Gå til innhold

svangerskapkurs?? plzz svar meggggg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke at jeg har tatt kurset enda, men det er jo et fødselsforberedende kurs - hva skjer ved fødselen og sånt. Man snakker også litt om økonomi, rettigheter og om å bevare parforholdet oppe i det hele. Hos Amathea får man kurs der det ikke snakkes om parforhold dersom man er ute etter kurs for dem som ikke er i et parforhold.

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

Svangerskapskurs som organiseeres av helsestasjonen, er et info møte om fødselen for min sin del. Ble skuffa når vi var der med førsteman, trodde vi skulle lære noe jeg, men de ga akurat samme info som man kan lese i fødsels boken :-/

Var info om de tre stegene i fødselen, åpningsfasen, fødselen og etterbyrd. Og en del info om revning, klipping, vakium osv. Men har man lest fødsels boka, så kan man alt dette fra før :-/

Lære å puste riktig gjorde jeg på føden, av jordmora, da det var fødsel på gang. Hadde jeg vist at det var slik på svangerskapskuraset, så hadde jeg pent stått over for min sin del.. Samboeren lærte en del da, siden han ikke hadde lest i fødsels boka enda..

her var det ganske bortkastet tid for meg ivertfall.. vi så en fødselsfilm fra 80-tallet (myyyye har endret seg siden da, og jordmoren brukte en time på å rette på informasjonen etter vi hadde sett den, så egentlig kunne vi gjerne spart oss den filmen!)

vi hadde noe avslappnings øvelser der vi skulle ligge på gulvet å kjenne "hvor tung vi ble i ben og armer" også ganske tullette da de fleste vet hva som får en til å slappe av.. og for min del lå jeg aldri når jeg var i fødsel, hverken i åpningen eller i pressingen..

ellers var det ikke så mye informasjon en ikke kan lese seg til på en bedre måte selv egentlig.. for min del kunne det vært mye mer forkus på tiden etter fødsel enn på akkurat fødselen, for den er uforutsigbar uansett og det går ikke ann å planlegge eller forberede seg "godt" på noe en ikke vet hva er..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...