Gå til innhold

Dritt eks sjef!! Faen, hva skal jeg gjøre??

Anbefalte innlegg

Blir så forbanna..

Jeg skal søke om foreldrepenger, er 28 uker på vei og vil sende inn søknaden så fort som mulig.

Jeg oppnår akkurat retten til det (jobbet 6 1/2 mnd siste ti mnd av svangerskapet før permisjon).

Saken er at to av disse månedene så jobbet jeg for en bedrift hvor avslutningen ikke gikk så bra. Jeg er bla. i sak med tidligere arbeidsgiver og krever erstatning (en annen sak jeg ikke trenger gå inn på).

Jeg tok kontakt med arb.giver for ca en måned siden og spurte han om han kunne fylle ut dette skjemaet om inntektsopplysninger som NAV krever at jeg skal levere inn. Joda, han skulle gjøre det i løpet av den uken og sende det til meg. Jeg ringte for halvannen uke siden og da var han på ferie, skulle ordne det når han kom tilbake fra ferie (som var forrige søndag).

Jeg har sendt mail, melding og sendt mail. Hører ingenting!!!

Hva kan jeg gjøre???? Kan jeg anmelde han? Han har jo faktisk en plikt til å fylle ut dette skjemaet...

Dessuten har han ikke registrert meg i arbeidstakerregisteret...

Uff, det her er jo håpløst. Han kan jo ikke bare la være å fylle ut skjemaet??

Fortsetter under...

Ta kontakt med NAV og be om å få satt opp en time med en saksbehandler. Fortell ham/henne hele historien og be om at de kan være behjelpelig med å purre på arbeidsgiver. Det vil jeg tro at de kan hjelpe deg med.

Har han ikke registrert deg, så er det ikke sikkert du får noe...

Jeg hadde en bijobb jeg tjente ca 70 000 i året på. Og jeg var registrert. MEN, når han fikk høre at jeg var gravid, så meldte han meg ut (var sikkert redd for at jeg skulle få mye fravært pga graviditeten). Han oppga også at jeg hadde sluttet tre mnd før jeg ble gravid. (hadde ikke jobbet for han de mnd, men innen samme yrke og på samme sted).

Jeg fikk ikke foreldrepenger for de 70 000... Så det ble mye trangere enn vi var vandt til. Jeg fikk selvsagt for den "vanlige" jobben min, men ingenting for bijobben

Men jeg har jo fått tre lønninger fra han.. Dessuten så måtte jeg søke om dagpenger og da fylte han ut et skjema og underskrev på når jeg startet og sluttet... Så han kan jo ikke komme seg unna det faktum at jeg har vært ansatt!??

HI

nei, en skulle ikke tro det. Jeg hadde jo fått mange lønninger før siste tre mnd, men så lenge jeg ikke var registrert i srbeidstakerregisteret, så hadde jeg ikke krav på noe.. De så jeg hadde vært innmeldt i tre år, men jeg hadde "liksom" sluttet i jobben i januar, og blitt gravid i februar..

Får håpe du ikke møter på en like firkantet saksbehandler som jeg hadde.. Kranglet med de i flere mnd, men ga opp tilslutt...

Kan hende du stiller litt sterkere som har utbetalinger ETTER du ble gravid

Lykke til!

Avtal at du kommer innom og henter skjemaet på et spessielt tidspunkt. Det er lett å utsette slike ting litt for mye når man er sjef, selv med de beste intensjoner. Din ekssjef har vel kansje ikke så mye lyst til dette, da kan det fort bli utsatt enda lengr.

Om du ikke får papiert råder jeg deg til å ta med lønnsslipper og kontrakt til NAV og forklare problemet. Jeg tror de kan gi pålegg om at han skal fylle det ut.

Annonse

Gå på nav. Arbeidsgiver er pliktig å melde deg inn i AA registeret. Du har vel en kontrakt? Som det sies ovenfor kan du ta med lønnslippende dine. Arb giver er også pliktig å sende intektsskjema, dette kan du også få gjort gjennom nav, de kan evt ta en telefon til han og informere om hans arbeidsgiverplikter... Det har jeg gjort flere ganger.

Jeg hadde jobbet for han i flere år før jeg ble gravid. De siste mnd hadde jeg forsåvidt jobbet for ham, men under ett annet firma. Dette fordi han gjorde endel av jobben selv. Men jeg hadde jo ikke sagt opp jobben. Han skrev at jeg hadde sagt opp før jeg ble gravid. Det var jo bare uflaks at jeg de siste mnd hadde utført annet arbeid samme sted...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...