Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Første gang jeg gjør det her, når en starter på spray får en menstrasjonen på den samme dagen som en pleier? Eller blir den forsinket eller blir borte i hormon tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk begge gangene på den 9-ende dagen etter spray starten. Har ikke regna en gang om det er den dagen jeg skulle hatt eller ikke ;) Men har lest om andre som ikke får og andre som får noen dager tidligere enn jeg.

Når skal du på UL? Må vel være rundt slutten av september? ;) Jeg selv skal ha UL den 30.sept men jeg har gått en stund på sprayen alerede. Skulle ha ekstra lang nedregulering denne gangen pga endo. Tida kryper såå sakte framover...

Skrevet

Heisann:)

På Haukeland sa de at en kan forvente mens rundt om samme tid som normalt, jeg begynte på spray forrige søndag, og fikk mensen idag.

Skal starte på sprøyter neste onsdag og ultralyd 12 og 15 september.

Hvilket sykehus dere hører til?

Skrevet

Riksen her. Jeg fikk mens ei uke etter oppstart av spray, og det var da jeg skulle få etter normal syklus også. Skal starte på sprøyte i morgen. Uff, ikke noe glad i det. Tenkte å ta den ut av kjøleskapet og blande i kveld slik at den har god romtempratur i morgen. Har hørt at det svir mindre da:)

Skrevet

Da begynner vi samtidig med sprøyte da Håp og Tro. Må si at jeg gruer meg litt til ikveld. Du skal også til Riksen om en uke?

Jeg fikk forresten mensen en uke sent - dvs etter 14 dager på spray. Det som er viktig er at du får mensen 3 dager før du skal begynne stikke, lille mupert. Lykke til!

Skrevet

Jeg skal på Riksen på mandag. Jeg har fått Menopur og vanlige sprøyter. Hadde det på forsøket i mai også. Hater sprøyter, men det gikk greit å stikke. Synes det svir veldig å trykke inn inneholdet, men så har jeg ganske store doser. Behynner med 450 nå. Skikkelig hestekur for å se om kroppen kan reagere litt mer enn forrige gang. Har ei venninge som fikk en "penn" isteden for sprøyter. Det så litt hyggeligere ut, men mulig det ikke er noe bedre. Moro at vi begynner samtidig lizzieliz. Blir spennende å følge deg samtidig:)

Skrevet

Hentet medisinen,spray på apoteket i dag,( Surecur) herregud hvor mange bivirnkninger som står oppført i pakkningsvedlegget.

Vet jo at jeg ikke får alle, men likte ikke alle de... Og en ting til det står at en ikke skal stå på preparatet dersom en er gravid, hvordan skal en være helt sikker på at en ikke er gravid når en starter behandlingen? Man kunne jo i prinsippet være gravid siden man starter en uke før mens... Ikke at jeg tror at jeg hadde vært så heldig......

Hvor lenge har dere stått på sprayen? Er det noen som vet når den første UL kommer? er det i når en starter på sprøytene?

Jeg hører til Riksen.

Skrevet

Jeg har fått penn, og skal ta purgeon. Skal ta liten dose,150...skal begynne påsprøyter 7 sept, da har jeg tatt spray i 2,5 uke. Skal på første ultralyd etter 6 dager på sprøyter. Dette fordi det ikke er noe galt med meg, og jeg lagde mange egg bare med lav dose med pergotime da jeg prøvde det, så de er redde for at de skal overstimulere meg.

Hos oss er det hos min kjære problemet ligger, dårlig med svømmere :S

Ser ut som det er veldig mange forskjellige måter med IVF, blir ikke klok på det , men satser på at sykehusene velger det som passer for hver enkelt.

Har dere andre hatt mange forsøk? dette er vårt første, så er veldig spente, og er veldig redd for å bli skuffet.

Hvor lenge har dere vært "prøvere" vi har prøvd i 2,5 år uten hell...

Kjenner dere til noen bivirkninger på spray da?

Skrevet

Vi har prøvd i 1,5 år. Men jeg har endometriose og helt tette eggledere på grunn av det. Så ikke sjans å få barn på egen hånd. Sist hadde mannen få levende svømmere i tillegg. Spent hvordan det skal se ut denne gangen. Det kan jo være forskjeller fra gang til gang.

Dette er vårt 3 forsøk, 2 ferskforsøk. Ved første ble ikke gravid, ved fryseforsøk ble jeg gravid men mista i uke 5.

Jeg går på synarel og har masse hodeverk. Masse altså. Skal gå 1 mån til på den. Da skal jeg ha gått på nesesprayen i 8 uker sammenhengendes :D Artige greia!!!! Har så lang nedregulering med håp at det kan hjelpe på endo. Og den 21.sept skal jeg starte på Gonal-f. Så er det bokka UL den 30.sept. Jeg også går bare på 150 ml. Sist ble det bra resultat av det. Måtte bare gå 2 dager ekstra på den.

Skrevet

Til lille mupert: Jeg har nå gått på spray i 14 dager, startet med sprøyter i går, og skal fortsette med spray samtidig med sprøytene hele veien. Jeg hadde UL to dager før jeg startet med sprøytene. Dette for å se om kroppen hadde startet med å lage eggpose selv. Det hadde det nemlig forrige gang. Denne ville dem i tilfellet fjerne denne gangen.

Vi har prøvd i snart 4 år nå, og hadde første IVF i mai, men kom ikke så langt som til insetting. Satser på det nå:)

Skrevet

Eg og merker hodepinen innimellom, men mest når jeg er på jobb og gjerne stresser litt, så det har gått noe lunde bra til nå. Merker littegrann til hetetoktene også. Men så lenge det ikke blir verre enn dette, så skal det gå bra :) Kan tenke meg at det er helt forferdelig å gå på spray så lenge når du har kraftig hodepine da!! Håper at det klaffer for dere denne gangen slik at det er verdt det :)

Håp &tro: når ca du skal ha innsett da? jeg regner med at jeg skal i uke 38....ikke lenge igjen til det....veldig spent....

Skrevet

De regner med uttak og innsett i uke 37. Men nå er jeg litt bekymret for nå har jeg hatt mensen i 12 dager. det slutter ikke å blø. Blør ikke så mye, men det er en samling av gammelt og nytt blod. Noen som har opplevd det?

Skrevet

Da har jeg startet med spray... 1 dag i dag. Planlagt uttak i uke 40.

Når kom bivirkningene deres ?

På mitt forløp står det at jeg akal gå på spray selv om jeg etterhvert skal sette sprøyter.

Går de fleste på spray helt til uttaks dagen?

Skrevet

Jeg begynte å merke litt etter 3 dager, men jeg har nesen ikke noen bivirkninger at sprayen. Jeg har gått på strøyter i 4 dager nå, og jeg tar spray samtidig, 4 ganger om dagen, og skal fortsette med det helt til jeg skal sette eggløsningssprøyten.

Skrevet

lille mupert

jeg også skal ha uttak/innsett i uke 40 håper jeg ;) Artig å følge noen.

På sprayen går man gjennom hele prosessen ja. Bare dagen før uttaket er man "medisinfri", tror jeg hvis jeg husker riktig nå.

Jeg har jo gått en stund på sprayen alerede men bivirkningene (hodeverk, hetetokter verst om natta, trøtt på grunn av å være våken om natta) kom veldig fort. I løpet av noen dager. Men det er jo litt med tankene å gjøre også. Ligger om natta våken og tenker og tenker... Det var noe anna å ha første forsøk enn nå. Prøver å se positivt likevel.

Skrevet

dincene

Ja man tenker mye på det, det ligger i bakhodet hele tiden.

Kjedelig å ikke få sove på natten, klarer du å være på jobb selv omdu er mye våken om natten?

Jeg er veldig spent på om jeg får bivirkninger og evt hvilke. Jeg er liv redd for å bli kvalm. Det er det værste jeg vet.

Er det 2 forsøket ditt?

Hvordan synes du egguttaket gikk?

Skrevet

Jeg var 50% sykemeldt men nå er jeg 80%. Jobber i bhg. Hadde dundrende hodeverk som gikk over til kvalme når det var på det verste på ettermidagen på jobb. Går bedre hjemme.

Noen får jo aldri noen bivirkninger ;) Men jeg har vaert med hodeverk før hele tida. Kanskje det er derfor det pavirker meg så gale.

Dette blir vårt andre ferksforsøket ja. Egguttaket er veldig fort overstått. Jeg var mest redd av alt det nye der ;) det gjør jo litt vondt av og til når hun stikker gjennom veggen men det går fort altså. Og bli belønna med 10 store fine egg... da tenker man ikke mere om smertene etterpå ;)

Jeg pleier å være dårlig av sånne intravenøse smertestillende og sa det til dem men ble ikke kvalm etter det der. Det eneste - jeg sov på hotellet i et døgn! Dro dit, spiste brødskiver og sov til neste morgen. Spørst om jeg hadde fått litt mye eller er det sånn kroppen min reagerer.

Dagen etter var jeg veldig øm rundt magen som er jo ganske så vanlig. Og kjente den i mange dager.

Det går nok bra skal du se!

Skrevet

Men du kan ta smertestillende for hodeverk, de har ikke frarådet deg mot det?

Jeg reagerer på sterke smertestillende så jeg er vel mest redd for å bli dårlig når jeg er på sykehuset. Er ikke så redd for smerter det tror jeg at jeg klarer. Men kan vel spørre om å få kvalmestillende, det kan jo hjelpe.

Hvilket sykehus tilhører du?

Jeg er på Riksen.

Skrevet

Det hjelper ikke med paracet og det er jo ikke optimalt å ta hverdag store doser ibux og lignenede... og ikke altid det virker heller... dette er jo hormonelt.

Jeg også trodde jeg skulle få kvalmestillende men hun mente ikke dte var nødvendig. Og jeg var ikke i det hele tatt kvalm eller dårlig etterpå!

St.Olavs her

Skrevet

Jeg har hørt at men ikke skal ruke ibux under forsøket, men hole seg til paracet, men tror ikke jeg har hørt det fra noen lege, så er ikkesikker på hvor riktig det er.

Jeg var på kontroll i dag etter 4 dager på sprøyter. Ikke så gode nyheter, ser ut til at jeg kun får en pose denne gangen også. Uff, skikkelig psykisk berg og dalbane dette. Får prøve å tenke possitivt, kun ett egg man trenger:)

Skrevet

Håp&tro skjønner deg. Ufff, ikke tenk så mye. Kan jo hende at egget blir fint! Lykke til! Er det lenge til uttaket?

Skrevet

Så kjekt vi er så mange som er ganske likt i løpet da :) vi må holde hverandre oppdatert.

Jeg har prøvd å ta paracet eller pinex når jeg har fått hodepine, men det hjelper ikke så masse, så er like greit å la være å putte i seg igrunnen.

Skal begynne på sprøyter på onsdag...gruer meg litt....blir rart å skulle stikke seg selv, og eg som ikke klarer å se på når noen stikker meg engang..må jo se nå :P

Husker at sykepleieren sa noe om at det var litt mer medisin i ampullene på puregon, noen av dere som vet hvor mye det er?

Tenker jeg må ringe til haukeland å høre når jeg kan forvente å vite at jeg får uttak...det er vel kanskje etter at en har vært til ultralyd en ser det....litt vanskelig å planlegge. Vi holder det hemmelig, så er liksom ikke så lett å finne ut hva en skal si på jobben og slikt. Hvordan gjør dere det?

Skrevet

Jeg også fant ut at smertestillende hjelper ikke...

Du har vel fått vite når du skal på UL? Kan nok sikkert regne med den uken etter ultralyden med uttaket. Jeg hadde UL på fredag sist og da måtte jeg dra tilbake på mandagen på ultralyden igjen. Gikk 2 dager ekstra på sprøyter. Og hadde uttak på onsdag istedenfor mandag. Denne gangen har dei satt UL en dag seinere på meg i utgangspunktet alerede.

Jeg er åpen på jobb angåendes dette. Eller dei som må vite vet det. Har ikke fortalt til alle. Folk er forståelsesfulle.

Skrevet

Jeg skal ha uttak neste uke. Skal på ny kontroll på fredag. Fortsetter med 450 doser. Hvis det ikke er fler enn den ene posen som har vokst så regner jeg med at de kjører uttak allerede på mandag.

Hadde håpa på i alle fall to poser, men får satse på at det kommer ett kvalitetsegg.

Sliter litt med å holde håp og motivasjon oppe. Ikke nok med at det er så mye usikkerhet om man får frem ett egg, men hvis man er så heldig da så er neste om det blir befruktet, etter det om det deler seg riktig, etter det om det fester seg, etter det om det overlever i 9 mnd. Det er så mye som kan gå galt. Nå ble det litt syting her, men godt å få ut litt guffe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...