Gå til innhold

Kan jeg trille tur med en syk liten tass (han har feber?)

Anbefalte innlegg

Herregud, nå er han 15 mnd og jeg har ikke peiling, haha, var jeg som spurte i går om han burde være hjemme fra barnehagen i dag... Vel, han har jo feber i dag også så barnehage var jo uansett utelukket. Men kan jeg trille tur med han? Jeg DØR om vi bare skal være her hjemme i dag og ikke gjøre noe, eller det går jo fint da, men vil gjerne ut en tur, for han er jo ikke i topp humør...

Det er vel influensa/ forkjølelse han har, var snørrete før helga men ikke nå, nå har han bare feber og er pjuskete.38-39 i feber.

Fortsetter under...

Du dør om dere må være inne? Må han så må han.

Men - om formen hans er fin så kan du absolutt trille en liten tur med han selv om han har feber, frisk luft skader ingen. Det viktigste er at han får slappe av, er han derimot slapp og dårlig må han få være iro hjemme.

Jeg syns du skal se an almenntilstand og temp, trekk, vind ute. Dersom han skal sove litt i vogna kan det jo være godt med litt frisk luft. Men om han skal sitte oppreist, kan det nok bli slitsomt til han med masse lyder, intrykk ol. Så det jeg mener er: sovetrilletur er ok, ekspedisjonstrilletur er ikke ok. Er ikke koslig selv om du har feber og er sliten å må ut av huset. Det beste er jo å være i ro!

Annonse

Han er vanligvis i bhg., og du DØR om du må være hjemme med han en dag. Et sykt barn har best av å være i ro hjemme når han er syk, blir raskere frisk av det. Ja, det er mye som er kjedelig, men sånn er det. Om du ikke holder ut, så skaff barnevakt.

Ungene var mye syke når de var små - hostete og feber.

Fastlegen vår sa at så lenge den lille satt i vogna og hade rett temperatur (ikke for varm/kald) så var det bare bra å komme seg ut litt!

Det er anderledes om du setter den lille ned på bakken, og den risikerer å bli kald....

Herregud, må dere ta alt så bokstavlig. Hun kjeder seg og har lyst å komme seg en tur ut. Enkelt og greit.

Så lenge barnet er beskyttet mot vind og vann og får slappe av i vogna er det bare sunt med frisk luft.

Men er barnet plaget med kvalme kan trilling gjøre det verre.

Det er ikke sesong for influensa enda, så er nok bare en forkjølelse.

Annonse

Jeg spurte legen om dette engang.. har et barn med astma som er endel syk,ofte med feber.

Hun sa jeg godt kunne trille han ute om det ikke var kald vind eller generelt kald vær.. jeg holdt meg til soveturer og selvfølgelig bare om allmenntilstanden var ok.

Nei, jeg ville ihvertfall ikke tatt et febersykt barn med på tur... Sånn er det å være forelder, noen dager må man være innendørs, selv om man muligens dør av det (noe du sannsynligvis ikke gjør).

Vet hvor ubehagelig det er å ha feber, og vil tro jenta mi på 15 måneder har det omtrent på samme måte som meg. Så nei, ingen utflukter, trilleturer, handleturer osv. når noen har feber i huset!

hmm.. Du 12.18 over meg, du har bare ett barn, eller?

Her må jeg uansett ut for å hente/ bringe eldste i barnehagen, og da blir småen med selv om hun har feber. Barn tar uansett ikke skade av litt frisk luft selv om de er syke, det er å herje rundt ute på lekeplassen osv som ikke er bra. Rolig trilletur i vogn er absolutt null problem, dette har jeg også fått bekreftet hos lege:)

Dersom det er ok lunt i vogna og lite vind er det ikke noe problem å trille en tur med ungen din. Skjønner at du ønsker å få deg en tur ut, dagene er lange med sykt barn.

Synes også det er litt morsomt at mange fortelle deg at du "må bare innfinne deg for slik er det å være mor" å la deg få dårlig samvittighet pga et enkelt spørsmål...

guttungen her har feber og hoster og er dårlig. legen ANBEFALTE å trille ham litt ute. men jeg måtte pakke han inn og ha på han gode klær og lue ;)

det hender jo ofte at de blir bedre når de får litt frisk luft i seg ;)

God tur!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...