Gå til innhold

Nettopp fått vite at kjæresten min har ukentlig filmkveld med sin ekskone etter at barna er lagt!

Anbefalte innlegg

Er det virkelig lov å tilbringe mer tid sammen enn nødvendig, dersom exdama hans mottar fks stødnader? Man skal jo faktisk oppgi i søknaden hvor mye tid man tilbringer med sin tidligere samboer.

Uansett om han ikke har vært utro mot deg er jo det helt feil. Og hvordan er det FAMILIEKVELD når ungene er i seng og de ser på film? For det er jo ungene hans som er familien hans, ikke exdama. Hadde aldri i livet godtatt det der.. Eksen min var sånn en periode at han ville at vi kunne lage mat sammen en ettermiddag og besøke hverandre, men da sa jeg blankt nei! Og jeg er fortsatt singel. Man er ekser av en grunn.

Fortsetter under...

Hvorfor forundrer det deg? Kan han ikke være venn med henne, selv om det er slutt mellom dem? Kan hende at dem trives å være sammen, uten at det er noe følelser inn i bildet? Eller så kan det være at filmkveld har vært en tradisjon for dem, som dem vil fortsette med.

En gang i uka er ikke sjelden heller... kanskje han ikke har hatt spesielt mye tro på det nye kjæresteforholdet før nå, og derfor ikke har fortalt noe tidligere. Men dette kan naturligvis føre til at det nye forholdet hans havarerer.

Jeg ville blitt fornærmet over at han holdt av en kveld i uka sammen med henne, også i den "heteste" forelskelsesperioden med deg. Tror nok jeg ville bedt om en pause for å tenke seg om.

Nei, vi klarer ikke omgåes slik nei. Som jeg har nevnt tidligere, hun vil ha ham tilbake. Det store og hele problemet er at han bevisst ikke har sagt noe til meg, ikke tatt hensyn til mine følelser ang dette.Gått bak min rygg. Før meg er det rimelig sårt.

Hallo i luken, når man går fra hverandre så fortsetter man ikke med tradisjonene man hadde da man var sammen. Exen og jeg lagde god mat hver fredag etter at barna var lagt, tviler sterkt på at det hadde vært akseptert av min nye kjæreste.

Ikke hi

Kanskje de fortsatt er gode venner?

Den ene eksen min er en av mine beste venner. Vi treffes rett som det er, tar en tur på kino eller tar en kaffe, eller bare snakker med hverandre på telefonen. Takk og lov så har jeg en mann og han en kone som skjønner at man kan gå fra kjærester til venner, og at det ikke betyr at man lengter etter å bli kjærester igjen.

Det er jo ingen grunn til å male fanden på veggen eller trampe med beina og skrike "jeg finner meg ikke i det!". Du kan jo bare spørre han om hvorfor de har det og om det er så at de ønsker å finne sammen igjen, så får du vel svar på det. Hvorvidt dette er normalt eller ikke er vel ikke viktig. Det er vel "normalt" og passer for noen, og ikke for andre. Uansett så må du jo finne ut for deg selv om dette er en deal-breaker. Kan du ikke leve sammen med han om han fortsetter å treffe sin ekskone, så får du si det til han på en grei måte så kan han velge hva han vil gjøre. Du har uansett ingen rett til å nekte han det.

Annonse

Jeg har sagt at jeg overhodet ikke tollererer det og han har sagt at han skal slutte med det og at hun på ingen måte skal få komme i mellom oss og ødelegge forholdet. Så gjenstår det å se om det bare er snakk...

HI

så flott:) og hvis han mener det han sier er jo det bra. Men det er jo rart allikevell.. har du spurt han hvorfor han har behov for å ha filmkveld med xn? jeg syntes det høres ut som om de begge kanskje ikke klarer å gi helt slipp på hverandre, men det gjenstår nå å se... gubben din må jo forstå at det å gjøre slike ting setter deres forhold i fare.. merkelig. klarer han ikke å gi slipp på å tilbringe tid med xn, er det bare spørsmål om tid før de blir sammen igjen. og om hn i tillegg vil ha hn tilbake, da vil jeg si dte blinker røde lamper i lange baner. selvfølgelig har hun prøvd seg på han under disse filmkveldene!! vi jenter gir f i om gubben har dame, om vi virkelig har lyst på noe/noen..

Du har min fulle støtte hi. Vær obs på at det ikke er en dans på roser med mine og dine barn. Tenk deg godt om når slike ting dukker opp så tidlig. Ikke flytt sammen med denne mannen før alt er på plass og han har et helt avklart forhold til sin ex. Lykke til!

Så klart, jeg forstår alt det, det gjør så himla vondt! Han har å kutte ut dette umiddelbart hvis ikke så stikker jeg på dagen, uansett hvor vondt det gjør. Vet med meg selv at jeg ikke kan leve med dette.

Jeg synes det er FLOTT at du har fått han til å innse at dette er helt uakseptabelt. Jeg ville aldri tolerert noe slikt av min kjæreste. Pass på at det ikke er masse andre slike situajoner også. Hvis det er det, må du virkelig vurdere om dette er noe du orker..

Det som gjør at jeg ikke er helt krakilsk nå er at jeg vet at han aldri har følt det slik med henne. Han har sagt det og vennene hans har sagt til meg at de aldri har sett han så forelsket og lykkelig. Dette er jo ikke noe han kan fake. Vi har i tillegg planlagt en ferie langt frem i tid, som han har ordnet i stand. Han må jo mene alvor med meg. Føler meg lettere desperat og vet jeg kommer til å få tidenes kjærlighetssorg om det blir slutt.

Jepp, det er nettopp det...vet ikke om jeg orker noen flere overraskelser nå. Håper dette er den siste og at han får fikset opp i dette litt brennkvikt hvis han virkelig vil satse med meg.

Annonse

Så bra at de er gode venner da. Jeg har et veldig godt vennskap til min eks som er far til mitt barn og vi kunne godt funnet på noe sammen en kveld, som venner. Ikke fordi en av oss er forelsket fremdeles men fordi vi er så gode venner. Det er overhodet ingen sånne følelser imellom oss og kommer aldri til å bli det igjen heller, men dama han hadde en gang var vanvittig av sjalusi, uansett hvor mye han forgudet henne og prøvde å få henne til å føle seg trygg. Han gjorde det tilslutt slutt med henne fordi som han sa, ingen ny dame skal få ødelegge forholdet han har til meg siden jeg er mora til hans barn og dermed forholdet han har til sitt barn.

Ei ny dame må bare akseptere at sånn er det her. Hun kommer til å bli vanvittig elsket av han, jeg er overhodet ingen trussel og det må hun bare stole på og jeg kommer til å gjøre alt for at hun også skal føle seg helt trygg på det.

Så vær forsiktig med å legge fram "krav". Det er kanskje sånn det er der. Det må du bare akseptere. De har barn sammen og de har levd et liv sammen, nå har de et vennskap som de må bevare og jeg kan love deg at om du skaper masse trøbbel og han føler det kan gå utover hans familie så vil han velge bort deg siden dere kun har vært sammen i 6 mnd.

Hvorfor skal han ikke få lov til å ha familiekvelder? Det er jo helt topp for barna å oppleve mamma og pappa sammen selv om de ikke lenger er et par. Hvorfor det ehovet for å eie og å ødelegge? Tenk hvor trist det blir for ungene hans at det plutselig skal slutte fordi du er sjalu??? Egoist altså.

Han har driti seg ut og vet det selv, vær raus og gi ham en sjanse til. Det høres virkelig ut som han er lei seg. Håper det ordner seg for dere.

Du tar så feil, ungene får ikke forhåpninger om det, ungene føler at verden er trygg enda, mamma og pappa er venner og vi kan fremdeles gjøre ting innimellom med dem begge, det er hva ungene lærer og jeg synes det er helt topp at voksne mennesker klarer å holde på vennskapet og bevare det også etter et brudd. Får bare håpe det ikke kommer nye partnere som skal ødelegge denne fine stunden barna får.

Hvorfor mener du han savner henne? Kanskje de er gode venner og gjør noe for å opprettholde normaliteten for barnas skyld og holde på vennskapet dem imellom. Han har bare vært sammen med hun nye i 6 mnd så dette er noe de har gjort mens han var singel og nå blitt en vane, som jeg forøvrig synes er flott for barnas del. Det er fryktelig dårlig gjort om en annen voksen dame skal ødelegge denne stunden disse barna får med sin pappa.

Han har jo sagt det, de har jo bare vært sammen i 6 mnd. Jeg synes ikke det er naturlig å fortelle så mye privat før det er gått 6 mnd. med en ny kjæreste altså.

Gjest sug lut

Og hadde det vært purt hat og små glasskår i den mentale parketten hadde det vært "eksen hans er helt forferdelig å samarbeide med og det går utover meg". Jesus.

Du trenger ikke å stole på henne. Den du skal stole på er han. Det er ikke naturlig å fortelle om privatlivet sitt til en helt ny flørt, dere har kun vært sammen i 6 mnd. Du er helt ny og det er ikke vanlig å legge ut om alt til en så ny kjæreste som du faktisk er.

Jeg hadde akseptert det. Men om du ikke klarer det bør du gå, for hans del, hennes del og barna hans sin del. De trenger ikke deg der til å forsure tilværelsen.

Hadde det vært meg ville jeg snakket med han om det, sagt jeg synes det er flott at de ivaretar forholdet seg imellom for barnas del og at det sikkert er fint for barna å få gjøre ting med mamma OG pappa iblant selv om de ikke er sammen. Om jeg ikke kunnet godtatt det ville jeg trukket meg høflig ut av forholdet og sagt til han at jeg klarer av en eller annen grunn ikke å føle meg trygg på det og at jeg ikke vil de skal slutte for min del siden det da vil gå ut over barna og den skylden vil jeg ikke bære. Kanskje de til og med blir sammen igjen og ingenting ville vel vært bedre enn det, de har tross alt barn sammen og jeg vil ikke stå i veien, vi har hatt bare 6 mnd sammen, det er for lite til at jeg hadde kunnet stilt sånne krav du vurderer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...