Gå til innhold

Kaster dere klær med litt flekker eller småhull?

Anbefalte innlegg

Det ene barnet mitt er veldig aktiv og det blir ofte små hull på tights og bukser...kaster de fleste..har ikke sendt barnet i bhg med en bukse med hull i enda..men ser det rart ut om jeg gjør det??

Eller at barnet går med en bukse der det foreks er en sandflekk som ikke går av??

Er jo vant til at barnet er møkkete når jeg henter det uansett.....

Hva gjør dere??

Tenker ikke på store flekker eller hull..men små...

Fortsetter under...

Hull syr jeg og er det småflekker så tar jeg vare på det som "nød-klær" som kan brukes hjemme når alt annet er skittent. Men jeg sender henne ikke i barnehagen med flekkete og/eller hullete klær.

Hull sys og flekker tar ikke bort funksjonen.

Først når jeg må sy mange ganger eller flekken er dominerende at det går i søpla. Men da har det først vært innom ekstrakurven i barnehagen en stund.

Annonse

Ja får vel frem med nål og tråd på disse buksene da...

Flekkete klær bruker vi på hytta når vi er ute i båten osv...men om det er en liten flekk så lar jeg barna bruke dem i barnehagen....

Men får vel prøve å si hullene iallefall:) HI

Lapper hull og syr av og til lapper over sjenerende flekker på hverdagsklær. Synes ikke det gjør noe i barnehagen eller hjemme, i alle fall ikke under parkdress. Tar på hele og pene klær når vi drar i besøk osv.

Små hull syes igjen. Flekker som ikke går av dekkes med en lapp eller en fin figur, eller klærne brukes til maling, på hytta, til "jobbing" ute ol.

Ungene hater å gå i butikker og jeg kan bruke mange timer på reperasjoner for å slippe å måtte tvinge på dem nye klær. De direkte hater å ta på butikknye klær. Helst vil de fortsette å bruke sine gamle til de faller fra hverandre. Til nød godtar de arvetøy eller loppemarkedklær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...