Gå til innhold

Brunt tynnt utflod, slimproppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp, sorry for litt detaljer :)

I dag når jeg våknet for å gå på do merket jeg litt rødt tynnt blod på papiret..fannt ikke ut hvor det kom fra så satt et bind i trusa og gikk og la meg igjen..når jeg sto opp var det mye brunt veske i bindet. det var IKKE klumper.. så tok jeg å byttet bind og da fikk jeg lysebrune klumper og litt veske.. rett etter at jeg gikk på do i ste kjennte jeg at det kom noe ut og da var det brunt og ikke klumper igjen..og så har det gått tilbake til de lysebrune..

har ringt føden og hun mente det var slimproppen? Noen andre som har hatt sånn slimpropp?

Tips til hvordan jeg kan på best mulig følge med på om det kanskje lekker fostervann? Av og til føler jeg at der renner et sekund bare men kommer bare litt ut...

er i uke 37, førstegangs og veldig usikker her jeg sitter. føler meg litt avvist av føden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det litt på samme måte. Har mye utflod om dagen, men det har ikke vært blod i det. Fikk tegnblødning ved første fødsel, og husker da at jeg ikke var i tvil om at det var fødselen som var igang. Det var da en tydelig blodflekk i trusa. Slimproppen er etter det jeg har forstått gelèaktig og ofte gjennomsiktig, og den trenger ikke nødvendigvis å komme i en hel bit, men kan komme litt og litt. Jeg går også med en følelse av at "det kommer noe" til tider, og går derfor med truseinnlegg og sjekker om det er vått. Hvis man lekker fostervann, så bør det jo komme endel iløpet av noen timer vil jeg tro. Legen sa forøvrig til meg at det er veldig vanlig med økt utflod på slutten av svangerskapet.

Hvis det lukter og svir kan det evn være tegn på urinveisinfeksjon eller soppinfeksjon.

Av det du skriver ville jeg personlig ikke ha foretatt meg noe spesielt, bare følg med hvis du plutselig skulle føle at du lekker mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...