Gå til innhold

Erfaringer med grøt fra Holle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett på grøt fra Holle som kan kjøpes i helsekostbutikk. Noen som har prøvd den? Hvordan blander dere den ut? Eksemplet på pakken var 130 ml mme/mm/vann og 5 ss grøt??? Hvordan lage den hvis en bare skal gi en liten smaksprøve? For det er vel det en skal gjøre når det er første gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal lage smaksprøver av grøt ( samme hvilket merke) er det bare å ta litt pulver og blande med mm/mme. Du trenger ikke tenke på målene siden det uansett ikke skal være et måltid. Smaksprøve er en teskje eller tre, så bare lag i en konsistens som barnet liker.

Det kan være at du skal lage den litt tynn i starten og heller lage tykkere smaksprøver etterhvert.

Når du skal lage grøtmåltider bør du følge anvisningene. Tror Holle har fått kritikk fordi den mangler endel jern og fett, så sjekk nøye på pakningen og tilsett evt en liten teskje rapsolje når du skal lage grøtmåltider av Holle.

Det samme gjelder Holle sine matglass, de skal alltid tilsettes olje. Rapsolje er den beste oljen, leste jeg da jeg laget babymiddager for noen år tilbake.

Skrevet

Holles hirsegrøt er kjempefin å starte med da hirse visstnok skal være det mildeste for små mager. Holles grøter inneholder ikke palmeolje heller.

Hvis du blander med mm i starten vær obs på at grøten blir veldig tynn pga enzymene i mm.

Vi brukte den mye i starten og er veldig fornøyd siden den kan blandes med både vann, mm og mme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...