Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når morgenen begynner 4-5....hvordan unngå det?? Baby er lytta våken- og i respekt for min kjæres søvn må jeg nesten stå opp med nurket etter en halvtimes pludring og roping. Prøver å roe ned med smukk, men hun vil ikke ha og bare gliser og ler ( nettopp lært at hun kan le - HØYT)

Zzzzzzzzzzz. Kaffen er trakta og klokka er 05:20...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tydeligvis bare jeg som er "våken" nå også. Bortsett fra snupp som leker og ler på gulvet......

Skrevet

Neida, er våken jeg og... ligger i senga enda på smokkevakt. Men, vanskelig å få sove når en må opp hvert 5 minutt for å stappe smokk :-s

Skrevet

Han er på sofaen... heldiggrisen...

Skrevet

Ja de slipper lett unna, i hvert fall her i heimen...

Skrevet

Jeg skreiv et innlegg her inne 4.37. Da hadde jeg vært våken et par timer og fant ut at jeg like godt kunne stå opp... Mannen min er sjuk og sov på sofaen inatt, så dette blir nok en lang dag....

Skrevet

Tydeligvis flere som sliter med lite søvn ja....

Har vel fått 4 og en halv time i natt, og det er litt for lite for meg...

Må si jeg gleder meg stort til en hel natts søvn...zzzz

Skrevet

Har vel fått noe der omkring jeg og, og det er ikke sammenhengende en gang... Vil sove en hel natt nååå...

Skrevet

3 1/2 -4 timer de siste 3 nettene uten søvn på dagen her... Snøvlet når jeg pratet med eldstedattera i dag tidlig. Sikkert ikke kjørbar...

Skrevet

Har lenge hatt det slik jeg og. Men er blit gradvis litt bedre.

I dag våknet snuppa 5, men etter litt klaging sovnet hun igjen og sov til ti over seks! Superfornøyd!

Mange babyer våkner idlig, men det pleier å bli gradvis bedre. Jeg synes bedringa kom etter jeg slutet med nattammingen. Hun er 7,5mnd nå.

Skrevet

Sånn har vi det og. Grøss. Mann på sofaen og en liten pir som våkner 0420. Da er vi i gang med smokkedytting. Han sovner ikke uten. Samt at han ruller seg over på magen og ikke tilbake igjen. Herrrlig. Klarer virkelig ikke å sove på magen, da ligger han bare der med vidåpne øyne. Så jeg ligger og snur ham, samt dytter smokk i håp om mere søvn. Det kommer som regel, men hvor lenge skal man la en baby ligge i senga og insistere på natt når han er våken? Når det er gått mer enn en time, står jeg opp. Hender han sovner igjen før det, for så å våkne for mat kl halv seks. Da er det definitivt morgen. Ammer kl 22 når jeg legger meg, kl ca 01, og da 04 og 0530. Og han er 6 mnd om en uke. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!

Skrevet

Uff, her har jeg fått maks 2 timer på puten inatt! Jenten min har blitt skikkelig forkjølet og har slitt med å sove. Hun sovner med smokken og da kommer det søte snorkelyder ut av nesen hennes, som hun våkner av etter en stund desverre..ville heller ikke ha puppen min, så jeg måtte opp og lage en flaske.. tok henne med ut i stuen kl 5, fikk henne til å sovne igjen halv 6, MEN så gikk den helsikens vekkerklokken til sambo kl halv 7 som han IKKE våkner av, så da kunne jo vi bare stå opp igjen.. aaaaarg..ikke kjekt med en snufsen liten jente.. kjipt at sambo begynte på jobb igjen etter ferien sin akkurat idag, meenmeeeeen...

Her pleier hun vanligvis å våkne rundt 0730, bortsett fra to dager i sist uke da hun våknet kl 6... det var brutalt, så syns virkelig synd på dere over her altså!:)

Skrevet

Du er ikke alene..her begynner alltid morgenen mellom 04-06 en gang. Og morgenfuglen sover ikke mer en 15-20min dupper nå og da fram til rundt 12 på formiddagen. Nå har han akkurat sovnet ved siden av meg her på sofaen. Men han er bare 5 uker da, så går rundt i troen om at dette ikke er permanent, men bare en periode han er inne i :-P krysser fingrene :-P

Skrevet

Ikke la ungen sove etter 14 på dagen, og ikke gi nattmat. Dagen skal ha begynt, og morgenstell tatt, før frokost. To lurer i løpet av dagen, og så i seng kl 19. Men dette er jo for babyer som er litt større, vet ikke hvor stor din er. Vi har en på 8 måneder, og etter at vi tok tak på dagsoving og kuttet flasken kl 06, så er nettene mye bedre og morgonen starter ikke før mellom halv syv og syv (det har de forsåvidt adri gjort med noen av våre). Ofte oppimot 08. Men du må også være hard og bestemme et klokkeslett som er ok for deg å starte dagen på, om det er 06 eller 07 spiller mindre rolle, det som er viktig er at det ikke blir noe opp og stå før det. Kl 04 er jo natt.

Gjest Madolyn
Skrevet

For oss hjalp det å utsette leggetiden fra klokka 19 til klokka 21; nå sover gutten på 4,5 mnd faktisk til 0630-07!!! :) Før så starta urolighetene i 04-tida, og opp senest klokka 06. Nå sover han ROLIG helt til han våkner for dagen (ammes på natta fremdeles så klart da). Vil anbefale senere leggetid på det sterkeste!! Når man får uforstyrret søvn på morgenkvisten klarer man som voksne lett å være oppe og ha voksentid til kl 22-23; når gutten kava fra kl 04 måtte jeg legge meg senest klokka 21 for å holde ut....

Skrevet

Vi har prøvd det to kvelder, men hjalp dessverre ikke. Like lys våken kl fem, og i dag 04:30......

Skrevet

Tenner? Tidlig våken har alltid vært tegn på tenner hos oss, da sover han generelt dårlig.

Skrevet

Samme har de vært hos oss. Leggetiden har egentlig ikke hatt noen som helst innvirkning på når hun har våknet. Og blir hun overtrøtt på kvelden våkner vår lille snuppe faktisk TIDLIGERE. Trodde nesten ikke det var mulig...

MEN er forskjell på baby på 4,5mnd og 7mnd som mi jente er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...