Gå til innhold

Ta utdanning i voksen alder

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp med å sortere litt her.

Altså: Jeg ønsker nå å studere økonomi og administrasjon ved den lokale høyskolen. Hvordan gjør vi det sånn økonomisk sett? Får jeg stipend/lån?

Skjønner at jeg må jobbe ved siden av, men helst ikke så veldig mye pga oppfølging av barna(de er 6 og 8 år)

Sambo har full jobb da men vi blir ikke å klare oss på hans lønn.

Er, som dere skjønner, helt grønn på dette her men jeg vil nå så veldig få den utdannlsen jeg har drømt om ,men ikke tatt(pga klarte ikke skolegang etter mange år med mye mobbing). (Jeg er selv i midten av 30-årene)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143521376-ta-utdanning-i-voksen-alder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at du tenker å ta utdanning!

Jeg tok èn utdanning før barn og giftemål, og èn utdanning nå i voksen alder (er 37). Jeg har tatt en mastergrad nå, og det var ganske tøft å kombinere denne graden med tre små barn, hus etc. Er det en bachelor-grad du skal ta? Eller årsstudium? Det er forskjell på Bachelor og årsstudium kontra Master. Jeg er litt usikker på om jeg vil anbefale master nemlig;-) Det er et stort stykke arbeid!

Når det er sagt så synes jeg det var enklere på mange måter å studere i voksen alder. Jeg har mye mer efaring og er mer strukturert. Når det gjelder støtte fra lånekassen, så har du krav på studielån (ca 45 000 pr semester). Om du får stipend eller ikke, avhenger av inntekten til mannen din (og deg selv). Jeg fikk ikke stipend fordi min mann tjente for mye. Jeg har jobbet ved siden av hele tiden, og det har jo gått på et vis:-) Vi ble gode på å handle billig:-) Det gikk greit å ha dårlig økonomi, når vi visste det bare var for noen år.

Lykke til! Dette klarer du fint:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...