Gå til innhold

Noen i Tyskland?

RammsteinFan

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

• 4 uker senere...

Beklager at det tok en hel evighet for dette svaret!

Har tenkt aa faa barnet i Norge, men har fortsatt en del praktiske problemstillinger aa löse angaaende dette. Vet ikke hvordan det blir med flyvning frem og tilbake - hvor tidlig maa jeg reise opp og naar kan jeg tidligst reise tilbake f.eks? I tillegg maa jo kjaeresten (tysk) ordne seg fri, slik at han under ingen omstendigheter gaar glipp av födselen.

Hvordan var det med deg? Du bodde vel i England siden du födte der, gaar jeg ut fra.

Fortell litt mer om deg da: Hvor langt er du paa vei naa og hvorfor kom du til Tyskland? Har du erfaring med det norske helsesystemet naar det gjelder graviditet, eller var du i England under hele graviditeten?

Föler at jeg kanskje "gaar glipp av noe" ved at jeg er i Tyskland naa. Synes helsepersonellet er ganske saere og lite entusiastiske. Kjennes ganske anonymt ut, og til tross for en ganske hyppig oppfölging (har jo hundreogörten UL uten aa vaere i noen risikogruppe), föler jeg meg litt som en pakke med skruer paa et fabrikk-baand...

Hvordan opplever du dette?

• 3 uker senere...

Hei!

Jeg bor i Stuttgart og har en datter paa 15 mnd. Har bare gode erfaringer med oppfoelging under graviditet, under foedsel og etter foedsel. Synest spesielt at "jordmor-hjem" prinsippet er fantastisk som jeg absolutt synest Norge boer innfoere:)

Ang reise til Norge saa vil ikke de fleste fly selskap la deg reise etter 6 uker foer termin, men flytiden er ikke saa lang saa du maa nesten sjekke med flyselskapet ang. tidsfrister. Om du bestemmer deg for aa foede i Tyskland saa har jeg bare gode erfaringer som jeg gjerne deler med deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...