Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom akkurat hjem fra jordmortime og den var ikke akkurat oppløftende :(

Har mye vann i kroppen og høyt blodtrykk. Har også gått opp 3 kilo på 2 uker :( Kjenner heller ikke så mye liv som legene vil så ho sa at dersom jeg kjenner noe endring i bevegelsene inni magen skulle jeg ringe føden med engang.

Må tilbake hver uke fremover pga. dette :( Har også forbud mot sukker og salt. Håper ikke noe går galt :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun virket bekymret synes jeg det er rart at hun ikke sender deg på kontroll på sykehuset... I hvertfall når du sier selv at du ikke kjenner så mye liv som du kanskje burde.

Skrevet

Har hatt det sånn i noen uker. Står jo i det tell med meg prosjektet at man skal kjenne 10 spark i løpet av 2 timer, men det gjør jeg ikke. Ho prøvde å få tak i de som har med sparketellinga å gjøre både i østfold og oslo, men fikk ikke tak i noen. Ho sa jeg ikke skulle nøle å ringe om det ble mindre

Skrevet

DA har jeg kommet til å ringe MED EN GANG! Mye bedre med en sjekk for mye... Hvor langt er du kommet? Ingen grunn til å risikere at noe går galt, om babyen er så stor at den kansje har det bedre utenfor enn i magen..

Håpe alt går bra med deg å bebisen :-)

Skrevet

Er 31+6.

SF mål var akkurat der det skulle være så ... Har ikke erfaring med å være gravid :)

Går bra med meg og ho sparker nå :)

Skrevet

Forstår godt at du er bekymret, men vær glad at de vil følge deg opp slik de gjør :)

En liten trøst kan være at for de fleste så vil blodtrykket stige i slutten, jeg la på meg 7 kg på 4 uker, har fått enormt mye vann i kroppen di siste ukene, kjenner mindre bevegelser enn før fordi hodet er festet og trangt om plassen. De fleste babyer vil nok bevege seg mindre etterhvert.

"10 spark til dagen" osv. har jeg ikke hengt meg mye opp i. Krabaten min er nokså rolig, men tar seg noen akrobatiske øvelser i ny og ne (som har blitt sjeldnere etterhvert) og her er alt ok. Husk at alle babyer er forskjellige og beveger seg ulikt :)

Lykke til videre!

Skrevet

Veldig rart hun ikke sente deg på sykehuset for sjekk når du har både mye vann i kroppen og høyt blodtrykk ! Hvor høyt var det da? Hmmm, tror nok heller ikke jeg ville nølt med å ringt føden om det skulle være noe altså! Og vær spesiellt obs på magesmerter, plutselig hodepine, kvalme synsforstyrrelser osv... Det kan jo være tegn på svangerskapsforgiftning, og da er det viktig å være på vakt, og heller ta en sjekk for mye ! Men godt hun tar litt tak i det da, det går jo helst veldig fint :)

Og de sparker jo mindre mot slutten disse små, blir jo trangt der inne ;) er blitt "roligere" her også, men kjenner jo fortsatt godt med liv. Og blodtrykket stiger gjerne også hos mor not slutten, vann i kroppen er jo også ikke så uvanlig. Skal se alt er helt fint, men pass godt på deg selv og følg litt ekstra med før kontrollen din om ei uke :)

Skrevet

Var overtrykket som var litt høyt bare. Var ikke mer enn 130/70, men nok til å bekymre meg :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...