Gå til innhold

Hva hadde du prioritert? Ang barnehagestart og jobb...

Anbefalte innlegg

Lille begynte i barnehage for en uke siden. Jeg begynner å jobbe 1 sep. Hadde innkjøring forrige uke, noe som gikk sånn litt dårlig syns jeg. Ikke fordi lille gråt ved levering, men fordi jeg er litt misfornøyd med barnehagen foreløpig, lite voksne og lille er den minste der foreløpig. Flere dager jeg mått bli der lengre enn jeg egentlig skal pga lite bemanning osv.

Skulle ha litt innkjøring denne uken også, iallefall kortere dager til vi ble trygge på at dette gikk fint. Og nå har lille blitt syk med feber. Må derfor mest sannsynlig være hjemme disse dagene jeg egentlig skulle ha innkjøring. Så fra torsdag er det plutselig fulle dager i barnehage og det føler jeg meg ikke trygg på sånn det var forrige uke.

Så lurer jeg på da om jeg skal be om litt mer fri/redusert jobb de første ukene jeg er tilbake til jeg og mannen føler at det er greit i barnehagen. Men dette kommer nok til å koste meg en litt bedre stilling jeg har søkt på. De trenger en som er veldig fleksibel, noe jeg da ikke kan være føler jeg. For meg er lille viktigst, men trives ikke særlig i den stillingen jeg har nå. Uff, dette er så vanskelig. Så typisk at sykdom kom akkurat nå etter kun en uke innkjøring i barnehage.

Er så sliten etter forrige uke, og lille var sååå sliten på ettermiddagen. Hadde vondt inni meg hele tiden.

Lille er forresten 14 mnd.

Håper dette var leselig. Og skjønner jo dette med barnehagestart er nytt og at det vil gå seg til. Men jeg klarer ikke bare dra når forholdene er sånn de har vært til nå.

Takk for alle synspunkter :)

Fortsetter under...

Jeg tror jeg ville tatt opp bekymringen min med ped.leder og styrer hvis jeg var deg.

Spør om det er spesielle grunner til at bemanningen er dårlig akkurat nå. Hvis du fortsatt sitter med en dårlig følelse etter samtalen ville jeg vurdert å forsøke å bytte barnehage.

Det skal jo ikke være slik at du må være der lengre enn nødvendig fordi de ikke har bemanning.

Ikke la muligheten til en bedre stilling gå fra deg med mindre det er andre årsaker enn din magefølelse ang. barnehagen som er årsak til at du føler deg lite fleksibel.

Når det er sagt er vel enhver arbeidsgiver klar over at fleksibiliteten til en mamma med et 14 mnd gammelt barn uansett er delvis begrenset.

Jeg har selv en på samme alder, og sitter også i en stilling der det er spesielle krav til min tid i perioder. Hadde det ikke vært for at mannen min tilpasser sitt arbeid etter dette og at vi har en barnehage som er helt super så hadde det ikke gått.

Men som sagt, begynn med barnehagen. Er du ikke fornøyd så si klart fra, og blir det ikke bedre så bytt!

Lykke til med både barnehage og jobb!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...