Gå til innhold

Jeg tenker å begynne å jogge...men hva skal jeg ta på meg??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym 12.41 her.

Ta på deg det du føler deg vel i! Jeg føler meg som en elefant i tights så jeg foretrekker heller ei lett bukse/piratbukse. Ikke i collegestoff, det blir for tungt og varmt. Er det varmt foretrekker jeg ei lett t-skjorte, litt kaldt bruker jeg gjerne superundertøyskjorte. (bavac, kari traa o.l.) Evt en hettegenser/tynn treningsjakke utenpå hvis det regner. Dusje skal jeg uansett etterpå så gjør ingenting om jeg blir våt. Og sports-bh! God tur! :)

Gode joggesko, som er riktig til din fot og det underlaget du skal jogge på. Så trenger du en treningsbukse, enten typisk joggebukse, eller en sånn stram tights. Superundertøy kan være greit på kalde dager, en god sportsbh er greit å ha, og en teskjorte og en jakke\genser.

Annonse

Når jeg jogger så holder jeg meg unna bomullsklær. Blir alt for varmt. Like godt å løpe i superundertøytoppen og en løpebukse som man får kjøpt overalt. En fabelaktig god bh er viktig.

Jeg startet joggekarrieren min for en uke siden og har jogget i joggebukse, men skal kjøpe meg løpetights når jeg vet at dette er noe jeg kommer til å fortsette med. Har hatt på t.skjorte disse dagene, selv om det har regnet og hadde nok ikke orket å ha på noe mer. Når det begynner å bli kaldt så tar jeg på superundertøys overdel. Og jeg har løpesko som jeg har brukt på fotballen tideligere =) og som sagt over her, en gos sports bh

Lykke til =)

Jeg liker å bruke en forholdsvis ettersittende bukse. (jeg bruker swix skibukse).

En tynn ullgenser eller ullt-skjorte er min faovritt, men ser mange bruker slike "tekniske" løpeklær.

Ifht regn - det finnes tynne løpejakker som er forholdsvis vanntette. Du blir veldig svett, så våt blir du uansett, men regner det kraftig er det greit å ha noe mer. Ullsokker er bra synes jeg også - de blir ikke så himla kalde når de blir våte.

På vinteren må du selvsagt kle deg med tykkere klær, men for vide klær er ingen fordel.

okei - en ting til - som er et must - en skikkelig god sportsbh som gjør at ting ikke hopper, spretter og slenger når du løper. (de som er "delt" er best - helst to "møtepunkter" bak på ryggen, linex sin fikk best i test for et par år siden)

Jeg vil anbefale deg å investere i noen gode løpetights som har ekstra beskyttelse på lårene (godt polstret). Da blir det ikke så fryktelig kaldt om du skal jogge i høstvær f.eks.

På sommerstid kan du ha shorts el.l

Viktig å ha en god trenings-BH, det gjør mye bedre for joggeopplevelsen og puppene dine:-) Rönish har gode.

Det er også kjekt å ha en pustende overtrekksjakke, gjerne vannavvisende. Helst vanntette vil bli noe klamme å jogge i, med mindre man kjøper en megadyr skikkelig teknisk jakke.

Ellers er det kjekt å ha et tynt pannebånd og tynne hansker hvis du skal jogge i survær.

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...