Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mye nattmating (hver 1,5 time) resignerte jeg og begynte å gi jenta vår grøt til kvelds. Hun var da akkurat passert 4mnd.

Nå begynner hun å nærme seg 5mnd og nettene er mye bedre.

Men så lurer vi litt da, om vi skal begynne å gi henne ett måltid til? Og når på dagen vi eventuelt skal gi dette? Skal vi da gi grøt eller noe annet? Eller er dette noe vi bør vente med ettersom hun ser ut til å trives med å gå en porsjon grøt...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med å gi litt grønsaker, for eks en søtpotetmos, potetmos, gulrotmos etc blandet med mm eller mme og litt olje.

Jeg startet med grøt til frokost og måltid nr to var grønnsaker sånn i 13 tiden.

Oppskrifter ligger inne på mamma-i-eksil.blogspot.com under hjemmelaget babymat :)

Skrevet

Følger bloggen din, så skal kikke der :)

Skrevet

Vi begynte med kveldsgrøt rundt 4 mnd (var oppe i full porsjon da). Vekta var fin på 5-mnd kontrollen, hadde gått opp en kurve til helt gjennomsnittlig. Allikevel anbefalte hs å innføre et måltid til (grøt) på morgenen. Gjorde det, samt gav div smaksprøver og frukt ila dagen. Først nå ved drøye 6 mnd at han har akseptert "middagsmat".

Skrevet

Med begge barna har vi begynt med kveldsgrøt rundt 4 mnd og så grønnsaksmos/middag rundt 5 mnd. Jeg synes to grøtmåltider om dagen høres kjedelig ut og prøver heller å gi dem variasjon i matveien. Det er ingenting i veien med å vente med måltid nr 2 litt til. Det er ingen hast med å komme opp i flere antall måltider.

Skrevet

Takk for svar!:)

Stresser vel egentlig ikke så veldig med innføring av måltid nr.2, men hun er så utrolig interessert i mat og har elsket alt hun har fått smake på så langt (ikke at det er så mye men)..:) Har lyst til å "ri" litt på denne bølgen, for vet at dette fort kan forandre seg. Samtidig er det veldig behagelig å amme, da det er svært lite tidkrevende når det gjelder forberedelser/gjennomføring og ikke minst oppvask..:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...