfølgelig gjennomskuet..

Siste nytt om denne jenta: Saksøkte foreldrene for mishandling, sier de prøvde å drepe henne. og har banket henne siden hun va rliten. Hadde vært utrolig synd om d var sant, men det er det ikke. søsteren er like fortvilet over løgnene hennes som alle andre. stakkars foreldre...

En annen jeg kjenner ser ikke så bra ut, utseendemessig, men forteller om og om igjen om alle modellene han har hatt sex med, og forteller i detalj hva de gjorde osv... usj.. Og i tillegg har han vært verdensmester i karate. VERDENSMESTER!

Han har også malt en brannslukker hvit, lagt den i bagasjerommet og sagt til folk at det er sånn supermotor som bilene i fast and the furious har... selvfølgelig ingen som gikk på den... Jobbet sammen med han, ville helst ikke ha kontakt etter jeg sluttet. etter flere måneder kommer plutselig en melding fra et ukjent nr: "hei! hvordan går det? Jeg fikk en laks på 15 kilo i dag!" (tilfeldigvis dagen etter at framsiden i lokalavisen var at en eller annen hadde fått en laks på 12 kilo.. hvor kom ideen hans fra liksom) utrolig at han tror vi går på alt, og at han overdriver så veldig!

Eksen min fra da jeg var tenåring sa veldig mye rart. Bla. hadde han hatt sex med et par tvillingjenter da han var på ferie, og han hadde tatovering på ballene (som selvfølgelig ikke viste). Og dessuten hadde han problemer med å få utløsning fordi han fikk parfyme på snabelen sin da han var 3 år...

Og mye, mye mer!

Kan godt være at noe av dette stemmer, meg jeg tror mye av det er tull også ;)

Annonse

Har en slags venninne som skryter over seg på fb. Hun er iflg seg selv ett supermenneske.

Hun er alene for flere barn, har full jobb. Hun har iflg seg selv gjordt alt fra å avrette gulv, til å pusse opp ett helt hus (sitt eget), bygget terrassen på 100 kvm, gjordt alt av rørlegger ,elektrikerarbeid og murerjobber, som f,eks å mure peisen, og ikke minst fikset bilen like godt som en mekaniker. Hun har ikke gjordt noe av dette selv, men har fått andre til å gjøre jobben, mens hun selv lyger på seg æren på den åpne veggen på fb.

Så og si daglig oppdaterer hun noe "hun" har gjordt av div fagarbeid

Nå skal det nå sies at hun har div psyk lidelser, så sikkert en av disse som er grunnen til disse løgnene.

Hun gjør seg selv til latter, er påståelig og har aldri feil. Vi som er rundt henne må bare le, skulle vi irritert oss, ville vi blitt gal. Hun er dramaqueen på høyt plan

Jada, kjenner en. Også fra lillestrøm - tror det er mange slike her...

Hun har mistet omsorgen for alle barn pga rusmisbrku. Lyver om at hun er utdannet, og om seksuelt misbruk, lyver om barnas tilstand, sin egen tilstand, generelt lyver om ting. Har løøyet opp hele livet sitt. Det er egentlig bare trist. Sprer rykter om alt og alle og skaper splid.

Doper barna sine og seg selv og ljuger om inntekt osv. Orker ikke komme med alt, men det villeste er at hun har ljugd om sitt eget liv, fra start til slutt - det er nemlig søsteren hennes som har levd det livet. sjukt!

Gikk i klasse med ei jente som alltid hadde ville historier som bare var ren løgn, det verste var at noen ganger så glemte hun seg og fortalte ting man lett kunne sjekke.

En dag fortalte hun at en viss lærer som ingen likte hadde blitt henter av 2menn i hvite frakker og fått på seg tvangstrøye, midt på skoleplassen.

En annen gang hadde hun banket en jente, og denne jenta hadde blitt blind, selvsagt ikke sant.

Hun hadde masse penger i banken, skulle få porsche av faren i bursdagsgave osv. Ingenting var sant.

Vi hadde ei på jobben som løy så hun trodde det selv. Til å begynne med var hun bare så søt og snill. Er i begynnelsen av 40 årene og alenemor. La etterhvert merke til at det var veldig mye som feilte henne, og syntes selvfølgelig kjempe-synd på henne.

Hun kunne sitte og fortelle meg ene dagen om at hun hadde en hjertefeil, andre dagen hadde hun begynnende kolst, og så hadde hun plutselig svulst på hjernen.

Hun sykemeldte seg mye og hadde ofte grunner som at "jeg besvimte igår og slo ut (ikke EN, men) ALLE tenna sine så hun måtte være borte fra jobben frem til hun hadde fått vært hos tannlegen og fått satt inn nye, dette tok bare 2 dager da ;)

Noen ganger kunne hun også spørre om å få gå tidligere, hvis sjefen sa det passet dårlig, kunne hun sitte og late som om hun snakket med barnet sitt i telefonen på bakrommet og late som om han var på vei til sykehuset i ambulanse pga blindtarmen.

Hun har sagt så mye rart så mye har gått i glemmeboken, men i forbindelse med julebordet vårt husker jeg hun advarte oss mot å bruke pen-strømpebukser, fordi de kunne fryse seg fast i bena.. Det hadde nemlig skjedd med bestevennina hennes. En kollega av meg var litt lei alt tull-pratet hennes og spurte

"Hva skjedde med vennina di da da? Måtte hun amputere benet sitt da eller?"

Ehm, ja! Ja, det var akkurat det hun måtte svarte hun..

Haha

Jeg husker ei jente på en Nettby gruppe for lenge siden.. Som utga seg for å ha kreft og tok imot MASSE sympati- og mottok em gave fra oss andre i gruppen. med beskjed senere fra foreldrene så var hun visst bare en lystløgner..

Jeg har ikke sansen for noen som helst løgner jeg- skjønner ikke vitsen!! Men det er jo noen som bare må smøre på to kilo smør på skiva før de serverer den...

Hadde tidligere en veninde som har vært gravid sikkert 100 ganger (selvfølgelig ikke), og en gang da hun hadde truffet en ny fyr så sa hun at hun hadde blitt gravid etter bare 2 dager. Da hun sa dette hadde de bare vært sammen en uke og det finnes jo ikke mulig å finne det ut da. Men så sier hun at hun mister hele tiden, noe hun ikke gjør. Da hun først ble gravid oppdaterte hun fb statusen fra dag 1 om at hun kjente liv og magen vokste osv (dette var da hun var knappe 4 uker på vei) la ut flere bilder av magen i uke 5 og sa babyen var kjempe aktiv osv. huff :(

Kjenner også mange som man kan tulle med. F.eks ei som jeg og en kompis var litt "slemme" med en gang. Vi spurte om hun kjente "han derre bjøøøøørn veituuu med blondt hår og som er 25 år fra derogder" og hun var heeeelt med da. Hadde jo pult han og greier. Han fantes ikke engang.. Og så sa vi at "åh jeg datt ned trappa og fikk ene lillefingeren og tommelen ut av ledd pluss åpent brudd i beinet" så har jo selvfølgelig hun også opplevd nøyaktig det samme !

Annonse

Fetteren min er lystløgner.. Ljuger så han trur det selv!

Har alltid vært sånn siden vi var små. Han kan finne på å ljuge om alt fra hvor mange han har hatt sex med til å sette opp rykter om andre.

En gang spurte han sambo om han kunne kjøre han i butikken for å kjøpe øl, han har nemlig ikke lappen selv. Sambo gadd ikke det, siden han tar det som en selvfølge at vi alltid skal gjøre sånne ting for han uten å få noe igjen for det.

Da ble han skikkelig forbanna visst nok, og hadde ringt mora mi og besteforeldrene mine og fortalt at jeg og sambo satt utenfor matbutikken og rusa oss. Vi var visst helt neddopa begge 2. Ingen av oss holder på med dop, drikker en sjelden gang

Mamma som selvfølgelig ble redd ringte meg med engang.

Slitsomt med sånne mennesker som skal prøve å gjøre livet surt for andre, særlig når man på en måte må forholde seg til dem.

Har hatt mange slike sympati krevende venner og foresten.. Blandt annet en veninne av meg som går rundt til alle og sier hun har blitt voldtatt kjempe mange ganger, har blitt misshandlet daglig og hatt de verste blåmerkene og kjøttsårene overalt, men det har aldri vært noen merker på henne ever. Jeg har kjent henne siden vi var bittesmå. Hun skriver til og med på bloggen sin om hvordan hun har blitt voldtatt osv. Hun har flere ganger sagt at hun har vært sammen med den og den kjekkasen i vår vennekrets, men det har altid vist seg at hun ikke engang kjenner disse guttene hun prater om. Bare vet hvem de er.. Nei det er mange småting med orker ikke nevne alt engang

Her var det mye rart

En jeg kjenner hadde med seg en kompis på kjøpesenter i oslo. Denne kompisen var vist fra landet og hadde aldri sett rulletrapper, og hadde vistnok sagt; Seeeee xxxx trappene går av seg selv ! wooow! og hadde ikke gjort annet enn å rulle opp og ned rulletrappene..

ja jøss !

Har en lystløgner i familien. Tanta mi lyver stadig vekk om hvem hun kjenner og hvor god venninne hun er med de. Hun er i begynnelsen av 40 årene, så man skulle jo tro hun hadde lært litt i løpet av livet.

Hun er ikke bare litt venninne med de mange "bestevennene" hun har. De møtes visst nok titt og ofte, snakker om alt osv. Har vært mye sammen med tanta mi, og de gangene de visstnok gode venninnene kom på besøk eller om de møttes i butikken visste de ingenting om hva som foregikk i min tantes liv.

Hele familien vet at hun lyver mye, og tanta mi har faktisk selv også innrømmet at hun er en lystløgner og at hun titt og ofte finner på å lyve litt. Så en av de verste er hun nok ikke, men plagsomt er det...

Har også et søskenbarn (ikke lystløgner-tanta mi sin sønn) som har noe merkelige historier ofte. Han lyver ikke direkte, men legger til mye i historiene. Nå gjør han ikke det så ofte som før, heldigvis.. Håper virkelig han ikke blir en løgner, for han er ellers en veldig morsom person som er godt likt av de fleste. Ergo trenger han ikke å lyve for å ha såpass mange venner som han har (godt over gjennomsnittet vil jeg tro).

Kjenner en som hadde en bestefar som var norsk snikmorder i Tyskland under andre verdenskrig.

Bestemoren bodde i hulene i Finnmark under okkupasjonen også. (Og jeg kjenner til besteforeldrene hans, og det er langt fra sannheten;)

Vet om ei som løy om at hun ventet tvillinger. Kjøpte seg falsk "mage" og falske ultralydbilder på nettet, og lurte alle rundt seg, både samboer og familie i 9 mnd.

Ble avslørt når hun liksom hadde gått 3 uker over tiden eller noe, og familien var rasende på sykehuset som ikke tok henne inn. Sykehuset visste jo selvsagt ingenting om denne tvilling-graviditeten, for den var oppdiktet! Huff...tragisk!

Skjønner ikke hva som får folk til å gjøre slik ? Og hvordan blir de ikke oppdaget ? kjøpte hun baby utstyr, og alt da ? Fatter ikke hvordan de klarer å fake noe slikt :o Hva med "jordmortimer" og legebesøk? Hadde hun ikke kjæreste eller samboer ? Eller var den med på det også kansje ?

En i bygda hvor jeg bor fortalte alle at han jobbet som flykaptein. Han gikk t.o.m i uniform. Denne uniformen hadde han nok kjøpt på nettet, for i virkeligheten jobbet han med å fylle på varer i butikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...