Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #1 Del Skrevet 29. august 2011 Hvordan reagerer deres små? Min lille har gått fra å være ei trygg, utadvent og glad jente til å bli sutrete, klengete og til tider litt engstelig. Hun har aldri vært spesielt mammadalt, men nå vil hun ikke vike fra min side. Å levere henne i bhg har blitt et mareritt, hun hyler som besatt. Dette gjorde hun ikke under innkjøringen engang. Hun har alltid sovet godt om natten, men nå våkner hun så å si hver eneste natt og roper på meg. Det hele ender med at jeg må ligge inne hos henne resten av natten så resten av huset får sove. Hun nekter faren å hjelpe henne med noe som helst, bare mamma er bra nok. Hun er opptatt av at hun skal bli storesøster, men alle tingene som nå er tatt frem til babyen er hennes. Hun vil naturlig nok ikke låne bort disse. Bortsett fra det koser og stryker hun magen og snakker til lillesøsteren sin. Virker ikke sjalu, bare fryktelig redd for at jeg skal bli borte. Har forsøkt å forklare henne at mamma må på sykehuset for å få babyen og lurer på om det er der problemet ligger..... Huff, slik det er nå så gruer jeg meg så til den dagen jeg skal føde. Har hatt raske fødsler tidligere og vet at ting må skje fort når det setter igang. Vet ikke hvor mye vi rekker å forklare henne da. Synes så fryktelig synd på den lille prinsessa mi som tydelig ikke har det så greit om dagen! Noen med noen gode råd og tips? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143520915-noen-andre-h%C3%B8ygravide-med-stores%C3%B8sken-p%C3%A5-ca-25-%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #2 Del Skrevet 29. august 2011 Enten er hun "innstilt" på at du får mindre tid til henne når babyen kommer, så hun tar masse oppmerksomhet nå. Eller så er det blitt feil forklart dette med sykehust og fødsel. Prøv å fortell henne at så fort ungen er født, så får hun komme til dere på besøk, og da har hun både deg og lillesøster. Prøv å vise henne hvor lenge dere vil bli på sykehuset, men forsikre henne at du kommer hjem til henne så fort det blir mulig, og det er nok bare snakk om noen få dager, imens får hun jo kvalitets tid med pappa. Er ikke lett for så små å forstå dette vet du Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143520915-noen-andre-h%C3%B8ygravide-med-stores%C3%B8sken-p%C3%A5-ca-25-%C3%A5r/#findComment-143520942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå