Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #1 Skrevet 29. august 2011 Er det noe håp at de kan bli friske? Mannen min lyver om absolutt alt!! Jeg stoler ikke på et ord av det han sier og jeg orker ikke mer. Kan slike løgnere noen gang slutte å lyve??
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #3 Skrevet 29. august 2011 Jeg har kjent to i mitt liv. og desverre har de aldri forandret seg..
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #4 Skrevet 29. august 2011 Ja, jeg tror at notoriske løgnere kan slutte å lyve, MEN kun om de innser det selv og får ordentlig hjelp.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #5 Skrevet 29. august 2011 Har du noe erfaring med dette? Eller blir de bare enda flinkere til å skjule løgnene??
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #6 Skrevet 29. august 2011 Min søster var notorisk løgner, til slutt mistet hun all familie og vannekrets, vi holdt ikke ut lenger, kunne aldri stole på noe hun sa til oss. Etter 1,5 år alene, så skaffet hun seg psykolg, og ville bli frisk igjen, etter noen månder gjenopptok vi kontakt med henne, det er nå 4 år siden hun startet å få hjelp, kommer fortsatt noen løgner fra hanne, men det er ikke i nærheten så ille som da hun startet å få hjelp. Men hun sier det selv, det er en daglig kamp.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #7 Skrevet 29. august 2011 Niks, jeg har ikke opplevd at de blir "friske". Hadde ei venninne som løy om ALT, og en felles kompis av meg og samboer. Han løy så mye at han trodde det selv...
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #8 Skrevet 29. august 2011 løy om hva da? kan dee gi noen eksempler?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #9 Skrevet 29. august 2011 Han ene jeg kjenner har jeg git topp håpet for hvertfall... Men jeg vet ikke om han faller under kategorien notorisk løgner, for jeg tror han lyver så han tror på det selv. Bortsett fra om all utroskapen da... Den bare dekker han over med ett nett av løgner.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #10 Skrevet 29. august 2011 At han hadde vunnet i 20 mill i lotto, han hadde et jetfly på Gardemoen, han hadde smykker i banken verdt flere millioner, han skulle spille i diverse filmer, han kjente den og den superkjendisen (typ michael jackson-league), han hadde hatt sex med forskjellige kjendiskvinner, (pamela anderson, natalie portman, Madonna), han hadde sett rektoren og ene læreren på skolen kose seg i biblioteket osv osv. Alt mulig, fra småting til større. Det med penger, jetfly osv brukte han som lokkemat på smårips på fest.. Det verste var at det funka...
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #11 Skrevet 29. august 2011 Har en tante som lyver konstant. Hun er falsk, og med en gang man snur ryggen til henne kan man nesten banne på at hun dolker ryggen våres med kniv. Er blitt skuffet sikkert 100 ganger gjennom livet mitt... Særlig etter at jeg fikk barn.. Hun er ikke helt god i hodet og jeg har nå bestemt meg for å kutte ned kontakten med henne. Vil ikke ta kontakt med henne og ihvertfall ikke dra på besøk til henne. Hennes søsken sier også at hun er en ordentlig lystløgner, så hun er ikke slik bare mot meg. Men for å svare på ditt spørsmål, så tror jeg ikke mannen din noen gang slutter å lyve. Det beste ville nok vært å gå fra han spør du meg. Når jeg blir så skuffet av tanta mi når hun lyver, så kan jeg bare tenke meg hvor skuffet du blir av mannen din...
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #13 Skrevet 29. august 2011 Nope min erfaring er at det heller blir verre med årene.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #14 Skrevet 29. august 2011 Nei, ikke akkurat med lystløgnere. Men har erfaring med folk som nekter for det de har sagt, etter å ha blitt konfrontert med fakta. Det er også kjipt, og lite tilfredsstillende å ha som venner. Man kan ikke stole på folk som ikke kan stå for det de har sagt eller gjort. Ikke helt på samme måte, men like usle iallefall:-P
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #15 Skrevet 29. august 2011 Joda, de kan godt bli bedre. Også går det faktisk, til en viss grad an å lære seg å leve med det. Jeg har i alle fall lært meg å lese kroppsspråk så jeg vet når det er sant og når det er løgn. Og til å ikke henge meg opp i bagateller, men konfrontere ham hvis han lyver om større saker. Han har blitt veldig bevisst om sitt eget problem og ber ofte om hjelp så han ikke skal gå i løgnfella. Funker faktisk overraskende bra. Har fått psykologhjelp, da. Vi begge to!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #16 Skrevet 29. august 2011 Har erfaring med notoriske løgnere, kjenner opptil flere familemedlemmer og en eks. Har forstått det slik at har man levd lenge med "sykdommen" uten å få hjelp, så er det vanskelig å få bukt med det, selv med profesjonell hjelp. Min tante og flere av de voksne barna hennes er notoriske løgnere, lurer virkelig på om sånt er arvelig? Døtrene hennes går jevnlig til psykolog og har til dels frivillig vært innlagt på div psyk.institusjoner, men med lite hell. Vi som er rundt, takler ikke alle løgnene og dramaet som utspinner seg rundt løgnene, det blir for voldsomt til tider, så vi har trukket oss bort fra den delen av familien. Min eks innså ikke at lygingen var ett problem, så han nektet å la seg behandle. Mine erfaringer tilsier at nortoriske løgnere ikke kan bli bedre
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #17 Skrevet 29. august 2011 Har ei venninne, hun var grusom med løgnene sine, men hun sa gjerne en ting til meg, noe annet til andre, var slik i flere år. Hun fikk påvist ADHD og begynte med ritalin....nå er hun helt andreledes, ingen løgner mer.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #19 Skrevet 29. august 2011 Ikke uten profesjonell hjelp... Det er min erfaring... Faren til min eldstefødte er notorisk løgner og graver stadig sin egen grav... Gitt opp håpet... For han vil ikke innrømme det eller ta imot hjelp... Tragisk!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #20 Skrevet 29. august 2011 Har 2 slike venner. Jeg vet de juger hele tiden, overdriver om alt og de drar til og med meg in i sine lange usanne historier selv med meg til stede. Men vet du? De er herlige mennesker fordet, men jeg har bare trekt meg mer og mer unna fordi de rett og slett aldri blir annerledes. Det er greit å bare jatte med de iblandt, men syns det er leit da man selv blir tatt in i diverse usanne historier. Min erfaring; jeg holder de på avstand fordi DE BLIR IKKE FRISKE... :/
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #21 Skrevet 29. august 2011 Syns det er ille folk får vrangsyn på adhd. Jeg har jobbet med ungdom med adhd og dette har ingenting med lystløgn å gjøre. At impulskontrollen hennes kan ha blitt bedre pga ritalin er en ting, men jeg vill tro det ligger mer behandling bak jugingen. Det du sier der har ingen sammenheng ! Nå til dags får man jo diagnosen ADHD for alt virker det som. Forferdelig sier jeg bare !!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #22 Skrevet 29. august 2011 * jobber med ungdom med adhd i mange år , skulle jeg skrive
Anonym bruker Skrevet 29. august 2011 #23 Skrevet 29. august 2011 Min erfaring er at det ikke blir bedre. En kompis av meg løyv så mye at han trodde på det selv. Han har mistet mange venner pga lyvinga og skylder mange penger rundt om kring. Gamle bestevenninna mi måtte jeg kutte kontakten med for det ble for mye. Hun hadde i en alder av 18 eller 19 blitt skutt, hatt brystkreft, blitt voldtatt, hatt hjerteinfarkt (ble sendt hjem samme dag...), hatt svineinfluensa og var den første i Norge som ble frisk av seg selv, spontanabortert mange ganger (kan jo hende det er sant, men tviler) osv.. Etter at jeg kutta kontakten har jeg hørt mye rart.. Hun hadde tjent 300 000 på to dager, var sjef over flere bedrifter i byen, typen eide en resturant, men var egentlig bare kokk, hadde bil til en halv million (som alltid var på reprasjon, ingen så noe til den), eide hus til 6 mill (som alltid ble pussa opp, ingen hadde vært i huset) Lista er enda lenger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå