Gå til innhold

Bipolar 1 lidelse er det noen med efaring

Anbefalte innlegg

Har truffet en mann med det.

Han bruker 300 mg quetuapin daglig for det, og det har han brukt snart 4 år.

For meg virker han helt okei ut.

Men hvordan kan et samliv bli med en persjon med den sykdom bli.

Han sier selv at han har vært helt frisk siden han begynte med medisin.

Han har heller ikke drukket alkohol siden han fikk dianonsen.

Er i fast 100 % jobb. Har økonomien i orden.

Fortsetter under...

0717: du bør ikke uttale deg om denne sykdommen før du har mer enn en person å referere til. Jeg har bipolar lidelse type 2, og fungerer utmerket med medisiner. Har mann, to barn, hund og fast jobb. Jeg har også sluttet å drikke alkohol, da det er veldig lett for bipolare å få alkoholproblemer.

Jeg synes det høres ut som om han du har truffet har god innsikt og masse vilje til å fungere normalt, noe de fleste bipolare (både type 1 og 2) gjør. Følg hjertet ditt, du :)

Har en bror med bipolar lidelse, han var borti mye rart før han fikk diagnose, men med medisiner fungerer han greit, men sliter ennå med økonomien etter han gjorde mye dumt før han fikk diagnosen. Han har framdeles svigninger, men medisinene jevner det ut, men han har likevel maniske og deppeperioder. Tror det er slitsomt å leve med et menneske med denn lidelsen, men alle mennesker syke eller ikke kan jo ha sine sider, og det høres jo ut som han du har møtt har kontroll. Iallefall ettersom han har vært frisk etter han begynte på medisiner. Vær obs på at perioder kan komme senere selv om han ikke har hatt det til nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...