ops...nr.4 Skrevet 29. august 2011 #1 Skrevet 29. august 2011 så det var flere av oss som var på overtid og noen av oss skulle på kontroll. er spent på hvordan det gikk med dere, slik gikk det med meg: Fikk time til sjekk på føden på torsdag, fyttigrisen, da er vi jo i september gitt. ingen sjekk av åpning siden hun hadde gjort det forige kontroll og jeg ikke hadde merka noen forskjell. ellers alt ok. Er så lei nå, skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre, blir jo sprø av denne ventinga.
Pogoled Skrevet 29. august 2011 #2 Skrevet 29. august 2011 Hei ops...nr.4! Det ble bare tatt blodtrykk av meg i dag, og de var greie (heldigvis), så jeg ble sendt hjem igjen med ny time på onsdag. Ikke fikk jeg snakke med legen, ingen sjekket modning osv. Synes det var litt rart! Er så utrolig lei nå!!!!!
ops...nr.4 Skrevet 29. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2011 skjønner gått du er lei, er jo like lei selv. Blir så oppgitt på omverden oxo, var ikke kommet meg hjem før første telefon om hva jm sa?? hadde mest lyst til å be dama drite å dra, men kunne jo ikke gjøre det, var jo svigermor :/ Beskjede fra jm var jo grei, ta me baggen men regn med å bli sent hjem igjen, meget oppløftende...
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 29. august 2011 #4 Skrevet 29. august 2011 jeg ble bare tatt urin,blodtrykk og hjertelyd (5 dager over) thats it.. time til igangsettelse 05.09 kl 09.00 aner ikke noe om moden,opning eller noe sånt. så blir en laaaaaaaaaaang uke dette...
♥snart2barnsmor♥ Skrevet 29. august 2011 #5 Skrevet 29. august 2011 Hadde overtidskontroll i går, altså søndag. Sjekket alt som skulle sjekkes og ble da satt igang, 7 dager på overtid :-) Fikk satt inn ballong og i dag har jeg fått modningspille.. såå, da får jeg bare vente :-) Lykke til til dere andre på overtid!
abella Skrevet 29. august 2011 #6 Skrevet 29. august 2011 Er 3 dager over nå, så har vanlig kontroll igjen på torsdag, er da 6 dager over. Hadde håpet å føde i august, men det ser mørkt ut ja... Begynner allerede å bekymre meg for hvordan vi skal gjøre det uten bhg-plass neste år! Og så er jeg veeeeldig lei av bekkenløsningen som gjør at jeg må ligge/sitte hele dagen. I dag var jeg så dum at jeg skulle rydde litt på kjøkkenet og da låste hele bekkenet seg og jeg måtte bruke en stol som krykke for å komme meg tilbake til senga... Og så mange som ringer her også! Til og med mormoren til mannen min! Og hun ringer ellers aldri! Skjønner ikke hva som er så spennende med å ringe meg egentlig. Det blir jo bare sånn "Jeg ligger nå her jeg... Akkurat som forrige gang du ringte..." He, he. Førstemann kom 14. dager over termin, så jeg er vandt til å vente, men håper jeg er litt heldigere denne gangen, synes jeg fortjener det! :-)
ops...nr.4 Skrevet 29. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 29. august 2011 kun sjekket urin, blodtrykk å hjertlyd her oxo idag. Blier vel sikkert kun ctg å ul på torsdag for så komme tilbake om noen dager for å bli satt i gang, har jo bare 1,5 times kjøring til sykehuset. er oxo ganske gåen i bekkenet, men ikke like mye som deg abella, må jo bare si heldigvis for det. Kjenner det bekymrer meg litt at mini sikkert blir ganske så stor, forige var 4300 gr 9 dager etter termin, blir vell en 5 kilos dette da. nå er det tid for middagslaging, kokt laks med rømme, agurksalat å nypoteter, ingenting annet å gjøre enn å spise her.
knerten09+ knerteline11 Skrevet 29. august 2011 #8 Skrevet 29. august 2011 Har ikke vært på noen kontroll ennå siden jeg 'bare' er 3 dager over ennå. Om ikke noe skjer skal jeg til legen på onsdag som i så fall skulle få meg inn på sykehuset torsdag eller fredag. I natt trodde jeg (igjen) at nå begynner det, men så sovnet jeg til slutt fra det hele og våknet igjen til at ingenting skjedde - ARG. Så idag er jeg bare hormonell og lei og har benket meg foran tv'en. Har ikke et gram av energi idag. Igår var en god dag hvor jeg til og med kom meg en tur i skogen. Idag kan best beskrives som BLÆH!
ops...nr.4 Skrevet 29. august 2011 Forfatter #9 Skrevet 29. august 2011 hadde det enda virket som om noe var på gang men det gjør det ikke, ikke noe mer en de vanlige vondtene. Våkner flere ganger om natta å kjenner etter, men det eneste jeg kjenner er at jeg må på do, ser etter den berømte slimproppen hver gang jeg har vært på do men har fremdeles ikke sett snurten av den. kjenner den BLÆH beskrivelsen, den hadde jeg til gangs i går, lå kun på sofaen, var bare oppe for å drikke, dogåing og for å spise middag hos svigers (i pysjboksa). Fikk besøk på ettermidagen å kjente jeg ble skikkeli irritert da men tror jeg klarte å ta meg sammen. skal på sjekk på føden på torsdag å da er jeg 8 dager over termin. forige barn kom 9 dager over termin, da var jeg oxo på sjekk den 8. dagen.
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 29. august 2011 #10 Skrevet 29. august 2011 xx for de små finner veien ut selv, så vi slipper bli satt i gang. er bare 5 i dag, gikk 8 over med nr 1 selv så lov å håpe han kommer før igangsettelsen 05.09 kl 9 ( men godt å ha noe å forholde seg til nå da ...)
ops...nr.4 Skrevet 29. august 2011 Forfatter #11 Skrevet 29. august 2011 selvagt finner de ut selv, ingen av oss skal settes i gang det har jeg herved bestemt!!! noen som har prøvd kjærringråd?? leste en plass at vin skulle få futt i sakene, noen som har erfaring med det?? har selv aldri prøvd men kunne jo vært gått me ett lite glass rødt
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 29. august 2011 #12 Skrevet 29. august 2011 hehe godt noen setter foten ned å sier fra hihi nja ikke direkte prøvd noen råd, og mannen nekter hjelpe meg :-/ ikke hatt sex på 5 mnd og blir nok noen mnd til de kommer... hmmm men men... max 7 dager... bare tenker alt annet er en bonus nå
Pogoled Skrevet 29. august 2011 #13 Skrevet 29. august 2011 Rødvin sier du ops...nr.4?? Hvor har du hørt det? Jeg vet at litt rødvin kan hjelpe på med å få i gang melkeproduksjon, men ikke få i gang en fødsel. Av andre kjerringråd har jeg prøvd bringebærbladte, kanel (har mye kanel i teen, og det er faktisk ikke så verst), spist sterk mat... Ikke vært så aktiv som jeg hadde håpet på, men ikke så mye å gjøre med et trøblete bekken, så løping i trapper og hopping på trampoline har ikke vært noe for meg..
ops...nr.4 Skrevet 29. august 2011 Forfatter #14 Skrevet 29. august 2011 er ike helt sikker på hvor jeg har hørt det, men tror det har vært noen diskusjoner her på bim ang. det, skal prøve å søke litt, men tenker at det kan være at man sover xtra gått etterpå har heller ikke prøvd særlig med kjærringråd, men tenker at i kveld blir det varmt bad å så kan gubben få slå seg løs, hoff kan ikke si at lysten er på topp hos meg nei hehe..
Pogoled Skrevet 30. august 2011 #15 Skrevet 30. august 2011 Noen av overtidsjentene som har funnet fødeknappen ennå???
ops...nr.4 Skrevet 30. august 2011 Forfatter #16 Skrevet 30. august 2011 ikke hær i allefall. gubben gjorde det han kan igår men ser ikke ut til at det har hatt noen effekt, så nå har jeg tatt kanelboksen fatt.
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 30. august 2011 #17 Skrevet 30. august 2011 akk nei, ikke hær heller. tydligvis null planer om å komme ut denne karen heller... fikk nå levert i bhg, hengt op 2 maskiner klær og handlet. så nå har jeg ikke mere og gjøre i dag hmmmm nei ikke grei denne overtiden, + jo lengre tid de går jo mere gruer jeg meg gad så teit.. men vet jo alt er glemt når han er ute, så prøver minne meg selv på de hele tiden eneste jeg har er masse mens smerter (og noe som føles som en uggen mage) men ellers lite... håper jo noe skal skje, men innstilt på igangsettelsen på mandag kl 9 :-/ grøsss... gruer meg hvartfall til de....
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 30. august 2011 #18 Skrevet 30. august 2011 Hehe.... hiv oppi smør å melk så slår du to fluer i en smekk. Har hørt noen som sier varm melk med smør *uggh*
knerten09+ knerteline11 Skrevet 30. august 2011 #19 Skrevet 30. august 2011 Nei den knappen gjemmer seg visst veldig godt gitt. Etter min BLÆHdag igår, så har jeg bestemt meg for å prøve å få noe ut av dagen idag. Så idag skal det bakes og ved bakebordet blir jeg til noe skjer, hehe. Vel holder vel en liten baksterunde før jeg ligger strak i sofaen igjen, så den planen holder vel neppe. Dalende energinivå her i gården. Synes 1. september kommer litt for nært og nå. Det der gjør meg jo bare ekstra utålmodig. Har ikke så lyst å styre med dagmamma altså. Men får prøve å slappe av og tenke at alt ordner seg, selv om 1. september skulle passere. Prøver å mentalt innstille meg på neste tirsdag jeg nå, da det er da jeg passerer 11 dagers grensen. Så prøver å legge litt planer for hva jeg kan foreta meg i dagene som kommer. Så får en avlyst plan heller bare være en bonus i så fall (med mindre den er avlyst fordi jeg har kapitulert i sofaen igjen, akk og ve).
ops...nr.4 Skrevet 30. august 2011 Forfatter #20 Skrevet 30. august 2011 uff smør og melk, nei takk, satser på sterksterk taco til middag. Ser ikke ut til at mannens sæd hadde noen virkning annet enn at man blir gravid, men det er jeg vist fra før, hadde den bare kunne skremt denne babyen ut åsså så skulle jeg vært fornøyd. Har BLÆH dag idag, bare så trøtt, vondt i hodet å SLITEN. Er så lei av alle smser å telefoner, har ei søster som spør min. morgen og kveld om det kjennes ut som om det skal skje noe, ble irritert idag men virker ikke som om hun skjønner hvorfor, hu har masa nå i over 1 måned, frustrert. moro å logge på bim og det står -6 dager til termin :/
Pogoled Skrevet 30. august 2011 #21 Skrevet 30. august 2011 Helt enig ops...nr.4, det er ikke moro å logge inn og se det står -6 dager igjen til termin... UGG!!! Knerten+Knerteline, jeg synes du er flink som baker jeg.. Jeg lurer kanskje på om jeg skal bake en ladning knekkebrød, men har ikke helt bestemt meg om jeg orker etter å ha rensket opp i klesskapet mitt.. Jeeeeez! så godt det skal bli å få vekk gravideklærne.. Gleder meg til å få på ordenltige bukser og god genser igjen, og klare å sitte ordentlig i stol/sofa UTEN å måtte halvligge/ligge pga magen...
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 30. august 2011 #22 Skrevet 30. august 2011 hvordan går de?? skjer de noe hos dere? hær er de håpløst lite altså.. snart "bare" 5 dager til igangsettelse :-/ kjenner nærvene vokser daglig jeg nå huffa... gleder meg til bolla er ute, og vi kan starte livet som 2 barns foreldre
Pogoled Skrevet 30. august 2011 #23 Skrevet 30. august 2011 Kjenner veldig lite her og, bortsett fra litt mensenmurring, men det er jo ikke mye å henge seg opp i.. Kjenner at dagen i morgen blir en spennende dag:)
miepia30 Skrevet 30. august 2011 #24 Skrevet 30. august 2011 Er spent på hva dagen bringer for deg i morgen pogoled! Lykke til! Tenker at siste frist for igangsetting må da være dag 12 mandag men håper virkelig du får time før det! Og kanskje starter de prosessen allerede i morgen. Oppdater oss da!
knerten09+ knerteline11 Skrevet 30. august 2011 #25 Skrevet 30. august 2011 Veldig lite action her og gitt. Når en ser på denne tråden så føles det som at når man først blir gående et par dager over så er man stuck på overtid, hehe. Jaja plutselig starter det og så er vi igang og kanskje glemmer vi kanskje til og med hvor utålmodige vi er akkurat nå (sånn etterhvert i alle fall). Gikk bare 2 dager over med førstemann og hodet til tulla var festet allerede for 3 uker siden(som jeg skjønte var tidlig til 2. gangs og være), så jeg hadde jo virkelig troa på at jeg kom ikke til å gå til termin og i alle fall ikke over. Vel så feil kan man ta...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå