Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #1 Del Skrevet 28. august 2011 Og han skjønner dette med tissing, altså sammenhengen mellom ordet og handlingen. Men han skjønner ikke at han kan tisse I POTTA. I kveld da jeg skulle ta på ny bleie og pysj, stakk han av i samme øyeblikk som jeg tok av han den brukte bleia. Så gikk det noen minutter før han kom og sa at han måtte tisse, han ville tisse på potta. Naturlig nok satte jeg han på potta, og der satt han gjennom en episode av Drømmehagen. Men han tisset ikke. Så jeg tenkte "Jaja, da lurte han meg vel", og tok på han bleie igjen. Med en gang jeg tok på bleia, tisset han. MED EN GANG! Og dette skjer nesten daglig. Han sier han må tisse, jeg setter han på potta, men ingen ting skjer før jeg tar på han bleie igjen. Og så sier han "Ferdig å tisse, mamma!" og er kjempefornøyd med egen innsats Jeg har aldri presset han til noe som helst, potta stod gjemt på badet før han fikk tak i den og begynte å snakke om å tisse på potta. I løpet av sommeren har han begynt å si fra før han må tisse, og ofte sier han "Mamma, jeg tisser i bleia!" når han faktisk gjør det. Og jeg har selvfølgelig oppmuntret og heiet på han, men aldri presset han til noe som helst. Men jeg skjønner liksom ikke heller, hvorfor kan han ikke bare tisse på potta når han må tisse? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143520059-gutten-min-p%C3%A5-snart-to-%C3%A5r-er-kjempeinteressert-i-%C3%A5-tisse-p%C3%A5-dopotte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #2 Del Skrevet 28. august 2011 Det føles annerledes å tisse med og uten bleie. Selv om han vil kan det være vansklig å la det stå til når det bare er luft der han er vant til at bleia er. Dert er vanlig at de bruker lang tid. Vi gikk ikke veien om potte. Jeg forstår ikke helt poenget med den, men det er jo opp til hver enkelt hva som passer dem, men ungene brukte lang tid på do de første ukene. Vi leste bøker og pratet. Ofte tok det over 30 min. Mange ganger hjalp det foresten å sette springen til å sildre og at jeg satt og sa pssssssss..... for å få tissingen i gang. Det er ikke rart de har problemer med å få det til til å begynne med. Tenk deg selv hvor mye vanemenske du selv er på det området. Hvordan ville det vært å måtte gjøre det i bleie eller for eksempel i et glassbur på et kjøpesenter? Selv om man vet det ikke er farlig er det noe man må venne seg til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143520059-gutten-min-p%C3%A5-snart-to-%C3%A5r-er-kjempeinteressert-i-%C3%A5-tisse-p%C3%A5-dopotte/#findComment-143520190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #3 Del Skrevet 28. august 2011 Han tisser gjerne på gulvet da, hehe... Men jeg skjønner på en måte at potte/do kan virke litt "skummelt" å tisse i. Potta har vi i stua, da det er ganske langt fra stua til badet, og det virker som det kan bli problematisk når vi går igang med ordentlig dotrening. Han har allerede lært å lage "Pssss"-lyden selv (og han roper "Kom tiss, kom tiss!"), men det med rennende vann var en god idé! Jeg mener ikke å gå ordentlig igang enda, først må han jo skjønne dette med å faktisk tisse på do/i potta, men jeg tror det vil gå fort å slutte med bleie så snart han knekker koden. Takk for svar! HI. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143520059-gutten-min-p%C3%A5-snart-to-%C3%A5r-er-kjempeinteressert-i-%C3%A5-tisse-p%C3%A5-dopotte/#findComment-143520208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå