Gå til innhold

Tidlig ultralyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jippi jeg er gravid! :) Fant det ut igår så er kjempehappy, men også litt bekymret... Var også gravid ifjor høst men det endte med en Blighted Ovum. Gikk 3 mnd med graviditetssymptomer, og så viste det seg plutselig at det ikke var noe lite nurk i magen allikevel... For meg er det fortsatt merkelig at slik går an, og er selvfølgelig veldig bekymret for det samme kan skje igjen... Så nå vil jeg ta en tidlig ultralyd for å sjekke om det er en liten spire inni der, eller om det samme er skjedd igjen. Noen som vet hvor tidlig en slik UL kan tas? Jeg er 4 uker nå så regner med at det er noen uker igjen enda...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg på også.. Når er det best å ta tidlig ul? Er 4+1 i dag, så vet jeg bør vente noen uker til..

Skrevet

ville ventet til rundt uke 7.. då skal det være et embryo med bankende hjerte inni der :)

Var selv på UL i uke 11.. fantastisk opplevelse, da var det en fiks ferdig liten sak som akrobaterte mye inni der :)

Har selv mistet i uke 14 før, så følte meg aldri helt trygg. Men no kan vi bare slappe av og nyte!!

Håper alt går fint for deg denne gangen :) Lykke til!

Skrevet

Takk :) Satser på at det går bedre denne gang.

Snakket med en jordmor idag og hun mente vi skulle se liv 6 uker på vei, og siden hun skulle på ferie i min uke 7 så ble det uke 6...blir spennende! Kun to uker igjen da :)

Kos dere med nurket i magen! ;)

Skrevet

Gratulerer så masse!!! Jeg opplevde det samme som deg tidligere i år, og nå er jeg i uke 11 etter at jeg var så heldig å bli gravid igjen relativt raskt. Jeg var også VELDIG klar for en tidlig UL, og fikk heldigvis se et bankende hjerte i uke 7 denne gangen :) :) Tror det er lurt å vente til uke 7 for å være sikker på at man kan se noe, selv om ventetiden selvsagt kan oppleves som laaaang.... Men jeg fikk høre at det overhodet ikke er noen økt sjanse for at man skal oppleve blighted ovum flere ganger fordi man har hatt det en gang. Så det går nok bra denne gangen skal du se! Sender deg gode tanker og ønsker deg masse lykke til på ferden!

Skrevet

Jeg er visst skikkelig dårlig på å telle...blir jo i min uke 7 jo! Så satser på at vi får se noe da slik som du ;) Kos deg med nurket i magen og lykke til framover til deg også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...